Erasmus KA131

Erasmus

Erasmus+ je vzdělávací program Evropské unie, který podporuje spolupráci a mobility (výukový pobyt/školení) mezi evropskými a mimoevropskými univerzitami na základě bilaterální smlouvy. Na PdF UP smlouvy uzavírají jednotlivé katedry/ústavy, které mají svého Erasmus koordinátora.  

Uzavřené smlouvy

Výběrové řízení PdF UP pro mobility následujícího akademického roku vyhlašuje děkan fakulty v lednu/únoru. Zaměstnanci jsou o vyhlášení a podmínkách výběrového řízení informování hromadným emailem.  

Pravidla pro výukový pobyt a školení  

Délka pobytu 

  • Minimální délka pobytu je 2 dny, běžně podporovaná délka pobytu je 5 dní, maximální 2 měsíce.

  • Pobyt se musí uskutečnit během daného akademického roku, tedy vždy v období od 1. 7. do 31. 7. následujícího roku 

Rozsah a forma výuky 

  • Výuka v předem dohodnutém oboru, formou přednášek, seminářů, praktické výuky.

  • Minimální rozsah výuky je 8 hodin za týden, tento limit je třeba dodržet i v případě pobytů kratších.

  • Školení – studijní návštěva partnerské instituce, získání nových znalostí a dovedností, navazování nové spolupráce. 

Finanční podpora 

  • Financovány jsou dny výuky plus maximálně 1 den bezprostředně před a 1 den bezprostředně po (dny cesty).

  • Program Erasmus+ financuje pouze následující cestovní a pobytové náklady:

    • pobytové náklady: stravné, ubytování, MHD v místě pobytu,

    • cestovní náklady: letenka, příp. jízdenka do zahraničí, jízdné v rámci ČR, MHD z letiště v zahraničí.

  •   Stravné – je hrazeno ve výši dle aktuální vyhlášky o stanovení výše základních sazeb zahraničního stravného pro daný kalendářní rok.

  • Doprava – je třeba volit pokud možno nejlevnější způsob – 2. třídou, leteckou dopravu je možné použít pouze pro místa vzdálená více než 500 km.

  • Auto je možné použít pouze po předchozím schválení oddělením pro mobility UP (kontaktní osoba: Mgr. Yvona Vyhnánková, yvona.vyhnankova@upol.cz), náhrada v ceně jízdenky 2. třídy vlaku na základě prokázání výše ceny jízdného.

  • Ubytování – pokud možno v max. ceně 100 EUR na noc. V případě, že není možné zajistit ubytování v tomto limitu, je třeba si předem vyžádat souhlas zahraničního oddělení PdF s využitím dražšího ubytování; 

  • Není možné vycestovat bez podpisu účastnické smlouvy a vyřízeného CP.

Před zahájením Erasmus+ mobility  

  • Nechat podepsat Mobility Agreement for Teaching/ Training – dokument popisující pracovní program výuky/školení. Za UP tento dokument podepisuje vedoucí vyjíždějícího zaměstnance a vedoucí přijímajícího pracoviště. 

  • Po schválení u paní Mgr. Yvony Vyhnánkové podepsat účastnickou smlouvu, a to minimálně 2 týdny před plánovaným výjezdem. Ve smlouvě jsou stanoveny podmínky mobility, zejména data cesty, rozsah výuky a finanční limity pro cestu.  

  • Před každou zahraniční pracovní cestou je nutné vyplnit online cestovní příkaz nákladové středisko 4720/11 a do přílohy vložit naskenovanou kopii účastnické smlouvy. V případě vyšších nákladů, než je povoleno v účastnické smlouvě, je potřeba do CP dopsat, z jakých zdrojů bude mobilita dofinancována a je potřeba předem dojednat ze zahraničním oddělením.  

Dofinancování je umožněno: 

  • 50 % z fakultních prostředků Internacionalizace,

  • 50 % z finančních prostředků pracoviště, případně projektů/grantů, které umožňují výjezdy do zahraničí.  

Po návratu 

  • Confirmation of Erasmus+ Teaching/Training Assignment – po návratu je nutno doložit potvrzení o výuce/školení v originále k rukám Yvony Vyhnánkové (oddělení pro mobility UP) bezprostředně po návratu zmobility. 

  • Dále je vyučující povinen vyplnit závěrečnou zprávu formou online dotazníku. Výzvu k vyplnění online dotazníku obdrží po skončení výukového pobytu na e-mail, uvedený ve finanční dohodě. 

  • Nejpozději do 10 dní od návratu kompletně zpracovat cestovní příkaz. 

