Mgr. Simona DOBEŠOVÁ CAKIRPALOGLU, Ph.D.
Address:
Room number:
Profession:
Odborný asistent
Selected publications
Cakirpaloglu P., Šmahaj J., Dobešová Cakirpaloglu S., Zielina M.
Šikana na pracovišti: Reliabilita a validita českého překladu revidované verze dotazníku negativních aktů – NAQ-R.
Československá psychologie.
2017.
(ČLÁNEK)
Šmahaj J., Zielina M., Cakirpaloglu P., Dobešová Cakirpaloglu S.
Šikana na pracovišti v České republice: výskyt, dopad a specifika.
In . (Eds.)
Psychologické dny 2016 "Možnosti a hranice psychologie".
2017.
(PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU)
Cakirpaloglu P., Šmahaj J., Dobešová Cakirpaloglu S., Zielina M.
Šikana na pracovišti v České republice. Teorie, výzkum a praxe.
2016.
(KNIHA - CELEK)
ŠMAHAJ J., CAKIRPALOGLU P., Dobešová Cakirpaloglu S., OČENÁŠKOVÁ V.
Virtuální šikana a její psychosociální konsekvence u vysokoškolských studentů.
MŠMT ČR/ UP.
2011.
(PROJEKT)
ČLÁNEK
Cerdeira JP., Dobešová Cakirpaloglu S., Cakirpaloglu P.
Crushing the Spirit: Unmasking the Impact of Workplace Bullying on Psychological Wellbeing among Portuguese Employees.
Administrative Sciences.
2023.
Dočkalová J., Kvintová J., Hájková R., Dobešová Cakirpaloglu S.
The Profile of a Teaching Assistant in the Context of Personality Traits in the Olomouc Region.
e-Pedagogium (online).
2023.
Kvintová J., Váchová L., Cuberek R., Petrová J., Stuchlíková I., Dobešová Cakirpaloglu S., Pugnerová M., Balátová K., Lemrová S., Vítečková M., Plevová I.
Preschoolers’ Attitudes, School Motivation, and Executive functions in the Context of Various Types of Kindergarten.
Frontiers in Psychology.
2022.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Gillová A.
Job satisfaction and risk of burnout in special needs nursery school teachers.
Cypriot Journal of Educational Sciences.
2021.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Jůvová A., Pavlikovská A.
Primary School Teachers and their Life Satisfaction in Relation to Burnout.
Psychology and Education.
2021.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Knotková A.
The Relationship between School Climate, Self-Esteem and Coping Strategies among Secondary School Teachers and Headmasters.
Psychology and Education.
2021.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Procházka M.
Editorial: Child in Network of Risks.
Pedagogicka orientace.
2020.
Cakirpaloglu P., Dobešová Cakirpaloglu S., Šmahaj J., Zielina M.
Psihološki osvrt kon mobingot: pojava, faktori i merenje.
Psihologija - nauka i praktika.
2020.
Cakirpaloglu P., Šmahaj J., Dobešová Cakirpaloglu S., Zielina M., Slavíček O.
Šikana na pracovišti: modely empirického odhadu výskytu a psychologických problémů viktimizace na vzorku pracujících v České republice.
CESKOSLOVENSKA PSYCHOLOGIE.
2019.
Čech T., Kvintová J., Dobešová Cakirpaloglu S.
Causes of bullying in the workplace among primary school teachers.
Global Journal of Guidance and Counseling in Schools: Current Perspectives.
2018.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J.
Mobbing a jeho role ve vnímání klimatu školy učiteli.
Orbis Scholae.
2018.
Vévodová Š., Ročková Š., Kozáková R., Dobešová Cakirpaloglu S., Kisvetrová H., Vévoda J.
Compingové strategie a jejich vztah k syndromu vyhoření u onkologických sester.
Psychologie a její kontexty (online).
2016.
Dobešová Cakirpaloglu S., Pečtová M., Vévodová Š.
Konformita u českých a amerických adolescentů.
Profese on-line.
2016.
Dobešová Cakirpaloglu S., Pečtová M., Vévodová Š.
Konformita u českých a amerických adolescentů.
Profese on-line.
2016.
