Aktuální výzvy

V případě zájmu o konkrétní výzvu je potřeba na oddělení vědy a výzkumu dodat vyplněný Projektový záměr. 

Tuzemští poskytovatelé 

Tuzemské výzvy: informace u Mgr. Terezy Tomančákové

Zahraniční poskytovatelé 

Zahraniční výzvy: informace na oddělení vědy a výzkumu

Na platformě Funding & tender opportunities naleznete výzvy a partnery pro poslední tři poskytovatele. 

Přehled řešených projektů na PdF UP

Aktuálně řešené projekty 

Reg. číslo + název grantu: 23-05494S – Artikulační poruchy – distorze hlásek u českých dětí: využití akustické, artikulační a percepční analýzy v logopedii 
Poskytovatel/Program: Grantová agentura ČR 
Spoluřešitelka: prof. Mgr. Kateřina VITÁSKOVÁ, Ph.D. 
Pracoviště PdF UP: Ústav speciálněpedagogických studií 
Období řešení: 2023–2025 

Přehled projektů Studentské grantové soutěže IGA 03/2025–02/2026: 

ČÍSLO

ŘEŠITEL

NÁZEV PROJEKTU

IGA_PdF_2025_001

Mgr. Vávra, Ph.D.

Psychofyziologické a terapeutické aspekty dramaterapie

IGA_PdF_2025_002

Mgr. Křivánková

Učitelské kompetence a směřování vzdělávání ve vazbě na Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství

IGA_PdF_2025_003

Mgr. Kolaříková

Metakognitivní strategie při řešení úloh z teorie grafů

IGA_PdF_2025_004

Mgr. Kadlec

Vizuální obraz jako prostředek pro rozvoj edukace, imaginace a poznání

IGA_PdF_2025_005

Mgr. Skoupá

Sebehodnocení studentů z hlediska připravenosti na profesi učitele

IGA_PdF_2025_006

Mgr. Krákora, Ph.D.

Výchova k občanství a občanská participace v době První československé republiky (1918-1938)

IGA_PdF_2025_007

DR HAB. Szcześniak

Implicitní učení a nenápadné formulaické výrazy

IGA_PdF_2025_009

Mgr. Žišková

Rozvoj čtenářské gramotnosti v pregraduální přípravě učitelů 1. stupně základní školy v ČR

IGA_PdF_2025_012

Mgr. Komínek

Strategie objektového vyučování a možnosti jejího využití ve vzdělávání žákův elementárním školství a v oblasti středoškolského vzdělávání

IGA_PdF_2025_013

PhDr. Kvintová, Ph.D.

Vybraná témata psychologického výzkumu z oblasti pedagogické psychologie

IGA_PdF_2025_016

Mgr. Mráz

Teorie a praxe v užitém umění a vzdělávání

IGA_PdF_2025_019

Mgr. Šindelková

Tzv. netradiční metody ve výuce českého jazyka

IGA_PdF_2025_020

Mgr. Müller, Ph.D.

Expresivně terapeutické přístupy v kontextu vybraných diagnostických skupin

IGA_PdF_2025_022

prof. Mgr. Vitásková, Ph.D.

Výzkum fatických, řečových, fonačních a kognitivních deficitů v kontextu moderní logopedické diagnostiky a terapie u dospělých

IGA_PdF_2025_024

Mgr. Tvarůžková

Možnosti podpory a rozvoje sexuality žen s mentálním postižením v pobytových zařízeních sociálních služeb

IGA_PdF_2025_025

Mgr. et Mgr. Boček Ronovská, Ph.D.

Inovativní transformace expresivně somatických a wellbeingových aktivit do vzdělávání za účelem rozvoje klíčových kompetencí pro 21. století

IGA_PdF_2025_027

Mgr. Polínek, Ph.D.

Efektivita a význam vybraných specifických přístupů a intervencí u jedinců nejen s problémovým chováním jako nástrojů rozvoje osobnosti směrem k posilování inkluze a jejich specifika v českém prostředí.

IGA_PdF_2025_028

Mgr. Růžičková, Ph.D.