 

 

Žižkovo nám. 5
room: 3.43

BIP – Blended Intensive Programme

Blended Intensive programme (BIP) v rámci projektu Erasmus+ je krátkodobý intenzivní program využívající kombinace krátkodobé a virtuální části mobilit.  

  • Partnery jsou minimálně 3 vysokoškolské instituce (držitelé ECHE) z minimálně 3 různých programových zemí.  
  • Minimální počet účastníků je 10, maximální počet financovaných účastníků je 20. 
  • Mezi tyto účastníky nespadají pedagogičtí a školící pracovníci podílející se na realizaci programu, ani domácí účastníci.  
  • Fyzická část trvá minimálně 5 dní a maximálně 30 dní. 
  • Virtuální část – délka není specifikována, účastníci se setkávají online, může proběhnout před, během, nebo po fyzické části. Virtuální aktivita by měla proběhnout ve stejném semestru jako fyzická aktivita a v co nejkratší časové vzdálenosti od aktivity fyzické. 
  • Všichni musejí přijet na účastnickou smlouvu Erasmus+. 
  • Studenti musejí mít před zahájením BIPu schválenou studijní smlouvu (tzv. Learning Agreement) online přes platformu EWP v IS STAG. 
  • Akademičtí a administrativní zaměstnanci musejí mít schválenou Mobility Agreement for Training. 

PdF UP se může zapojit buď v roli koordinátora, nebo v roli participanta. 

PdF v roli koordinátora BIP

Katedra/fakulta vytváří a koordinuje program, přijímá účastníky z participujících institucí 

Na základě schváleného projektu jsou katedře/fakultě přiděleny E+ finanční prostředky na realizaci programu. 

Termíny podání žádosti o BIP 

V měsíci lednu (deadline je každoročně upřesněn). Poté je nutné realizovat v následujícím akademickém roce (výjimečně ve dvou letech). 

Financování BIP 

Řešiteli vybraného projektu BIP jsou přiděleny OM/OS prostředky ve výši 6 000 až 8 000 EUR dle počtu povinných účastníků programu (10–20 účastníků). 

Finanční prostředky jsou určeny na přípravu, návrh, vývoj, koordinaci, realizaci a follow-up BIP, a to zejména na: 

  • přípravu výukových materiálů, 
  • pronájem prostor a zařízení, 
  • komunikační aktivity, překlady a tlumočení, 
  • přípravné návštěvy a administrativní úkony, 
  • občerstvení (coffee-breaks) během programu (kromě alkoholu), 
  • výlety a exkurze, které jsou součástí programu, 
  • odměny vyučujícím, školitelům příp. administrativním pracovníkům. 

PdF v roli participanta BIP

Zahraniční instituce pošle PdF UP nabídku účastnit se jejich BIPu. Studenti/zaměstnanci PdF UP se mohou zapojit v roli účastníků. 

Podmínky: 

  • Účastníky mohou být studenti nebo zaměstnanci PdF UP, kteří se přihlásí do výběrového řízení. 
  • Program se skládá z fyzické mobility v trvání 5–30 dní a virtuální mobility, kde délka není dána. Podmínky BIPu zasílá zahraniční škola. 
  • Za účast v BIP získá student min. 3 ECTS, které jsou mu na základě schválené studijní smlouvy započítány a uznány v rámci jeho studia. 

Financování 

UP poskytne vybraným účastníkům BIP ze svého E+ rozpočtu stipendium na pobytové náklady na přijímající (koordinující) instituci ve výši: 

  • 1.14. den:  70 EUR/den 
  • 15.–30. den: 50 EUR/den 

Aurora

Instituce v alianci Aurora patří mezi strategické partnery UP a spolupráci s nimi je třeba neustále prohlubovat. Mobility jsou jistě k tomuto účelu vhodným nástrojem. Dobrým důvodem, proč zrealizovat takovou mobilitu, je např. příprava projektu Pedagogických akademií, případně dalších společných aktivit a projektů. Administrace cesty je podobná jako u Erasmus mobility KA 131.

Seznam institucí zapojených do Aurora konsorcia.

Stručný administrativní postup výjezdu v rámci Aliance Aurora:

  1. Vyplnění přihlášky: Aurora mobility application.
  2. Zajištění potvrzení přijímající zahraniční instituce na Aurora mobility application a schválení mobility vedoucím katedry/ústavu. Kompletně vyplněnou přihlášku elektronicky zaslat koordinátorce Aurora mobilit paní Mgr. Tereze Lyčkové, Ph.D., z Aurora Central Office a v kopii paní Marcele Weiglhoferové na zahraniční oddělení PdF UP.
  3. Mobilita je posuzována hodnoticí komisí Aurora a účastník je e-mailem informován o výsledku a dalším postupu.
  4. V případě kladného výsledku následuje podepsání Aurora UP Grant Agreement u odpovědného pracovníka Aurora projektu na RUP (dr. Selma Porobić).
  5. Vyplnění elektronického cestovního příkazu před odjezdem na Portále UP.