Vévodová Š., Šperková A., Vévoda J., Kozáková R., Dobešová Cakirpaloglu S.
Osobnostní profil studentů nelékařských zdravotnických oborů.
Ošetrovateľstvo. Teória - výskum - vzdelávanie.
2016.
Cakirpaloglu P., Šmahaj J., Dobešová Cakirpaloglu S., Coufalová D.
Šikana na pracovišti a právní ochrana zaměstnaců v České republice.
Psychologie a její kontexty (online).
2016.
Cakirpaloglu S.
Konformizmot kaj češkite i amerikanskite adolescenti.
In . (Eds.)
Annual 2008 (Ed. Jorde Jakimovski, PhD.).
2009.
Cakirpaloglu S., Řehan V.
Konformita v dětském věku.
Československá psychologie.
2007.
Cakirpaloglu S.
Přehled vybraných výzkumů z oblasti konformity.
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Philosophica, Politologica.
2005.
DISERTAČNÍ PRÁCE
Cakirpaloglu S.
Konformita u adolescentů.
Konformita u adolescentů.
2007.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Plevová I., Váchová L., Pugnerová M., Kavková V., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J., Kvapilová B.
Burnout Syndrome and Stress Management of Teachers.
ICERI2022 Proceedings.
2022.
Dobešová Cakirpaloglu S., Kvapilová B., Lemrová S., Balaban Cakirpaloglu I.
Emotional Intelligence in Teachers.
EDULEARN22 Proceedings.
2022.
Dobešová Cakirpaloglu S., Kvapilová B., Pugnerová M., Plevová I., Váchová L., Vévodová Š.
Personality Traits of Workplace Bullying Victims.
EDULEARN22 Proceedings.
2022.
Lemrová S., Dobešová Cakirpaloglu S., Jurečková D.
Sledování emoční inteligence u učitelů.
Změna sborník odborných příspěvků.
2022.
Hormandlová T., Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S.
Special needs teachers and their perspective of inclusive education.
EDULEARN22 Proceedings.
2022.
Pugnerová M., Plevová I., Váchová L., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J., Dočkalová J.
The Experience of Mobbing and the Negative Impact on the Perceived Personal Discomfort in Primary School Teachers.
ICERI2022 Proceedings.
2022.
Lemrová S., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvapilová B., Balaban Cakirpaloglu I.
The Link between Emotional Intelligence and Personality.
ICERI2022 Proceedings.
2022.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Krajňáková M.
Relationship between Conformity and Risk Behavior in Children in Emerging Adolescence.
ICERI2021 Proceedings.
2021.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Gillová A., Hormandlová T.
School climate and other factors influencing the risk of burnout in nursery school teacher.
EDULEARN21 Proceedings.
2021.
Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J., Balátová K., Plevová I., Dočkalová J.
The Prevalence of Internet Addiction in Pre-Service Teachers.
EDULEARN21 Proceedings.
2021.
Dobešová Cakirpaloglu S., Lemrová S., Kvintová J., Zhao X.
The Prevalence of Internet Addiction in Pre-Service Teachers of Generation X And Y.
ICLEL21 Conference proceeding book.
2021.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Jůvová A., Krajňáková M.
The prevalence of mobbing among nursery school teachers.
EDULEARN21 Proceedings.
2021.
Dočkalová J., Kvintová J., Plevová I., Dobešová Cakirpaloglu S.
The Relationship between Problematic Internet Use and Life Satisfaction in University Students: a Systematic Review.
ICERI2021 Proceedings.
2021.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Gillová A., Krajňáková M., Hormandlová T.
Učitelé mateřských škol a míra jejich ohrožení syndromem vyhoření.
In Švaříček R., Voňková H. (Eds.)
Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
2021.
Balátová K., Dobešová Cakirpaloglu S., Kubiatko M., Gardavská T.
Value Orientation of University Students.
ICLEL21 Conference Proceeding Book.
2021.
Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J., Lemrová S., Hájková R.
Internet Addiction and Personality among College Students of Generation Y and Z.
EDULEARN20 Proceedings.
2020.
Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J., Lemrová S., Purmenská T.
Internet Addiction in Students belonging to Generation Y and Z and its Relation to Depression.
EDULEARN20 Proceedings.
2020.
