Databáze publikačních výstupů
Citační databáze |
Web of Science | nejvýznamnější multioborová citační databáze |
SCOPUS | multioborová citační databáze odborné recenzované literatury |
Journal Citation Reports | databáze časopisů |
Databáze časopisů, jejich kvartilů a impakt faktorů |
Definice druhů výsledků RIV |
Popis údajů dodávaných do IS VaVaI | RIV v roce 2024 |
Druhy dokumentů | definice druhů dokumentů dle RIV 2024 |
ResearchGate | sociální síť vědecké komunity |
Prestižní vydavatelství
- Oxford University Press
- Cambridge University Press
- MIT Press
- Columbia University Press
- Harvard University Press
- Princeton University Press
- Stanford University Press
- University of Chicago Press
- Yale University Press
- Blackwell
- Edward Elgar
- Harper & Row Publishers
- Routledge
- Palgrave Macmillan
- John Wiley
- PrenticeHall
- Thomson South Western
- McGraw-Hill
- Lawrence Erlbaum
- Springer
- APA
- Pearson
- Sage Publications
- Academic Press
Vybrané publikace pracovníků ústavu
Working Academics Value Excellence for International Teachers - Tereza Buchtová, Vlado Balaban (eds.) Recenzovaný sborník předkládá šedesát příspěvků z mezinárodní vědecké konference "Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XVI: Working Academics Value Excellence for International Teachers", která se dne 4. listopadu 2020 uskutečnila online na Ústavu pedagogiky a sociálních studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Příspěvky jsou orientovány do oblasti pedagogických věd – konkrétně se zaměřují na problematiku osobnosti učitele, řeší didaktické otázky, psychologické aspekty výchovy a vzdělávání a další aktuální témata. Sborník z konference DSP naleznete ZDE |
Profesní obraz školního speciálního pedagoga v podmínkách základní školy – Tomáš Čech, Tereza Hormandlová Publikace se zaměřuje na profesi školního speciálního pedagoga na základní škole. S oporou aktuálních odborných poznatků a legislativních dokumentů reflektuje potřebu tohoto profesionála ve školním prostředí, kde se v rámci školního poradenského pracoviště stává jedním z klíčových článků podporujících úspěšnost inkluzivního vzdělání. Na základě kvalitativního výzkumu, realizovaného metodou polostrukturovaných rozhovorů s praktikujícími školními speciálními pedagogy, podchycuje kniha prostřednictvím zakotvené teorie specifika profese, její úkoly a pracovní náplň ve vztahu ke všem aktérům výchovně-vzdělávacího procesu ve škole, tedy dětem, jejich rodičům, učitelům a dalším odborníkům působím v rámci školy i školských poradenských zařízení. Současně se věnuje strategiím zvládání pracovní zátěže a způsobům psychohygieny školních speciálních pedagogů. Monografie rovněž zaznamenává, jakým způsobem školní speciální pedagogové vnímají svou profesní roli a účast na životě školy. Profesní obraz školního speciálního pedagoga v podmínkách základní školy ke stažení ZDE |
Výzvy pro učitele v 21. století – Pavla Vyhnálková, Jitka Plischke (eds.) Recenzovaný sborník předkládá dvacet osm příspěvků z mezinárodní vědecké konference „Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV: Výzvy pro učitele v 21. století“, která se ve dnech 6. – 7. listopadu 2019 uskutečnila na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Příspěvky jsou orientovány do oblasti pedagogických věd – konkrétně se zaměřují na problematiku osobnosti učitele, řeší didaktické otázky, psychologické aspekty výchovy a vzdělávání a další aktuální témata.