Podpora osob s těžkým zrakovým postižením prostřednictvím speciálního pedagoga – tyflopeda

IGA_PdF_2025_029

MgA. Pařízková

Facilitátoři kreativity: Analýza vlivu zkušeností s tvůrčím psaním u vyučujících 2. stupně základních škol na tvořivé psaní žáků

IGA_PdF_2025_030

Mgr. Vaňková, Ph.D.

Proces adaptace na povinné školní vzdělávání z pohledu vývoje exekutivních funkcí a úrovně motoriky žáka – pilotní longitudinální výzkumné šetření

IGA_PdF_2025_031

doc. Mgr. Šobáňová, Ph.D.

Imerzivní technologie v kontextu umění nových médií a výchovy uměním

IGA_PdF_2025_032

Mgr. Smrčková

Tvorba systematických a scoping review v pedagogice a uměleckých terapií

IGA_PdF_2025_034

Mgr. Nocar, Ph.D.

Inovativní přístup k přípravě budoucích učitelů matematiky v éře umělé inteligence

IGA_PdF_2025_036

Mgr. et Mgr. Valchářová, Ph.D.

Zrušení odkladů školní docházky: Výzvy a obavy pedagogů v kontextu vzdělávací reformy

IGA_PdF_2025_037

Mgr. Šmída

Sociální pedagog a jeho přínos škole z perspektivy učitele

Přehled aktuálně řešených projektů Grantového fondu děkana a Interního grantu děkana

ČÍSLO 

NÁZEV PROJEKTU 

ŘEŠITEL 

PRACOVIŠTĚ 

OD 

DO 

GFD_PdF_2023_02 

Žité zkušenosti se vzděláváním z pohledu studentů Univerzity Palackého v Olomouci, kteří mají speciální vzdělávací potřeby – kvalitativní studie na základě van Manenovy metodiky 

Mgr. Bc. Ivana Grohmann, DiS., Ph.D.  

ÚSS 

03/2023 

12/2025

GFD_PdF_2024_01 

Subjektivní teorie technické tvořivosti učitelů primární školy 

PhDr. Pavlína Částková, Ph.D. 

KTIV 

01/2024 

12/2025 

GFD_PdF_2024_02 

Sestavení a verifikace monotematického souboru textů s tematikou šoa 

Mgr. Milan Mašát, Ph.D., MBA 

KČJL 

01/2024 

12/2025 

 

GFD_Pdf_ 2025_01

On-line aplikace a možnosti jejich využití v kontextu rozvoje informatického myšlení žáků a studentů v experimentálním prostředí

Mgr. Tomáš Dragon, Ph.D.

KTE

1/2025-

12/2027

GFD_Pdf_ 2025_02

Vybrané psychologické charakteristiky českých a čínských vysokoškolských studentů v kontextu aktivního a pasivního používání sociálních sítí

PhDr. Jana Kvintová, Ph.D.

KPS

1/2025-

12/2027

GFD_Pdf_ 2025_03

Kompetence učitele 1. stupně základní školy v kontextu kurikulárního konstruktu primárního vzdělávání

doc. PhDr. Dominika Provázková Stolinská, Ph.D., MBA

KPV

1/2025-

12/2027

GFD_Pdf_ 2025_04

Transformace pedagogického dědictví Marie Montessori v kontextu současných výzev předškolního vzdělávání: Teoretické a praktické implikace pro 21. století

Mgr. et Mgr. Kateřina Valchářová, Ph.D.

ÚPSS

1/2025-

12/2027

GFD_Pdf_ 2025_05

Využití simulací pro zlepšení porozumění pravděpodobnostním úlohám a stochastické povaze pravděpodobnosti

doc. RNDr. Tomáš Zdráhal, CSc.

KAM

1/2025-

12/2027

VaV_PdF_2022_04 

 

Strukturní, morfologické a tlakové změny na chodidle v kontextu posturální stability u studentů se zrakovým a sluchovým postižením 

RNDr. Kristína Tománková, Ph.D. 