Mobilita se musí vztahovat k alespoň jednomu z pilířů Aurory:

  • Udržitelnost a Klimatické změny
  • Digitální společnost a globální občanská společnost
  • Zdraví a udržitelná životní úroveň
  • Kultura: Rozmanitost a identita

Anotace těchto oblastí zde.

Podmínky čerpání:

  • Typ training/teaching (u teaching musí být výuková část v rozsahu 5–8 hodin). Délka mobility je maximálně 14 dní + 2 dny cesta.
  • Finanční limit na jednu mobilitu je vypočítán na základě země, kde bude mobilita probíhat. ( bude doplněno, momentálně se čeká na schválení projektu )
  • Náklady budou hrazeny z katedry/ústavu a následně budou po cestě refundovány. Refundaci zajištuje paní Marcela Weiglhoferová ze zahraničního oddělení PdF UP.
  • Stravné ve výši dle aktuální vyhlášky o stanovení výše základních sazeb zahraničního stravného pro daný kalendářní rok naleznete na webu Ministerstva financí ČR.
  • Doprava – je třeba volit pokud možno nejlevnější způsob – 2. třídou, leteckou dopravu je možné použít pouze pro místa vzdálená více než 500 km. Auto je možné použít pouze po předchozím schválení koordinátorem mobilit Aurora dr. Lyčkovou za náhradu v ceně jízdenky 2. třídy vlaku na základě potvrzení ČD.
  • Ubytování ve 3* hotelu, max. cena 120 EUR na noc.
  • Během mobility je nutné získat podepsaný Confirmation of Mobility a po návratu jej odevzdat v originále koordinátorce mobilit Aurora dr. Tereze Lyčkové a v kopii předat na zahraniční oddělení PdF UP.
  • Po návratu je účastník povinen sepsat závěrečnou zprávu a odevzdat ji jak dr. Lyčkové a paní Weiglhoferové.

Více informací na stránkách Aurora Aliance

CEEPUS

CEEPUS (Central European Exchange Programme for University Studies) je multilaterální mezinárodní program podporující spolupráci vysokých škol v oblasti vzdělávání ve střední Evropě.  

Síť CEEPUS se skládá z minimálně tří univerzit z různých partnerských zemí CEEPUS. Každý akademický rok probíhá výzva k předkládání síťových aplikací. Sítě CEEPUS jsou vybírány po intenzivním procesu hodnocení. 

Státy, které jsou zapojeny do sítě CEEPUS:  

Albánie, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Černá Hora, Česká republika, Chorvatsko, Maďarsko, Makedonie, Moldavsko, Polsko, Rakousko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Srbsko, Kosovo 

Akademický pracovník 

  • Délka min. 5 dní a max. 1 měsíc.

  • Pobytové náklady jsou hrazeny grantem. Výše příspěvku je dána dle rozpočtu jednotlivých zemí. 

  • Cestovní náklady jsou hrazeny z prostředku jednotlivých fakult.  

  • Přihláška elektronicky přes webové stránky Ceepus.

 

Sítě CEEPUS na PdF 

Číslo smlouvy  Název sítě     Koordinátor sítě CEEPUS 
CZ-1503-04-2324  Development of Computational Thinking  Katedra technické 
a informační výchovy 
Mgr. Tomáš Dragon 
G-1103-08-2324  Modelling, Simulation and Computer-aided Design 
in Engineering and Management 
Katedra technické 
a informační výchovy 
Mgr. Tomáš Dragon 
HU-0019-19-2324  International Cooperation in Computer Science  Katedra technické 
a informační výchovy 
Mgr. Tomáš Dragon 
RO-0013-19-2324  Teaching and Research of Environment-oriented 
Technologies in Manufacturing 
Katedra technické 
a informační výchovy 
Mgr. Tomáš Dragon 
HU-0028-17-2324  Active Methods in Teaching and Learning Mathematics, Informatics and their Applications   Katedra technické 
a informační výchovy 
Mgr. Tomáš Dragon 
HU-0028-17-2324  Active Methods in Teaching and Learning Mathematics, Informatics and their Applications   Katedra matematiky  doc. RNDr. Jitka Laitochová, CSc.  
HR-1005-09-2324  Educational Systems in Central Europe  Katedra primární 
pedagogiky 
Mgr. Alena Vavrdová, Ph.D. 

 

Více informací najdete na stránkách CEEPUS.

Kontaktní osobou za PdF UP je Mgr. Dagmar Zdráhalová.

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)