Sborník z konference DSP naleznete ZDE |
Právní výzvy informačních technologií pro učitele 21. století – Jiří Kropáč Publikace je zaměřena na aktuální výzvy v právu a ve vzdělávání a čtenáři nabízí konzistentní pohled na současné právní nároky, jimž rozumí široká veřejnost i učitelé. Obsah koncipovaný do šesti kapitol se soustředí především na právní výzvy v oblasti internetového prostředí, sociálních sítí a ochrany osobních údajů, klamavé reklamy a dokazování právních skutečností elektronickými důkazy. Provádí tak čtenáře aktuálními výzvami a nástrahami internetového prostředí, které dopadají na učitele i běžné občany. |
Interkulturní perspektivy studentů doktorských programů a jejich příprava se zaměřením na mezioborovou pestrost – Pavla Vyhnálková, Jitka Plischke (eds.) Recenzovaný sborník předkládá dvacet čtyři příspěvky z mezinárodní vědecké konference „Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XIV: Interkulturní perspektivy studentů doktorských programů a jejich příprava se zaměřením na mezioborovou pestrost“, která se ve dnech 7. – 8. listopadu 2018 uskutečnila na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Příspěvky jsou orientovány do oblasti pedagogických věd – konkrétně se zaměřují na problematiku osobnosti učitele, řeší didaktické otázky, psychologické aspekty výchovy a vzdělávání a další aktuální témata.
Sborník z konference DSP naleznete ZDE |
Výukové případové studie – podpora klíčových kompetencí v pregraduální přípravě pedagogů – Jitka Nábělková Publikace Výukové případové studie - podpora rozvoje klíčových kompetencí v pregraduální přípravě pedagogů se věnuje v našich podmínkách málo reflektované kategorii- výukové případové studii. Výukové případové studie jsou zde pojaty jako výuková metoda a strategie ve výuce didaktik studentů učitelství s cílem podpory rozvoje profesních kompetencí budoucích učitelů. Hlavním výstupem je 15 výukových případových studií pro výuku komplexní kategorie projektového vyučování v oboru didaktiky. Výukové případové studie - online |
Začínající učitel v měnící se společnosti – Pavla Vyhnálková, Jitka Plischke (eds.) Recenzovaný sborník předkládá dvanáct příspěvků z mezinárodní vědecké konference „Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XIII: Začínající učitel v měnící se společnosti“, která se ve dnech 7. – 8. listopadu 2017 uskutečnila na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Příspěvky jsou orientovány do oblasti pedagogických věd – konkrétně se zaměřují na problematiku osobnosti učitele, na psychologické aspekty výchovy a vzdělávání a na další aktuální témata. The reviewed proceedings present twelve contributions from the international conference “Current Issues of Education in Ph.D. Students’ Researches XIII: Beginning teacher in the changing society“, held at the Faculty of Education, Palacký University Olomouc on November 7 – 8, 2017. The contributions are focused on the field of education – namely the issue of personality of a teacher, psychological aspects of education and other actual issues. Sbornik z konference DSP naleznete ZDE |
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XII. – Pavla Vyhnálková, Jitka Plischke (eds.) Recenzovaný sborník předkládá čtyřicet čtyři příspěvků z mezinárodní vědecké konference „Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XII: Odumírání lidskosti? Výchovné výzvy v současné škole“, která se ve dnech 8. – 9. listopadu 2016 uskutečnila na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Příspěvky jsou orientovány do oblasti pedagogických věd – konkrétně se zaměřují na problematiku osobnosti učitele, na aktuální otázky oborových didaktik, na psychologické aspekty výchovy a vzdělávání, na témata speciálněpedagogická, andragogická a filozoficko-historická. The reviewed proceedings present forty four contributions from the international conference “Current Issues of Education in Ph.D. Students’ Researches XII: Dying Humanity? Educational Challenges of Contemporary School“ held at the Faculty of Education, Palacký University Olomouc on November 8 – 9, 2016. The contributions are focused on the field of education – namely the issue of personality of a teacher, topical issues of subject didactics, psychological aspects of education, special educational, andragogical and philosophical-historical issues. Sbornik z konference DSP naleznete ZDE |
Typology and Resolution of Educational Situations – Štefan Chudý Chudý, Štefan. Typology and Resolution of Educational Situations. Olomouc: UP, 2017. ISBN 978-80-244-5232-6. |