Učitelství pro 1. stupeň ZŠ
Výuka anglického a německého jazyka pro studenty oborů Učitelství pro 1. stupeň základní školy a Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika
Studenti primární pedagogiky a primární pedagogiky v kombinací se speciální pedagogikou na Ústavu cizích jazyků PdF UP povinně absolvují předměty Anglický jazyk v primárním vzdělávání a Didaktika anglického jazyka pro primární vzdělávání. Německý jazyk si studenti mohou zvolit v rámci volitelných předmětů. Cílem je připravit a vybavit studenty do praxe jak po stránce jazykové, tak didaktické.
Usilujeme o rozvoj komunikačních kompetencí studentů, podporujeme jejich tvořivost a motivaci. Využíváme moderní informační a komunikační technologie, např. interaktivní tabule. Úzce spolupracujeme s vydavatelstvím Oxford University Press, které nám umožňuje zprostředkovat studentům nejnovější vydané výukové materiály.
Výuka cizího jazyka probíhá ve skupinách přibližně do 25 studentů. Kromě frontální výuky, kterou co nejvíce omezujeme, se soustředíme především na práci ve dvojicích, skupinkách a týmech a zařazujeme prvky kooperativního učení. Protože naši studenti zpravidla ovládají cizí jazyk na různých úrovních, snažíme se k nim přistupovat co nejvíce individuálně.
Testování jazykových znalostí a dovedností na konci semestru probíhá dle aktuální situace písemnou nebo elektronickou formou. Vybrané semestry jsou zakončeny ústní zkouškou.
Studenti Učitelství pro 1. stupeň základní školy absolvují 9 semestrů předmětu Anglický jazyk v primárním vzdělávání a 5 semestrů předmětu Didaktika anglického jazyka pro primární vzdělávání. Studenti Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika absolvují 4 semestry předmětu Anglický jazyk v primárním vzdělávání a 2 semestry předmětu Didaktika anglického jazyka pro primární vzdělávání.
U obou studijních programů začíná didaktika anglického jazyka v zimním semestru 3. ročníku. V didaktických seminářích si studenti osvojují teoretické zásady výuky anglického jazyka na 1. stupni základní školy, které následně prakticky uplatňují ve vlastních výukových výstupech a při přípravě portfolií výukových materiálů vhodných pro děti cílové věkové skupiny.