Kvintová J., Dobešová Cakirpaloglu S., Hájková R.
Relationship between Internet Addiction, Life Satisfaction and Anxiety in Pre-Service Teachers of Generation Z.
EDULEARN20 Proceedings.
2020.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Štenclová V.
School Climate and its Perception by Secondary School Teachers in Relation to Coping Strategies.
ICERI2020 Proceedings.
2020.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Maléřová M., Adámková H.
The Effect of Mobile Phone Ban in Schools on the Evaluation of Classroom Climate.
EDULEARN20 Proceedings.
2020.
Čech T., Gillová A., Dobešová Cakirpaloglu S.
The Incidence of Burnout Syndrome Related to Job Satisfaction among Kindergarten Teachers in the Czech Republic.
ICERI2020 Proceedings.
2020.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Štenclová V.
The Perception of School Climate by Elementary School Headmasters.
EDULEARN20 Proceedings.
2020.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Štenclová V.
The Relation of Self-esteem on Risk Behaviour among Emerging Adolescents.
EDULEARN20 Proceedings.
2020.
Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J., Plevová I., Sedláková E.
The Relationship Between Internet Addiction, Personality, and Depression in Pre-service Teachers of Generation Y and Z.
In Titrek O., SEZEN-GULTEKIN G. (Eds.)
ICLEL 20 Conference Book.
2020.
Lemrová S., Dobešová Cakirpaloglu S.
Career Orientation and Life Satisfaction in Relation to Teachers' Attitudes towards Money.
ICERI2019 Proceedings.
2019.
Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J., Hájková R.
Relationship between Internet Addiction and Self-Esteem with Anxiety in Pre-Service Teachers.
ICERI2019 Proceedings.
2019.
Kvintová J., Dobešová Cakirpaloglu S.
Self-Esteem, Social Network Use and Life Satisfaction among College Students of Generation XY and Z.
ICERI2019 Proceedings.
2019.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T.
The Effect of Coping Strategies on Workplace Bullying in High School Teachers.
In Titrek O., Ahmadov F., SEZEN-GULTEKIN G. (Eds.)
ICLEL 2019 Conference Proceedings Book.
2019.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Kvintová J.
The Relationship between Coping Strategies and School Climate Perception among Secondary School Teachers.
EDULEARN19 Proceedings.
2019.
Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J.
The Relationship between Personality and Internet Addiction among Pre-Service Teachers.
EDULEARN19 Proceedings.
2019.
Křeménková L., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J., Zouharová M.
The Relationship between Personality Traits and Anxiousness.
In Bekirogullari Z., Minas M., Thambusamy R. (Eds.)
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
2019.
Čech T., Nováková Z., Dobešová Cakirpaloglu S.
Legal Awareness of the Issue of Bullying at the Workplace as a Starting Point for the Teacher's Prevention and Defensiveness.
ICLEL 18 Conference Proceeding Book.
2018.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Kvintová J.
The Impact of Workplace Bullying on Self-Esteem among Elementary School Teachers.
EDULEARN18 Proceedings.
2018.
Kvintová J., Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T.
The Perception of School Climate by Workplace Bullying Victims and Bystanders.
EDULEARN18 Proceedings.
2018.
Dobešová Cakirpaloglu S., Lemrová S.
Career Anchors of Pre-Service Teachers in Context of Their Personality.
INTED2017 Proceedings.
2017.
Kvintová J., Dobešová Cakirpaloglu S., Sigmund M., Tomanová J.
Comparison of Life Satisfaction and Subjective Assessment of Health in Relation to Self-Reported BMI in Current Czech and American Prospective Teachers.
EDULEARN17 Proceedings.
2017.
Vévodová Š., Dobešová Cakirpaloglu S., Lastovičková A., Kozáková R., Grygová B.
Empathy as a risk factor for burnout.
In . (Eds.)
4th International multidisciplinary scientific conference on Social Sciences and Arts SGEM 2017.
2017.
Vévoda J., Dobešová Cakirpaloglu S.
GENDER DIFFERENCES IN WORK VALUES OF PHYSICIANS.
In . (Eds.)
STEF92 Technology Ltd.
2017.
Kvintová J., Dobešová Cakirpaloglu S., Chrásková M.
