Grantové projekty na jejichž řešení se podílí pracovníci Katedry matematiky PdF UP:
Projekty IGA
Název a identifikace projektu | Hlavní řešitel | Doba řešení | |
Matematická gramotnost v kontextu Technology-Based Learning (IGA_PdF_2024_004) | doc. Zdráhal | 2024 | |
Matematická gramotnost v kontextu digitálních kompetencí (IGA_PdF_2023_010) | Mgr. Vaško | 2023 | |
Computer-Based Mathematics Teaching na základní škole | Mgr. Vaško | 2022 | |
Digitální gramotnost ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ (IGA_PdF_2022_005) | doc. Dofková | 2022 | |
Rozvíjení matematické gramotnosti v zájmovém vzdělávání (IGA_PdF_2022_016) | doc. Laitochová | 2022 | |
Matematická gramotnost a možnosti jejího rozvíjení (IGA_2021_004) | doc. Laitochová | 2021 | |
Počítačem podporovaná výuka matematiky – Computer-Based Mathematics Teaching (IGA_PdF_2021_002) | Mgr. Vaško | 2021 | |
Nestandardní úlohy v matematickém vzdělávání (IGA_PdF_2020_008) | Mgr. Škultéty | 2020 | |
Připravenost učitelů matematiky na rozvoj digitální gramotnosti žáků (IGA_PdF_2019_001) | doc. Laitochová | 2019 | |
Výukové situace v matematickém vzdělávání (IGA_PdF_2019_007) | Mgr. Škultéty | 2019 | |
Netradiční výuková prostředí pro rozvoj logického myšlení žáků (IGA_PdF_2017_007) | Mgr. Brtvová | 2017 | |
ICT ve výuce matematiky na moravských základních školách (Česká republika) a školách provincie S'-čchuan (Čína) (IGA_PdF_2017_014) | doc. Laitochová | 2017 | |
ICT v matematice na základních školách v Olomouci a Leshan City (IGA_PdF_2016_009) | doc. Laitochová | 2016 | |
Vliv integrace cizího jazyka do výuky přírodovědných předmětů (IGA_PdF2015_034) | dr. Wossala | 2015 | |
Nulová hypotéza versus intervaly spolehlivosti (IGA_PdF_2015_005) | doc. Laitochová | 2015 | |
Vliv metody CLIL na klima výuky a motivaci žáků (IGA_PdF_2014026) | dr. Wossala | 2014 | |
Klima třídy a motivace žáků při využívání metody CLIL ve výuce matematiky (PdF_2013_030) | dr. Wossala | 2013 |
Projekty FRUP
Název a identifikace projektu | Hlavní řešitel | Doba řešení | |
Inovace ICT předmětů pregraduální přípravy učitelů matematiky k posílení rozvoje digitální gramotnosti a informatického myšlení (FRUP_2020_002) | dr. Nocar | 2020 | |
Inovace ICT předmětů v rámci pregraduální přípravy učitelů matematiky (FRUP_2019_029) | dr. Nocar | 2019 | |
Inovace didakticko-matematických předmětů v rámci pregraduální přípravy učitelů (FRUP_2019_026) | dr. Dofková | 2019 | |
Inovace předmětů Katedry matematiky PdF UP zaměřených na moderní didaktické prostředky ve výuce matematiky (FRUP_2018_037) | dr. Nocar | 2018 |
Projekty FRVŠ
Název a identifikace projektu | Hlavní řešitel | Doba řešení | |
Jazykově integrovaná výuka primární matematiky se zaměřením na angličtinu (č. proj. 244/2013) | 2013 | ||
Inovace předmětu Ekonomická a finanční matematika (č. proj. 274/2012) | dr. Nocar | 2012 | |
Tvorba předmětu Aplikace vybraných partií matematiky (č. proj. 1164/2011) | 2011 | ||
Inovace předmětu Repetitorium matematiky (č. proj. 1515/2011) | dr. Nocar | 2011 | |
Rozvoj a inovace počítačových učeben (č. proj. 120/2010) | dr. Nocar | 2010 | |
Multimedializace výukových materiálů k předmětu Geometrie (č. proj 404 /2009) | 2009 | ||
Aktuální trendy ve výuce matematiky (č. proj 809/2008) | 2008 | ||
Tvorba předmětu „Algoritmizace“ (č. proj. 1045/2008) | 2008 | ||
Didaktické podklady pro tvorbu předmětu Anglická matematická terminologie. (č. proj. 765/2008) | 2008 | ||
Multimédia ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ (č. proj.: 1240/2006) | 2006 |
Projekty MŠMT
Název a identifikace projektu | Koordinátor, hlavní řešitel | Doba řešení | |
Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědeckovýzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických. Národní program výzkumu II MŠMT č. 2E06029 | PřF UP doc. Kvítek | 2006–2008 | |
Rozvoj a podpora vybraných studijních programů a oborů realizovaných v kombinaci prezenční a distanční formy studia. Rozvojový projekt MŠMT č. 173 | PdF UP | 2008 |
Grantový fond děkana
Název a identifikace projektu | Koordinátor, hlavní řešitel | Doba řešení | |
Pregraduální příprava učitelů matematiky jako model edukační reality | dr. Dofková | 2017 | |
Výzvy matematického vzdělávání nové generace | dr. Dofková | 2016 |
Projekty spolufinancované EU
Název a identifikace projektu | Příjemce, hlavní řešitel, koordinátor | Doba řešení | |
