Aktuální výzvy
V případě zájmu o konkrétní výzvu je potřeba na oddělení vědy a výzkumu dodat vyplněný Projektový záměr.
Tuzemští poskytovatelé
Tuzemské výzvy: informace u Mgr. Terezy Tomančákové
Zahraniční poskytovatelé
Zahraniční výzvy: informace na oddělení vědy a výzkumu
Na platformě Funding & tender opportunities naleznete výzvy a partnery pro poslední tři poskytovatele.
Přehled řešených projektů na PdF UP
Aktuálně řešené projekty
Reg. číslo + název grantu: 23-05494S – Artikulační poruchy – distorze hlásek u českých dětí: využití akustické, artikulační a percepční analýzy v logopedii
Poskytovatel/Program: Grantová agentura ČR
Spoluřešitelka: prof. Mgr. Kateřina VITÁSKOVÁ, Ph.D.
Pracoviště PdF UP: Ústav speciálněpedagogických studií
Období řešení: 2023–2025
Přehled projektů Studentské grantové soutěže IGA 03/2025–02/2026:
ČÍSLO | ŘEŠITEL | NÁZEV PROJEKTU |
IGA_PdF_2025_001 | Mgr. Vávra, Ph.D. | Psychofyziologické a terapeutické aspekty dramaterapie |
IGA_PdF_2025_002 | Mgr. Křivánková | Učitelské kompetence a směřování vzdělávání ve vazbě na Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství |
IGA_PdF_2025_003 | Mgr. Kolaříková | Metakognitivní strategie při řešení úloh z teorie grafů |
IGA_PdF_2025_004 | Mgr. Kadlec | Vizuální obraz jako prostředek pro rozvoj edukace, imaginace a poznání |
IGA_PdF_2025_005 | Mgr. Skoupá | Sebehodnocení studentů z hlediska připravenosti na profesi učitele |
IGA_PdF_2025_006 | Mgr. Krákora, Ph.D. | Výchova k občanství a občanská participace v době První československé republiky (1918-1938) |
IGA_PdF_2025_007 | DR HAB. Szcześniak | Implicitní učení a nenápadné formulaické výrazy |
IGA_PdF_2025_009 | Mgr. Žišková | Rozvoj čtenářské gramotnosti v pregraduální přípravě učitelů 1. stupně základní školy v ČR |
IGA_PdF_2025_012 | Mgr. Komínek | Strategie objektového vyučování a možnosti jejího využití ve vzdělávání žákův elementárním školství a v oblasti středoškolského vzdělávání |
IGA_PdF_2025_013 | PhDr. Kvintová, Ph.D. | Vybraná témata psychologického výzkumu z oblasti pedagogické psychologie |
IGA_PdF_2025_016 | Mgr. Mráz | Teorie a praxe v užitém umění a vzdělávání |
IGA_PdF_2025_019 | Mgr. Šindelková | Tzv. netradiční metody ve výuce českého jazyka |
IGA_PdF_2025_020 | Mgr. Müller, Ph.D. | Expresivně terapeutické přístupy v kontextu vybraných diagnostických skupin |
IGA_PdF_2025_022 | prof. Mgr. Vitásková, Ph.D. | Výzkum fatických, řečových, fonačních a kognitivních deficitů v kontextu moderní logopedické diagnostiky a terapie u dospělých |
IGA_PdF_2025_024 | Mgr. Tvarůžková | Možnosti podpory a rozvoje sexuality žen s mentálním postižením v pobytových zařízeních sociálních služeb |
IGA_PdF_2025_025 | Mgr. et Mgr. Boček Ronovská, Ph.D. | Inovativní transformace expresivně somatických a wellbeingových aktivit do vzdělávání za účelem rozvoje klíčových kompetencí pro 21. století |
IGA_PdF_2025_027 | Mgr. Polínek, Ph.D. | Efektivita a význam vybraných specifických přístupů a intervencí u jedinců nejen s problémovým chováním jako nástrojů rozvoje osobnosti směrem k posilování inkluze a jejich specifika v českém prostředí. |
IGA_PdF_2025_028 | Mgr. Růžičková, Ph.D. | Podpora osob s těžkým zrakovým postižením prostřednictvím speciálního pedagoga – tyflopeda |