Perceived Life Satisfaction and Burntout Syndrome among Teachers.
ICLEL 17 Conference Proceeding Book.
2017.
Lemrová S., Dobešová Cakirpaloglu S.
Personality Characteristics of Teachers and Students of Educational Sciences in the Context of Selected Factors of Life Satisfaction.
EDULEARN17 Proceedings.
2017.
Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J.
Relationship between Social Network Use and Self- Esteem among Pre-Service Teachers.
EDULEARN17 Proceedings.
2017.
Kvintová J., Dobešová Cakirpaloglu S., Szotkowski R.
Social Network Use and Pre-Service Teachers Life Satisfaction and Self-Esteem.
INTED2017 Proceedings.
2017.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Kvintová J.
The incidence of workplace bullying in Czech teachers.
In da Silva Pereira PA., Titrek O., Sezen-Gultekin G. (Eds.)
ICLEL 2017 Proceeding Book.
2017.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J.
Workplace bullying - coping strategies of teachers.
In da Silva Pereira PA., Titrek O., Sezen-Gultekin G. (Eds.)
ICLEL 2017 Proceeding Book.
2017.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J.
Workplace Bullying as a Social Phenomenon Affecting the Quality of Life and Social Relations.
Proceedings of the 6th Global Conference on Business and Social Science Series.
2017.
Kvintová J., Sigmund M., Kohn S., Dobešová Cakirpaloglu S.
Comparative study of life satisfaction and their components in current University Czech and American students.
ICERI2016 Proceedings.
2016.
Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J.
Conformity and risk behaviour among Czech and American Adolescents.
EDULEARN16 Proceedings.
2016.
Dobešová Cakirpaloglu S., Lemrová S., Kvintová J., Vévodová Š.
Conformity, Peer Pressure, Popularity and Risk Behavior among Adolescents.
ICERI2016 Proceedings.
2016.
Cakirpaloglu P., Šmahaj J., Dobešová Cakirpaloglu S., Zielina M.
CONTEMPORARY ISSUES OF MOBBING IN SELECTED REGIONS IN CZECH REPUBLIC.
Psychology and psychiatry education and educational research.
2016.
Vévodová Š., Vévoda J., Špatenková N., Chrastina J., Dobešová Cakirpaloglu S.
Fear death among older adults in home environment.
In . (Eds.)
Social Sciences and Arts SGEM 2016.
2016.
Lemrová S., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J., Vévodová Š.
Needs, Values and Attitudes of Czech Teachers in the Context of their Profession.
ICERI2016 Proceedings.
2016.
Cakirpaloglu P., Dobešová Cakirpaloglu S., Šmahaj J., Zielina M.
Workplace bullying and the legal protection of workers in the Czech Republic.
Psychology and psychiatry education and educational research.
2016.
Cakirpaloglu P., Šmahaj J., Dobešová Cakirpaloglu S., Lemrová S.
Mobbing jako rafinovaná forma šikany na pracovišti ve vybraných krajích ČR.
In Rymeš M., Gillernová I. (Eds.)
Psychologie práce a organizace 2015 - Kvalita pracovního života.
2015.
Cakirpaloglu P., Šmahaj J., Dobešová Cakirpaloglu S., Lemrová S.
Problematika mobbingu ve vybraných krajích ČR a současné teoretické koncepty.
Rozhodovanie v životě človeka.
2015.
Cakirpaloglu P., Šmahaj J., Dobešová Cakirpaloglu S., Lemrová S.
Šikana, úzkost a deprese mezi zaměstnanci ve vybraných krajích ČR.
Škola a zdraví v 21. století.
2015.
Šmahaj J., Cakirpaloglu P., Očenášková V., Dobešová Cakirpaloglu S.
Psihosocijalne dimenzije elektronskog zlostavljanja kod studenata visokih škola u Češkoj.
Naše stvaranje.
2013.
Cakirpaloglu P., Šmahaj J., Dobešová Cakirpaloglu S.
Mobbing v České republice - výzkum v průběhu.
29. Psychologické dni, Cesty k múdrosti.
2011.
Šmahaj J., Cakirpaloglu P., Dobešová Cakirpaloglu S., Očenášková V.
Problematika kyberšikany na vysokých školách.