Podpora a zvyšování kvality pregraduální přípravy pedagogů na Univerzitě Palackého v Olomouci (reg. č. CZ.02.02.XX/00/23_019/0008422) | PdF UP doc. Regec | 2024–2027 |
Projekty EU
Název a identifikace projektu | Příjemce, hlavní řešitel, koordinátor | Doba řešení | |
Podpora informační gramotnosti žáků a učitelů (reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012274) | PdF UP doc. Kopecký | 2020–2021 | |
Podpora rozvoje digitální gramotnosti (reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366) | UK koordinátor předmětového modulu Matematika: dr. Hašek (JČU) | 2018–2020 | |
Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522) | PdF UP doc. Serafín | 2017–2020 | |
Univerzita Palackého jako komplexní vzdělávací instituce (reg. č. CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002337) | UP koordinátor za PdF UP: prof. Ludíková | 2017–2020 | |
Podpora pregramotnosti v předškolním vzdělávání (reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000663) | UK koordinátor za PdF UP: prof. Šmelová | 2017–2019 | |
Podpora společenství praxe jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí (reg.č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000660) | PdF UP doc. Chudý | 2016–2019 | |
PŘÍRodovědné Oborové Didaktiky A praktikující učitel (reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000669) | OU doc. Škrabánková koordinátor za UP: dr. Říha | 2017–2019 | |
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk (reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000131) | MAS Šternbersko o.p.s. | 2016–2018 | |
Máme práci!! (reg. č. CZ.03.1.48/0.0/0.0/16_045/0010303) | Regionální agentura pro rozvoj střední Moravy | 2018–2021 | |
Rozvoj podnikatelských znalostí, schopností a dovedností žáků (reg. č. CZ.1.07/1.1.00/54.0013) | PdF UP doc. Marešová | 2014–2015 | |
Rozvoj profesních kompetencí pedagogických pracovníků mateřských škol v kontextu kurikulární reformy (reg. č. CZ.1.07/1.3.00/48.0036) | PdF UP doc. Marešová | 2014–2015 | |
Rozvoj podnikatelských dovedností žáků (reg. č. CZ.1.07/1.1.26/03.0011) | PdF UP doc. Marešová | 2014–2015 | |
Podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků v Olomouckém kraji (reg. č. CZ.1.07/1.3.45/02.0014) | PdF UP doc. Marešová | 2013–2014 | |
Univerzita Palackého - centrum vědy pro všechny (reg. č. CZ.1.07/2.3.00/35.0011) | UP doc. Kubínek | 2013 | |
Rozšíření profesních kompetencí absolventů matematických studijních oborů prostřednictvím implementace výuky v cizím jazyce (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0177) | PdF UP dr. Hodaňová | 2012–2015 | |
Centrum teorie vzdělávání přírodovědných předmětů (reg. č. CZ 1.07/2.3.00/20.0166) | PdF UP prof. Bocáková | 2012–2014 | |
Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§ 6 vyhlášky č. 317/2005 Sb.) (reg. č. Z.1.07/1.3.00/19.0014) | PdF UP dr. Nocar | 2011–2014 | |
Inovace kombinované formy studijního oboru Matematika se zaměřením na vzdělávání (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/18.0015) | PdF UP dr. Nocar | 2011–2014 | |
Inovace matematické komponenty pregraduální přípravy učitelů primárních škol na Pedagogické fakultě UP v Olomouci (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0319) | PdF UP dr. Bártková | 2011–2013 | |
Inovativní přístup k přípravě budoucích učitelů matematiky s využitím výukových modulů v anglickém jazyce (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/07.0104) | PdF UP dr. Dofková | 2009–2012 | |
Zvýšení úrovne vzdelávání v matematice ve studijním oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy (reg. č.: CZ.04.1.03/3.2.15.3/0434) | PF UJEP doc. Zdráhal koordinátor za PdF UP: dr. Stopenová | 2007–2008 | |
Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě Školního vzdělávacího programu (reg. č. CZ.04.1.03/3.1.15.1/0237) | JČMF | 2005–2007 |
Norské fondy
Název a identifikace projektu | Příjemce | Doba řešení | |
Prospective mathematics teacher training (NF-CZ07-INP-5-4732015) | dr. Dofková | 2016 | |
OK4Inovace
Název a identifikace projektu | spoluřešitel | Doba řešení | |
Spolupráce se zájmovým sdružením právnických osob OK4Inovace na projektu Zábavná matematika, v rámci které byla vydána odborná publikace s názvem Reflexe vzdělávacích potřeb učitelů matematiky jako východisko jejich profesního rozvoje. | Karedra matematiky PdF UP | ||