Databáze publikačních výstupů
Citační databáze |
Web of Science | nejvýznamnější multioborová citační databáze |
SCOPUS | multioborová citační databáze odborné recenzované literatury |
Journal Citation Reports | databáze časopisů |
Databáze časopisů, jejich kvartilů a impakt faktorů |
Definice druhů výsledků RIV |
Informační systém IS VaVaI | Informační systém výzkumu, vývoje a inovací (IS VaVaI) |
Popis údajů dodávaných do IS VaVaI | RIV v roce 2024 |
Druhy dokumentů | definice druhů dokumentů dle RIV 2024 |
ResearchGate | sociální síť vědecké komunity |
OBD
Návod ke zřízení identifikátoru ORCID ID a jeho uložení v OBD - ZDE
Návod na propojení ORCID a OBD - ZDE
Návody na vkládání publikační činnosti do OBD - ZDE
Prestižní vydavatelství
- Oxford University Press
- Cambridge University Press
- MIT Press
- Columbia University Press
- Harvard University Press
- Princeton University Press
- Stanford University Press
- University of Chicago Press
- Yale University Press
- Blackwell
- Edward Elgar
- Harper & Row Publishers
- Routledge
- Palgrave Macmillan
- John Wiley
- PrenticeHall
- Thomson South Western
- McGraw-Hill
- Lawrence Erlbaum
- Springer
- APA
- Pearson
- Sage Publications
- Academic Press
Vybrané publikace pracovníků ústavu
![]() | Výzvy pedagogického výzkumu v době síťování a nastupující umělé inteligence – Jana Miková, Miroslav Chráska, Jana Kantorová (eds.) Ve dnech 7.–8. listopadu 2023 se na Ústavu pedagogiky a sociálních studií PdF UP v Olomouci konal již 19. ročník mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů. Konference nesla podtitul „Výzvy pedagogického výzkumu v době síťování a nastupující umělé inteligence“, a ačkoliv je tradičně otevřena širokému spektru pedagogických témat a otázek, které doktorandi ve svých disertačních pracích řeší, toto zaměření našlo silnou odezvu v mnoha prezentacích i navazujících diskusích. Sborník z konference DSP naleznete ZDE |
![]() | Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XVII - TPavla Vyhnálková, Jitka Plischke (eds.) Sborník příspěvků studentů doktorských studijních programů, stejně jako mezinárodní studentská vědecká konference, na níž byly tyto příspěvky prezentovány, patří k dlouholeté tradici Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci a jejího Ústavu pedagogiky a sociálních studií. Proto v souladu s touto tradicí proběhla na podzim roku 2021 již posedmnácté konference, která opět nabídla platformu pro prezentaci a diskusi nad výstupy výzkumů studentů doktorských studijních programů.. Sborník z konference DSP naleznete ZDE |
![]() | Working Academics Value Excellence for International Teachers - Tereza Buchtová, Vlado Balaban (eds.) Recenzovaný sborník předkládá šedesát příspěvků z mezinárodní vědecké konference "Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XVI: Working Academics Value Excellence for International Teachers", která se dne 4. listopadu 2020 uskutečnila online na Ústavu pedagogiky a sociálních studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Příspěvky jsou orientovány do oblasti pedagogických věd – konkrétně se zaměřují na problematiku osobnosti učitele, řeší didaktické otázky, psychologické aspekty výchovy a vzdělávání a další aktuální témata. Sborník z konference DSP naleznete ZDE |
![]() | Profesní obraz školního speciálního pedagoga v podmínkách základní školy – Tomáš Čech, Tereza Hormandlová Publikace se zaměřuje na profesi školního speciálního pedagoga na základní škole. S oporou aktuálních odborných poznatků a legislativních dokumentů reflektuje potřebu tohoto profesionála ve školním prostředí, kde se v rámci školního poradenského pracoviště stává jedním z klíčových článků podporujících úspěšnost inkluzivního vzdělání. Na základě kvalitativního výzkumu, realizovaného metodou polostrukturovaných rozhovorů s praktikujícími školními speciálními pedagogy, podchycuje kniha prostřednictvím zakotvené teorie specifika profese, její úkoly a pracovní náplň ve vztahu ke všem aktérům výchovně-vzdělávacího procesu ve škole, tedy dětem, jejich rodičům, učitelům a dalším odborníkům působím v rámci školy i školských poradenských zařízení. Současně se věnuje strategiím zvládání pracovní zátěže a způsobům psychohygieny školních speciálních pedagogů. Monografie rovněž zaznamenává, jakým způsobem školní speciální pedagogové vnímají svou profesní roli a účast na životě školy. Profesní obraz školního speciálního pedagoga v podmínkách základní školy ke stažení ZDE |
![]() | Výzvy pro učitele v 21. století – Pavla Vyhnálková, Jitka Plischke (eds.) Recenzovaný sborník předkládá dvacet osm příspěvků z mezinárodní vědecké konference „Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XV: Výzvy pro učitele v 21. století“, která se ve dnech 6. – 7. listopadu 2019 uskutečnila na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Příspěvky jsou orientovány do oblasti pedagogických věd – konkrétně se zaměřují na problematiku osobnosti učitele, řeší didaktické otázky, psychologické aspekty výchovy a vzdělávání a další aktuální témata.