29. Psychologické dni, Cesty k múdrosti.
2011.
Cakirpaloglu P., Cakirpaloglu S.
Izazovi savremene psihološke teorije vrednosti.
In Simonović M. (Eds.)
Annual 2009. Ed. Simonović, M.
2010.
Cakirpaloglu S.
Konformizam na dečijem uzrastu.
In Simonović M. (Eds.)
Annual 2009. (Ed. Simonović, M.).
2010.
KNIHA - CELEK
Lemrová S., Kavková V., Pugnerová M., Dobešová Cakirpaloglu S.
Pedagogická psychologie.
.
Pugnerová M., Plevová I., Kvintová J., Křeménková L., Lemrová S., Dobešová Cakirpaloglu S.
Psychologie pro studenty pedagogických oborů.
2019.
Dobešová Cakirpaloglu S., Lemrová S.
Základy psychologie.
2010.
KAPITOLA V KNIZE
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J.
Teacher as a victim of bullying in the workplace.
Global Perspectives on Education Research.
2018.
Šmahaj J., Cakirpaloglu P., Dobešová Cakirpaloglu S., Očenášková V.
Specifika kyberšikany u vysokoškolských studentů.
Rizika internetové komunikace v teorii a praxi.
2013.
ABSTRAKT
Bartoníčková D., Kohanová D., Dobešová Cakirpaloglu S., Žiaková K.
A mixed-method study of patient safety culture from the perspective of nursing students.
2024.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Maléřová M., Pavlikovská A.
Hodnocení klimatu třídy žáky ZŠ ve vazbě na možnost (ne)využívání mobilních telefonů ve škole.
In Červenková I. (Eds.)
Rozmanitost a podpory učení v teorii a výzkumu. Sborník anotací příspěvků XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
2020.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Knotková A.
Životní spokojenost a výskyt syndromu vyhoření u učitelů.
In Červenková I. (Eds.)
Rozmanitost a podpory učení v teorii a výzkumu. Sborník anotací příspěvků XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
2020.
Dobešová Cakirpaloglu S.
Konformita u adolescentů.
Sborník.
2016.
Šmahaj J., Cakirpaloglu P., Dobešová Cakirpaloglu S., Zielina M.
Nejčastější zažívané formy negativného jednání a prevalence šikany na pracovišti v České republice.
Sborník abstraktů.
2016.
Šmahaj J., Zielina M., Cakirpaloglu P., Dobešová Cakirpaloglu S.
Šikana na pracovišti v České republice: výskyt, dopad a specifika.
Sborník abstraktů.
2016.
Cakirpaloglu P., Šmahaj J., Dobešová Cakirpaloglu S., Lemrová S.
Mobbing jako rafinovaná forma šikany na pracovišti ve vybraných krajích ČR.
Psychologie práce a organizace - 2015.
2015.
Cakirpaloglu P., Šmahaj J., Dobešová Cakirpaloglu S., Lemrová S.
Problematika mobbingu ve vybraných krajích ČR a současné teoretické koncepty.
33. Psychologické dni.
2015.
ŠMAHAJ J., Očenášková V., CAKIRPALOGLU P., Dobešová Cakirpaloglu S.
Osobnostní dimenze u VŠ studentů zasažených tradiční šikanou a kyberšikanou.
Bulletin abstraktů.
2012.
Šmahaj J., Cakirpaloglu P., Očenášková V., Dobešová Cakirpaloglu S.
Kyberšikana a psycho-sociální rozměr.
PhD existence: česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech, Bulletin abstraktů.
2011.
Cakirpaloglu P., Šmahaj J., Dobešová Cakirpaloglu S., Řehan V., Cakirpaloglu S.
Mobbing in Czech Republic - Survey in progress.
Psychology Abstract Book From the 5 th Annual International Conference on Psychology, 30 - 31 May, 2011 & 1 – 2 June, 2011, Athens, Greece.
2011.
Cakirpaloglu P., Šmahaj J., Dobešová Cakirpaloglu S.
Mobbing v České republice - Výzkum v průběhu.
Cesty k múdrosti Kniha abstraktov.
2011.
