Osvojování si slovní zásoby náhodným vystavením jazykovému vstupu

řešitel projektu: DR HAB Konrad Szcześniak

Účelem tohoto výzkumného projektu je prozkoumat, do jaké míry jsou studenti cizího jazyka schopni osvojovat si nové položky slovní zásoby tím, že jsou náhodně vystaveni písemným jazykovým vstupům. Důraz je kladen na takové vystavení vstupu, které nezahrnuje vědomou pozornost novým výrazům. To znamená, že nás zajímají podmínky učení, ve kterých se čtenáři zaměřují hlavně na informační obsah textu, a nikoli na formu nových slov nebo výrazů, což je nejpřirozenější způsob čtení.


Charakterová výchova na vybraných pedagogických fakultách v České republice

řešitel projektu: Mgr. Barbora Bačíková

Tento projekt se zabývá realizací charakterové výchovy na vybraných pedagogických fakultách v České republice.Cílem projektu je diagnostikovat současný stav výuky aspektů charakterové výchovy na vybraných pedagogických fakultách a postoje vysokoškolských pedagogů ke konceptu charakterové výchovy. Analýza sylabů předmětů pedagogicko-psychologického základu na pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, Masarykovy univerzity a Univerzity Karlovy je základem pro tuto diagnostiku. Data získaná ze sylabů a polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s vyučujícími předmětů pedagogicko-psychologického základu budou analyzována kvalitativní metodou zakotvené teorie (GTM). GTM by měla umožnit vytvořit teorii o tom, jaké jsou postoje českých vysokoškolských pedagogů ke konceptu charakterové výchovy a jak jsou její aspekty realizovány v rámci výuky předmětů pedagogicko-psychologického základu.


Resilience approach in cross-cultural training of future teachers in Ukraine and V4 countries. Visegrad+

řešitel projektu: Eduard Balashov, the National University of Ostroh Academy 
(účastníky projektu za ÚCJ jsou Mgr. Blanka Babická, Ph.D. a Mgr. Josef Nevařil, Ph.D.)

Projekt se zabývá vzděláváním budoucích učitelů v oblasti podpory jejich vlastní psychické odolnosti a psychické odolnosti jejich žáků. Zvláštní pozornost bude věnována psychologickým a didaktickým podmínkám pro utváření psychického bezpečí dětí a mládeže základních škol v krizových a mimořádných situacích a rozvoji sanogenního myšlení. Cílem je identifikovat hlavní psychologické a didaktické potřeby budoucích učitelů prizmatem adaptace na mimořádné události a zkvalitnit proces vzdělávání dětí a mládeže pomocí resilienčních přístupů.

Koordinátor projektu: Národní univerzitní akademie v Ostrohu, Ukrajina.

Partneři projektu: Žilinská univerzita v Žilině, Slovensko, Technicko-humanitní akademie v Bielsko-Biała, Polsko a Univerzita Palackého v Olomouci, Česká republika.

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)