prof. PhDr. Eva ŠMELOVÁ, Ph.D.
Address:
Žižkovo nám. 5
Room number:
1.20
Profession:
profesor
Functions & membership in academic & non academic bodies:
- Vedoucí katedry/ústavu/kliniky (6. 10. 2010 – )
- Člen oborové rady (17. 9. 2012 – )
- Člen VR fakulty (10. 10. 2016 – )
- Člen VR UP (17. 10. 2022 – )
Vědecká společnost
- Česká pedagogická společnost (člen, 2001–)
- ČAPV (člen, 1998–)
Vědecká rada
- UPOL (člen, 2021–)
- Vědecká rada PedF UK (člen, 2018–2024)
- Vědecká rada PdF UP v Olomouci (člen, 2010–)
Mezinárodní organizace
- Rada pre kvalitu SK Prešovská univerzita v Prešově (člen, 1924–)
- OMEP (člen, 2003–)
Redakční rada
- e-Pedagogium na PdF UP v Olomouci (člen, 2006–2008)
Oborová rada
- PdF UP Pedagogika, Education (člen, 1924–)
- Pedagogika (člen, 2010–)
Státnicová komise
- PdF UP v Olomouci (předseda, 2006–)
Habilitační komise
- PdF UP (člen, 1924–)
- PřF UHK (člen, 1924–)
- PedF UK Praha (člen, 1924–)
PhD. komise
- Komise pro státní doktorské zkoušky (místopředseda, 2008–)
Jiné komise a orgány
- Komise pro státní rigorozní zkoušky (předseda, 2010–)
- AS PdF UP v Olomouci (člen, 2010–)
- Komise pro SVOČ (člen, 2008–)
- Komise pro udělování ceny děkanky PdF UP v Olomouci (člen, 2008–)
- Ediční komise PdF UP v Olomouci (člen, 2007–)
Selected publications
Šmelová E., Provázková Stolinská D.
Play as an Indicator of Preschool Children’s Social Skills in the Context of Educational Diagnostics.
International Journal for Innovation Education and Research.
2020.
(ČLÁNEK)
Provázková Stolinská D., Rašková M., Šmelová E.
Friendship by the Point of Children ́s View at the Czech Kindergarten.
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
2019.
(PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU)
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P., Prášilová M., Plevová I., Dostál J., Kubrický J., Rašková M.
Online aplikace jako nástroj pedagogické diagnostiky a intervence v práci učitele mateřské školy s akcentem na školní připravenost.
2021.
(KNIHA - CELEK)
Provázková Stolinská D., Rašková M., Šmelová E.
Primární a preprimární vzdělávání s akcentem na eliminaci rizik v kontextu zajištění rovných příležitostí.
2021.
(KNIHA - CELEK)
Šmelová E., Prášilová M., Musilová M., Szotkowski R., Rýdl K., Tomanová D.
Didaktika předškolního vzdělávání.
2018.
(KNIHA - CELEK)
Vavrdová A., Provázková Stolinská D., Šmelová E., Šobáňová P., Finková D., Regec V., Sine van Marion, MPhil. A., Svare, MPhil. MH., Moe J.
Promotion of cooperation and sharing of experience in early childhood education.
In Horáková J., Souralová E., Pareliussen, Ph.D. I. (Eds.)
2018.
(KNIHA - CELEK)
Provázková Stolinská D., Rašková M., Šmelová E.
Synergy between parents and teachers – joint responsibility for the development of an inclusive environment.
In Kissné Zsámboki R. (Eds.)
CLICKED : Diverse Approaches and National Perspectives in the Field of Primary and Pre-primary Education.
2020.
(KAPITOLA V KNIZE)
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P., Dostál J., Plevová I.
Online aplikace jako nástroj pedagogické diagnostiky a intervence v práci učitele mateřské školy s akcentem na školní připravenost.
2021.
(SOFTWARE)
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P., Suchomel P., Smékalová L.
Zefektivnění a stabilizace procesů Proof-of-Concept projektů Univerzity Palackého v Olomouci, dílčí projekt EdigUp.
VTP UP v Olomouci.
2022.
(PROJEKT)
ČLÁNEK
Šmelová E., Valchářová K., Kostrubová A.
The effect of the Covid 19 pandemic on the level of social readiness of preschool children in the Czech Republic.
2023.
Šmelová E.
L. S. Vygotsky and his Theory as an Inspiration for Innovations in Education.
International Journal for Innovation Education and Research.
2021.
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P., Petrová A., Plevová I., Kubrický J.
Online aplikace jako nástroj pedagogické diagnostiky v předškolním vzdělávání.
Journal of Technology and Information Education.
2021.
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P., Petrová A., Plevová I., Kubrický J.
Online aplikace jako nástroj pedagogické diagnostiky v předškolním vzdělávání.
Journal of Technology and Information Education.
2021.
Provázková Stolinská D., Rašková M., Šmelová E.
Communication Competencies of the Child before Starting Compulsory Education as a Factor Affecting the Readiness for School.
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2016.
Šmelová E., Berčíková A.
Sociálně komunikační dovednosti dětí předškolního věku v kontextu individualizace předškolního vzdělávání.
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu.
2016.
Šmelová E., Ludíková L., Petrová A., Souralová E.
The Teacher as a Significant Part of Inclusive Education in the Conditions of Czech Schools Current Opinions of Czech Teachers about the Inclusive Form of Education.