OBEREIGNERŮ R., OBEREIGNERŮ K., REITEROVÁ E., Dobešová Cakirpaloglu S., KRÁL M., MAREŠ J., KAŇOVSKÝ P.
Pilot outcomes of Tower of Hanoi test performance for executive function assessment in patients with multiple sclerosis.
Multiple Sclerosis Journal.
2011.
Šmahaj J., Cakirpaloglu P., Očenášková V., Dobešová Cakirpaloglu S.
Problematika kyberšikany na vysokých školách.
Cesty k múdrosti Kniha abstraktov.
2011.
Šmahaj J., Cakirpaloglu P., Očenášková V., Dobešová Cakirpaloglu S.
Psycho-sociální rozměr kyberšikany a otázka výskytu u vysokoškolských studentů.
Annual, Ed. Simonović, M.
2011.
OBEREIGNERŮ R., OBEREIGNERŮ K., DIVÉKY T., MAREŠ J., ŠMÍDOVÁ M., REITEROVÁ E., Dobešová Cakirpaloglu S., KAŇOVSKÝ P.
Test Hanojské věže posouzení výkonu exekutivních funkcí u pacientů s remitentně relabující formou roztroušené sklerózy.
Česká a slovenská neurologie a neurochirurgie.
2011.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Bartoníčková D., Kohanová D., Dobešová Cakirpaloglu S., Žiaková K.
A mixed-method study of patient safety culture from the perspective of nursing students.
2024.
Dočkalová J., Kvintová J., Plevová I., Dobešová Cakirpaloglu S.
The Relationship between Problematic Internet Use and Life Satisfaction in University Students: a Systematic Review.
2021.
Čech T., Kvintová J., Dobešová Cakirpaloglu S.
Causes of bullying at the workplace among primary school teachers.
2018.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J.
Klima školy a jeho vnímání učiteli základních škol.
2018.
Čech T., Kvintová J., Dobešová Cakirpaloglu S.
Teacher as a victim of bullying in the workplace.
2018.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Kvintová J.
The Impact of Workplace Bullying on Self-Esteem among Elementary School Teachers.
2018.
Kvintová J., Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T.
The Perception of School Climate by Workplace Bullying Victims and Bystanders.
2018.
Kvintová J., Dobešová Cakirpaloglu S., Chrásková M.
Perceived Life Satisfaction and Burnout Syndrome Among Teachers.
2017.
Kvintová J., Dobešová Cakirpaloglu S.
Social network use and pre-service teachers life satisfaction and self-concept.
2017.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Kvintová J.
The Incidence of Workplace Bullying in Czech Teachers.
2017.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J.
Workplace Bullying Coping Strategies of Teachers.
2017.
Dobešová Cakirpaloglu S., Lemrová S., Kvintová J., Vévodová Š.
Conformity, peer pressure, popularity and risk behavior among adolescents.
2016.
Šmahaj J., Cakirpaloglu P., Dobešová Cakirpaloglu S., Lemrová S.
Nejčastější zažívané formy negativního jednání a prevalence šikany na pracovišti v České republice.
2016.
Šmahaj J., Zielina M., Cakirpaloglu P., Dobešová Cakirpaloglu S.
Šikana na pracovišti v České republice: výskyt, dopad a specifika.
2016.
Cakirpaloglu P., Šmahaj J., Dobešová Cakirpaloglu S., Lemrová S.
Mobbing jako rafinovaná forma šikany na pracovišti ve vybraných krajích ČR.
2015.
Cakirpaloglu P., Šmahaj J., Dobešová Cakirpaloglu S., Lemrová S.
Mobbing na pracovišti ve vybraných krajích ČR.
2015.
Cakirpaloglu P., Šmahaj J., Dobešová Cakirpaloglu S., Lemrová S.
Problematika mobbingu ve vyraných krajích ČR a současné teoretické koncepty.
2015.
ŠMAHAJ J., Dobešová Cakirpaloglu S., CAKIRPALOGLU P.
Personality dimensions of university students affected by traditional bullying and cyberbullying.
2012.
ŠMAHAJ J., CAKIRPALOGLU P., Dobešová Cakirpaloglu S., Očenášková V.
Specifika kyberšikany u vysokoškolských studentů.
2012.