KAZ 

10/2022 

09/2025  

Zahraniční poskytovatelé

Aktuálně řešené projekty 

Visegrad 

dr. Babická – Resilience approach in cross-cultural training of future teachers in Ukraine and V4 countries – The National University of Ostroh Academy – Ukrajina – 01/10/2022 – 31/03/2024 

Erasmus+ KA220-SCH – Cooperation partnerships in school 

dr. Jůvová – Active Citizen Compass – Piter Jelles lmpulse and the Netherlands National Agency Erasmus+ Education & Truining (Stichting Nuffic) – Nizozemí – 1. 9. 2023 – 31. 8. 2026 (36 měsíců)  

Erasmus+ KA220-HED – Cooperation partnerships in higher education 

dr. Jůvová – Environmental and outdoor education working methods (ECOSTYLE) – AKADEMIA BIALSKA NAUK STOSOWANYCH IM. JANA PAWŁA II – Polsko – 1. 11. 2023 – 31.  10.2024 (12 měsíců) 

Erasmus+ PI-ALL-INNO – Partnerships for Innovation – Alliances 

dr. Jůvová – Pedagogical Alliance for XR Technologies in (Teacher) Education (PAX) – UNIVERSITAET MUENSTER – Německo – 1. 4. 2024 – 31. 3. 2027 (36 měsíců) 

Erasmus+ Partnership for Excellence – Teacher Academies 

dr. Jeřábková – Meta-Scientific Literacies in the (Mis-)Information Age (SciLMi) – UNIVERSITAET INNSBRUCK – Rakousko – 1. 6. 2023 – 31. 5. 2026 (36 měsíců) 

dr. Koribská – Digital Academy in Teaching Practice for a Seamless Transition from pre-Service to in-Service (DigitalTA) – Fundación Universidad Europea del Atlántico – Španělsko – 1. 6. 2022 – 31. 5. 2025

Normy a formuláře

Projektový záměr

Postup podání Projektového záměru na PdF UP: 

  1. Vyplněný a podepsaný formulář Projektového záměru (anglická verze zde) je potřeba odevzdat před sepsáním projektové žádosti na oddělení vědy a výzkumu, kancelář 4.18, nebo zaslat scan na e-mail: tereza.tomancakova@upol.cz.
    Po schválení bude předáno příslušné referentce VaV:
    • tuzemští poskytovatelé, projekty smluvního výzkumu:
      Mgr. Tereza Tomančáková (tereza.tomancakova@upol.cz
    • zahraniční poskytovatelé: informace na oddělení vědy a výzkumu
  2. Po schválení návrhu je nutná konzultace na personálním oddělení s Mgr. Kateřinou Lindnerovou. Nastavený finanční rámec osobních nákladů bude závazný. 
  3. Před finalizací je nutno projekt předložit včetně finančního plánu na oddělení VaV příslušné referentce. 
  4. Navrhovatelé projektu jsou povinni dodržovat stanovené termíny (fakultní i univerzitní) pro předkládání projektových záměrů, předkládání projektů k odsouhlasení a k podpisu. 
  5. Pokud je třeba stanovisko Etické komise PdF, prosím obraťte se na tajemnici komise Mgr. Renátu Chalupovou.  

Studentská soutěž IGA 

  • Aktuální informace a formuláře naleznete na stránkách Projektového servisu UP zde
  • Směrnice rektora B3-13/7-SR-ÚZ06: Zásady studentské grantové soutěže na Univerzitě Palackého v Olomouci (7. úplné znění) 
  • Výzva: 16. ročník studentské grantové soutěže na UP – harmonogram a podmínky zde.
  • Pro podání žádosti o změny v projektu prosím využijte tento formulář.
  • Referentka soutěže: Mgr. Tereza Tomančáková, tereza.tomancakova@upol.cz, +420 585 635 357

Grantový fond děkana

Juniorské granty UP

Aktuální informace a formuláře naleznete na stránkách Projektového servisu UP zde.

  • Směrnice rektora R-B-22-10-ÚZ02: Zásady soutěže o udělení Juniorského grantu Univerzity Palackého v Olomouci (2. úplné znění)
  • Výzva: 4. ročník soutěže o udělení Juniorského grantu UP v Olomouci – harmonogram a podmínky ZDE

Referentka soutěže: Mgr. Tereza Tomančáková, tereza.tomancakova@upol.cz, +420 585 635 357

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)