IGA_PdF_2025_029 | MgA. Pařízková | Facilitátoři kreativity: Analýza vlivu zkušeností s tvůrčím psaním u vyučujících 2. stupně základních škol na tvořivé psaní žáků |
IGA_PdF_2025_030 | Mgr. Vaňková, Ph.D. | Proces adaptace na povinné školní vzdělávání z pohledu vývoje exekutivních funkcí a úrovně motoriky žáka – pilotní longitudinální výzkumné šetření |
IGA_PdF_2025_031 | doc. Mgr. Šobáňová, Ph.D. | Imerzivní technologie v kontextu umění nových médií a výchovy uměním |
IGA_PdF_2025_032 | Mgr. Smrčková | Tvorba systematických a scoping review v pedagogice a uměleckých terapií |
IGA_PdF_2025_034 | Mgr. Nocar, Ph.D. | Inovativní přístup k přípravě budoucích učitelů matematiky v éře umělé inteligence |
IGA_PdF_2025_036 | Mgr. et Mgr. Valchářová, Ph.D. | Zrušení odkladů školní docházky: Výzvy a obavy pedagogů v kontextu vzdělávací reformy |
IGA_PdF_2025_037 | Mgr. Šmída | Sociální pedagog a jeho přínos škole z perspektivy učitele |
Přehled aktuálně řešených projektů Grantového fondu děkana a Interního grantu děkana
ČÍSLO | NÁZEV PROJEKTU | ŘEŠITEL | PRACOVIŠTĚ | OD | DO |
GFD_PdF_2023_02 | Žité zkušenosti se vzděláváním z pohledu studentů Univerzity Palackého v Olomouci, kteří mají speciální vzdělávací potřeby – kvalitativní studie na základě van Manenovy metodiky | Mgr. Bc. Ivana Grohmann, DiS., Ph.D. | ÚSS | 03/2023 | 12/2025 |
GFD_PdF_2024_01 | Subjektivní teorie technické tvořivosti učitelů primární školy | PhDr. Pavlína Částková, Ph.D. | KTIV | 01/2024 | 12/2025 |
GFD_PdF_2024_02 | Sestavení a verifikace monotematického souboru textů s tematikou šoa | Mgr. Milan Mašát, Ph.D., MBA | KČJL | 01/2024 | 12/2025
|
GFD_Pdf_ 2025_01 | On-line aplikace a možnosti jejich využití v kontextu rozvoje informatického myšlení žáků a studentů v experimentálním prostředí | Mgr. Tomáš Dragon, Ph.D. | KTE | 1/2025- | 12/2027 |
GFD_Pdf_ 2025_02 | Vybrané psychologické charakteristiky českých a čínských vysokoškolských studentů v kontextu aktivního a pasivního používání sociálních sítí | PhDr. Jana Kvintová, Ph.D. | KPS | 1/2025- | 12/2027 |
GFD_Pdf_ 2025_03 | Kompetence učitele 1. stupně základní školy v kontextu kurikulárního konstruktu primárního vzdělávání | doc. PhDr. Dominika Provázková Stolinská, Ph.D., MBA | KPV | 1/2025- | 12/2027 |
GFD_Pdf_ 2025_04 | Transformace pedagogického dědictví Marie Montessori v kontextu současných výzev předškolního vzdělávání: Teoretické a praktické implikace pro 21. století | Mgr. et Mgr. Kateřina Valchářová, Ph.D. | ÚPSS | 1/2025- | 12/2027 |
GFD_Pdf_ 2025_05 | Využití simulací pro zlepšení porozumění pravděpodobnostním úlohám a stochastické povaze pravděpodobnosti | doc. RNDr. Tomáš Zdráhal, CSc. | KAM | 1/2025- | 12/2027 |
VaV_PdF_2022_04
| Strukturní, morfologické a tlakové změny na chodidle v kontextu posturální stability u studentů se zrakovým a sluchovým postižením | RNDr. Kristína Tománková, Ph.D. | KAZ | 10/2022 | 09/2025 |
Zahraniční poskytovatelé
Aktuálně řešené projekty
Visegrad
dr. Babická – Resilience approach in cross-cultural training of future teachers in Ukraine and V4 countries – The National University of Ostroh Academy – Ukrajina – 01/10/2022 – 31/03/2024
Erasmus+ KA220-SCH – Cooperation partnerships in school