Šmahaj J., Cakirpaloglu P., Očenášková V., Dobešová Cakirpaloglu S.
Kyberšikana a psycho-sociální rozměr.
2011.
Cakirpaloglu P., Šmahaj J., Dobešová Cakirpaloglu S., Řehan V., Cakirpaloglu S.
Mobbing in Czech republic - Survey in progress.
2011.
Cakirpaloglu P., Šmahaj J., Dobešová Cakirpaloglu S.
Mobbing v České republice - Výzkum v průběhu.
2011.
OBEREIGNERŮ R., OBEREIGNERŮ K., REITEROVÁ E., Dobešová Cakirpaloglu S., KRÁL M., MAREŠ J., KAŇOVSKÝ P.
Pilot outcomes of Tower of Hanoi test performance for executive function assessment in patients with multiple sclerosis.
2011.
Šmahaj J., Cakirpaloglu P., Očenášková V., Dobešová Cakirpaloglu S.
Problematika kyberšikany na vysokých školách.
2011.
Šmahaj J., Cakirpaloglu P., Očenášková V., Dobešová Cakirpaloglu S.
Psycho-sociální rozměr kyberšikany a otázka výskytu u vysokoškolských studentů.
2011.
ŠMAHAJ J., Dobešová Cakirpaloglu S., CAKIRPALOGLU P., OČENÁŠKOVÁ V.
The psychosocial consequences of cyber-bullying among college students in the Czech Republic.
2011.
Cakirpaloglu S., Cakirpaloglu P., Řehan V.
Conformity in Adolescence. Trans-cultural Comparative Study.
9th Annual International Conference on Social Science, June 2-5, 2010.
2010.
Cakirpaloglu P., Cakirpaloglu S., Řehan V.
Mobbing in Czech Republic-A pilot survey.
9th Annual International Conference on Social Science, June 2-5, 2010.
2010.
Cakirpaloglu P., Dobešová Cakirpaloglu S., Šmahaj J.
Některé předpoklady a důsledky Mobbingu v ČR (pilotní výzkum).
Mezinárodní konference XXVIII. Psychologické dny 2010 - Cesty psychologie a psychologie cest.
2010.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Cibáková D., Balaban V.
Adolescent a jeho duševní zdraví.
2022.
Dolejš M., Aigel R., Bacúrová M., Bendová K., Dobešová Cakirpaloglu S., FRANC L., Haase J., CHARVÁT M., Lemrová S., Maierová E., Neusar A., Očenášková V., ŘEHAN V., Šucha M., Vavrysová L., Večerková M., Veldová K., Vonostranský L.
PhD existence II: česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech.
2012.
SBORNÍK - CELEK
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Procházka M.
Pedagogická orientace - Child in Network of Risks.
2020.
KONFERENCE, WORKSHOP - PASIVNÍ ÚČAST
OBEREIGNERŮ R., OBEREIGNERŮ K., REITEROVÁ E., Dobešová Cakirpaloglu S., KRÁL M., MAREŠ J., KAŇOVSKÝ P.
Pilot outcomes of Tower of Hanoi test performance for executive function assessment in patients with multiple sclerosis.
2011.
Lemrová S., Dobešová Cakirpaloglu S., Sovadinová M.
The career anchors of czech politicians.
2009.
PROJEKT
Dobešová Cakirpaloglu S., Vévodová Š.
Psychosociální rizika u pracovníků pomáhajících profesí.
Studentská grantová soutěž Univerzita Palackého v Olomouci.
2023.
Dobešová Cakirpaloglu S., Vévodová Š., Cakirpaloglu P., Kvapilová B., Skopal O.
Aplikace optimalizované well-being strategie u zdravotníků.
Technologická agentura České republiky.
2022.
CAKIRPALOGLU P., ŠMAHAJ J., Lemrová S., Dobešová Cakirpaloglu S., ŘEHAN V., VTÍPIL Z.
Mobbing jako rafinovaná forma agrese na pracovišti.
GAČR.
2011.
CAKIRPALOGLU P., ŠMAHAJ J., Lemrová S., Dobešová Cakirpaloglu S., ŘEHAN V., VTÍPIL Z.
Mobbing jako rafinovaná forma agrese na pracovišti.
GAČR.
2010.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.