Správa webových stránek
- pracovníci centra se podílejí na technické správě webových stránek fakulty. Požadavky na změny na webových stránkách jsou přijímány výhradně prostřednictvím helpdesku.
- poskytujeme taktéž podporu administrátorům webových stránek kateder, ústavů a center. Podpora se týká uvedených oblastí:
- technické zajištění provozu - vytvoření základní struktury webové stránky dle dodaných podkladů příslušného pracoviště v českém jazyce i v dalších jazykových mutacích webových stránek
- převedení webové stránky do ostrého provozu - na žádost administrátora webové stránky pracoviště zadanou prostřednictvím helpdesku
- správa dílčích částí webových stránek pracovišť - např. kontakty, pata stránek ad.
- metodická podpora administrátorů - provádíme zaškolení a podporu administrátorů webových stránek pracovišť, Wiki UP pro adminstrátory webových stránek
- požadavky do sekce Aktuality na hlavní webové stránce fakulty vytvářejte prosím prostřednictvím helpdesku - zde je samostatná kategorie
- požadavky na přidání akce do univerzitního kalendáře provádějte pomocí webového formuláře
Studijní agenda STAG
CIVT PdF UP poskytuje provozní (technickou) podporu provozu systému studijní agendy STAG. Jedná se především o tyto činnosti:
- Jednorázové blokace místností a učeben provádějte prosím prostřednictvím formuláře, požadavky prosím zasílejte přes HELPDESK - STAG PdF. Není možné touto cestou provádět blokace pro zápočty příp. zkoušení.
- Správu číselníku osob (doplňování externistů je v kompetenci Mgr. Dagmar Zdráhalové).
- Správa číselníku místností a učeben (úpravy kapacit apod.).
- Řešení problémů při vytváření či správě studijních plánů.
- Řešení problémů při navádění, správě a kopírování předmětů.
- Apod.
Nápověda k systému STAG (děleno dle jednotlivých uživatelských rolí):
- Nápověda pro studenty
- Nápověda pro vyučující
- Nápověda pro sekretářky a studijní referentky
- Nápověda pro obecné prohlížení
Kopírování pro zaměstnance
Zaměstnanci PdF UP mají k dispozici 4 kopírovací a tisková centra. Dvě jsou umístěna v hlavní budově PdF UP - Žižkovo nám. 5. První se nachází v přízemí vedle podatelny, další pak ve 4. patře na Ústavu cizích jazyků. Další provozujeme v budově Uměleckého centra a další na budově v ulici Purkrabská.
Aby mohli zaměstnanci využívat kopírovacích a tiskových služeb provozovaných PdF UP je nutné, aby:
- měli vytvořen účet v systému SafeQ,
- měli vloženou aktuálně platnou zaměstnaneckou kartu v systému SafeQ (i nově vydanou např. v případě poškození či ztráty), v těchto případech je nutné kartu fyzicky doručit,
- ve výše uvedených záležitostech kontaktujte prosím dr. Bártka,
- měli nainstalován tiskový klient SafeQ, v této věci kontaktujte prosím Ing. Weberovou prostřednictvím HELPDESKu.
Zaměstnanecký kredit
Vždy k 1. dni nového měsíce je všem interním zaměstnancům (kteří mají zřízen účet v systému SafeQ) navýšen kredit na kopírovací a tiskové služby ve výši 200,- Kč.
Při vyčerpání periodického kreditu je možné kredit na kartě zaměstnance navýšit z prostředků příslušného pracoviště či projektu. Je nutné doložit kopii potvrzené žádosti s podpisem a razítkem ekonomického oddělení PdF UP (tuto stačí doručit elektronicky - vyřizuje dr. Bártek).
Kredit nelze převádět mezi jednotlivými zaměstnanci pracoviště.
Elektronický přístupový systém
V případě, že byla zaměstnanci vydána nová zaměstnanecká karta, probíhá automatická aktualizace jeho přístupových práv do budovy a místností, příp. částí PdF UP s chráněným přístupem. Standardně se jedná o vstup do prostor PdF UP přes turnikety ze Třídy 17. listopadu, parkoviště PdF UP situovaného u PřF UP a vstupy do kopírovacích center. Karta by měla být plně funkční nejpozději následující den. V případě nefunkčnosti karty se prosím obracejte na dr. Bártka. V těchto případech není nutné kartu fyzicky doručit.
Kopírovací a tiskové služby v rámci PdF je nutné aktivovat samostatně, opět prostřednictvím dr. Bártka viz předchozí informace.
Ostatní databáze (Menza a pod.) nespravujeme, zde je nutné obracet se na CVT.
Parkoviště PdF UP
- Při vjezdu na parkoviště PdF UP situovaného u PřF UP přiložte kartu ke snímači a vyčkejte prosím až závora dokončí pohyb a zastaví se v horní úvrati. Pokud tak neučiníte, závora zůstává otevřená až do průjezdu dalšího vozidla.
Kopírování a tisk pro studenty
CIVT PdF UP provozuje kopírovací a tiskové centrum pro potřeby studentů a to ve velmi příznivých cenách. V počítačovém sále N23 je k dispozici jak WB kopírování/tisk, stejně tak plně barevné kopírování/tisk. Kopírovací centrum mohou využít i zaměstnanci PdF, je však nutné použít dobíjecí automat ke vložení kreditu.
- Návod na dobíjení kreditu
- Návody na použití tiskového centra
Užitečné odkazy
- Wiki Univerzity Palackého v Olomouci - zde naleznete mnoho informací, manuálů a návodů k systémům používaným na UP
- IS HAP
- ORCID
- OBD návody
- Open Access
- Microsoft Office 365
- ELF2
- manuály a instrumenty pro online výuku MS Teams, BBB, Zoom
- počítačová síť UP
- cloudové služby
- a mnoho dalších
- Nápověda STAG - ve správě ZČU