dr. Jůvová – Active Citizen Compass – Piter Jelles lmpulse and the Netherlands National Agency Erasmus+ Education & Truining (Stichting Nuffic) – Nizozemí – 1. 9. 2023 – 31. 8. 2026 (36 měsíců)
Erasmus+ KA220-HED – Cooperation partnerships in higher education
dr. Jůvová – Environmental and outdoor education working methods (ECOSTYLE) – AKADEMIA BIALSKA NAUK STOSOWANYCH IM. JANA PAWŁA II – Polsko – 1. 11. 2023 – 31. 10.2024 (12 měsíců)
Erasmus+ PI-ALL-INNO – Partnerships for Innovation – Alliances
dr. Jůvová – Pedagogical Alliance for XR Technologies in (Teacher) Education (PAX) – UNIVERSITAET MUENSTER – Německo – 1. 4. 2024 – 31. 3. 2027 (36 měsíců)
Erasmus+ Partnership for Excellence – Teacher Academies
dr. Jeřábková – Meta-Scientific Literacies in the (Mis-)Information Age (SciLMi) – UNIVERSITAET INNSBRUCK – Rakousko – 1. 6. 2023 – 31. 5. 2026 (36 měsíců)
dr. Koribská – Digital Academy in Teaching Practice for a Seamless Transition from pre-Service to in-Service (DigitalTA) – Fundación Universidad Europea del Atlántico – Španělsko – 1. 6. 2022 – 31. 5. 2025
Normy a formuláře
Projektový záměr
Postup podání Projektového záměru na PdF UP:
- Vyplněný a podepsaný formulář Projektového záměru (anglická verze zde) je potřeba odevzdat před sepsáním projektové žádosti na oddělení vědy a výzkumu, kancelář 4.18, nebo zaslat scan na e-mail: tereza.tomancakova@upol.cz.
Po schválení bude předáno příslušné referentce VaV:- tuzemští poskytovatelé, projekty smluvního výzkumu:
Mgr. Tereza Tomančáková (tereza.tomancakova@upol.cz) - zahraniční poskytovatelé: informace na oddělení vědy a výzkumu
- tuzemští poskytovatelé, projekty smluvního výzkumu:
- Po schválení návrhu je nutná konzultace na personálním oddělení s Mgr. Kateřinou Lindnerovou. Nastavený finanční rámec osobních nákladů bude závazný.
- Před finalizací je nutno projekt předložit včetně finančního plánu na oddělení VaV příslušné referentce.
- Navrhovatelé projektu jsou povinni dodržovat stanovené termíny (fakultní i univerzitní) pro předkládání projektových záměrů, předkládání projektů k odsouhlasení a k podpisu.
- Pokud je třeba stanovisko Etické komise PdF, prosím obraťte se na tajemnici komise Mgr. Renátu Chalupovou.
Studentská soutěž IGA
- Aktuální informace a formuláře naleznete na stránkách Projektového servisu UP zde.
- Směrnice rektora B3-13/7-SR-ÚZ06: Zásady studentské grantové soutěže na Univerzitě Palackého v Olomouci (7. úplné znění)
- Výzva: 16. ročník studentské grantové soutěže na UP – harmonogram a podmínky zde.
- Pro podání žádosti o změny v projektu prosím využijte tento formulář.
- Referentka soutěže: Mgr. Tereza Tomančáková, tereza.tomancakova@upol.cz, +420 585 635 357
Grantový fond děkana
- Vnitřní norma PdF-B-23/08-ÚZ01: Pravidla Grantového fondu děkana Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
- Aktuální výzva
- Žádost o projekt
- Průběžná/závěrečná zpráva
- Žádost o navedení prostředků na SPP
- Žádost o změnu v projektu
Juniorské granty UP
Aktuální informace a formuláře naleznete na stránkách Projektového servisu UP zde.
- Směrnice rektora R-B-22-10-ÚZ02: Zásady soutěže o udělení Juniorského grantu Univerzity Palackého v Olomouci (2. úplné znění)
- Výzva: 4. ročník soutěže o udělení Juniorského grantu UP v Olomouci – harmonogram a podmínky ZDE
Referentka soutěže: Mgr. Tereza Tomančáková, tereza.tomancakova@upol.cz, +420 585 635 357