Sborník z konference DSP naleznete ZDE |
![]() | Právní výzvy informačních technologií pro učitele 21. století – Jiří Kropáč Publikace je zaměřena na aktuální výzvy v právu a ve vzdělávání a čtenáři nabízí konzistentní pohled na současné právní nároky, jimž rozumí široká veřejnost i učitelé. Obsah koncipovaný do šesti kapitol se soustředí především na právní výzvy v oblasti internetového prostředí, sociálních sítí a ochrany osobních údajů, klamavé reklamy a dokazování právních skutečností elektronickými důkazy. Provádí tak čtenáře aktuálními výzvami a nástrahami internetového prostředí, které dopadají na učitele i běžné občany. |
![]() | Interkulturní perspektivy studentů doktorských programů a jejich příprava se zaměřením na mezioborovou pestrost – Pavla Vyhnálková, Jitka Plischke (eds.) Recenzovaný sborník předkládá dvacet čtyři příspěvky z mezinárodní vědecké konference „Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XIV: Interkulturní perspektivy studentů doktorských programů a jejich příprava se zaměřením na mezioborovou pestrost“, která se ve dnech 7. – 8. listopadu 2018 uskutečnila na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Příspěvky jsou orientovány do oblasti pedagogických věd – konkrétně se zaměřují na problematiku osobnosti učitele, řeší didaktické otázky, psychologické aspekty výchovy a vzdělávání a další aktuální témata.
Sborník z konference DSP naleznete ZDE |
![]() | Výukové případové studie – podpora klíčových kompetencí v pregraduální přípravě pedagogů – Jitka Nábělková Publikace Výukové případové studie - podpora rozvoje klíčových kompetencí v pregraduální přípravě pedagogů se věnuje v našich podmínkách málo reflektované kategorii- výukové případové studii. Výukové případové studie jsou zde pojaty jako výuková metoda a strategie ve výuce didaktik studentů učitelství s cílem podpory rozvoje profesních kompetencí budoucích učitelů. Hlavním výstupem je 15 výukových případových studií pro výuku komplexní kategorie projektového vyučování v oboru didaktiky. Výukové případové studie - online |
![]() | Začínající učitel v měnící se společnosti – Pavla Vyhnálková, Jitka Plischke (eds.) Recenzovaný sborník předkládá dvanáct příspěvků z mezinárodní vědecké konference „Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XIII: Začínající učitel v měnící se společnosti“, která se ve dnech 7. – 8. listopadu 2017 uskutečnila na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Příspěvky jsou orientovány do oblasti pedagogických věd – konkrétně se zaměřují na problematiku osobnosti učitele, na psychologické aspekty výchovy a vzdělávání a na další aktuální témata. The reviewed proceedings present twelve contributions from the international conference “Current Issues of Education in Ph.D. Students’ Researches XIII: Beginning teacher in the changing society“, held at the Faculty of Education, Palacký University Olomouc on November 7 – 8, 2017. The contributions are focused on the field of education – namely the issue of personality of a teacher, psychological aspects of education and other actual issues. Sbornik z konference DSP naleznete ZDE |
![]() | Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XII. – Pavla Vyhnálková, Jitka Plischke (eds.) Recenzovaný sborník předkládá čtyřicet čtyři příspěvků z mezinárodní vědecké konference „Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XII: Odumírání lidskosti? Výchovné výzvy v současné škole“, která se ve dnech 8. – 9. listopadu 2016 uskutečnila na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Příspěvky jsou orientovány do oblasti pedagogických věd – konkrétně se zaměřují na problematiku osobnosti učitele, na aktuální otázky oborových didaktik, na psychologické aspekty výchovy a vzdělávání, na témata speciálněpedagogická, andragogická a filozoficko-historická. The reviewed proceedings present forty four contributions from the international conference “Current Issues of Education in Ph.D. Students’ Researches XII: Dying Humanity? Educational Challenges of Contemporary School“ held at the Faculty of Education, Palacký University Olomouc on November 8 – 9, 2016. The contributions are focused on the field of education – namely the issue of personality of a teacher, topical issues of subject didactics, psychological aspects of education, special educational, andragogical and philosophical-historical issues. Sbornik z konference DSP naleznete ZDE |
![]() | Typology and Resolution of Educational Situations – Štefan Chudý Chudý, Štefan. Typology and Resolution of Educational Situations. Olomouc: UP, 2017. ISBN 978-80-244-5232-6. |
![]() | Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XI. – Pavla Vyhnálková, Jitka Plischke, Pavla Andrysová (eds.) Recenzovaný sborník předkládá třicet odborných příspěvků začínajících vědeckých pracovníků, studentů doktorských studijních programů zaměřených do oblasti pedagogických věd. Publikované příspěvky zazněly na mezinárodní vědecké konferenci „Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů“, která se ve dnech 10. – 11. listopadu 2015 již pojedenácté uskutečnila na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Sbornik z konference DSP naleznete ZDE |