Universal Journal of Educational Research.
2016.
Šmelová E.
Pracovní výchova v kontextu vývoje předškolního kurikula.
Journal of Technology and Information Education.
2015.
Šmelová E., Petrová A., Ludíková L.
Selected Results of an Analysis of Opinions of Czech and Slovenian Parents of Elementary School Pupils in the Context of Inclusive Education.
Turkish Online Journal of Educational Technology.
2015.
Šmelová E., Petrová A., Ludíková L.
Selected Results of an Analysis of Opinions of Czech and Slovenian Parents of Elementary School Pupils in the Context of Inclusive Education.
Turkish Online Journal of Educational Technology.
2015.
Šmelová E.
Educational activities as significant means of developing the potentialities of a preschooler’s personality.
Child Psychopepdagogy : Psichopepdagogia Copilului.
2013.
Šmelová E.
Předškolní vzdělávání versus kurikulární reforma.
Journal of Technology and Information Education.
2013.
Šmelová E.
Zóna nejbližšího vývoje jako ukazatel rozvoje schopností dítěte předškolního věku.
Journal of Technology and Information Education.
2013.
Šmelová E.
Jak realizovat vzdělávání pro udržitelný rozvoj v předškolním a raně školním věku.
In Fellner R., Novotný D. (Eds.)
Fragmenta ioannea collecta.
2010.
Šmelová E., Souralová E.
School Readiness of Children in the View of Preschool Pedagogues.
Child Psychopepdagogy : Psichopepdagogia Copilului.
2010.
ŠMELOVÁ E., PETROVÁ A., PLEVOVÁ I.
Use of pedagogical-psychological diagnosis before the child's school admission - pedagogical and psychological aspects of children's maturity for school as bases of a research plan.
Buletin Stiintific.
2010.
Šmelová E.
Klima školy v kontextu kurikulární reformy v České republice.
Technológia vzdelávania.
2009.
Nelešovská A., Šmelová E.
Kompetence budoucích předškolních pedagogů pro cizojazyčné vzdělávání.
Acta Humanica.
2007.
Šmelová E.
Správně stanovený cíl jako předpoklad hodnocení výsledků vzdělávání.
Československá fyziologie.
2007.
Šmelová E.
Předškolní vzdělávání očima rodičovské veřejnosti.
Pedagogická orientace.
2005.
Šmelová E.
Předškolní vzdělávání očima rodičovské veřejnosti.
Pedagogická orientace.
2005.
Šmelová E.
Předškolní vzdělávání očima rodičovské veřejnosti.
Informatorium.
2005.
Šmelová E.
Předškolní vzdělávání v historických souvislostech na území ČR.
Fragmenta ioannea collecta.
2005.
Šmelová E.
Celoživotní vzdělávání pedagogů MŠ v ČR.
Predškolská výchova.
2004.
Šmelová E.
Jak řešit celoživotní vzdělávání pedagogů mateřských škol ?
Československá fyziologie.
2004.
Šmelová E.
K problematice celoživotního vzdělávání pedagogů mateřských škol v ČR.
Technológia vzdelávania.
2004.
Šmelová E.
K tvorbě školního vzdělávacího programu a didaktické kompetence pedagoga MŠ.
Acta Humanica.
2004.
Šmelová E.
Kniha v rodině předškoláka.
Informatorium.
2004.
ŠMELOVÁ E.
Tvorba školního vzdělávacího programu a didaktické kompetence pedagoga MŠ.
Acta Humanica.
2004.
Tomanová D., Šmelová E., Prášilová M.
Jaké jsou problémy s tvorbou ŠVP na MŠ?
Československá fyziologie.
2003.
DISERTAČNÍ PRÁCE
Nakládalová P.
Interkulturní vzdělávání učitelů primární školy.
In Šmelová E. (Eds.)
2013.
Petrová J.
Rozvoj jemné motoriky dětí předškolního věku v mateřské škole.
In Šmelová E. (Eds.)
Rozvoj jemné motoriky dětí předškolního věku v mateřské škole.
2008.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Šmelová E., Prášilová M.
Česká mateřská škola na cestě k vytvoření a k rozvoji otevřeného vzdělávacího systému.
In Miňová eds. M., Marcieneková T., Orosová R., Rochovská I. (Eds.)
Kontext dinezie preprimárnej edukacie.
2022.
Šmelová E.
Současné předškolní vzdělávání ve světle myšlenek l. S. Vygotského.
XXI. mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami VIII. konference mladých vědeckých pracovníků.
2021.
Šmelová E.
SOUČASNÉ PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ VE SVĚTLE MYŠLENEK L. S. VYGOTSKÉHO.
In . (Eds.)
2021.
Šmelová E.
Předškolní vzdělávání v kontextu zahájení povinné školní docházky.
In Uličná K., Ronková J., Slezáková J., Mouchová A., Navrátilová J., Rybová L., Šprachtová L., Zemanová R. (Eds.)
Rozvoj pregramotností v předškolním vzdělávání.
2019.
Šmelová E.
Reflection on the Curricular Reform with an Emphasis on Preschool Education in the Czech Republic.
Asian Conference on Education 2019. Official Conference Proceedings.
2019.
Provázková Stolinská D., Šmelová E.
Teaching Assistant – New Element Supporting the Inclusive Approach in Czech Primary School.
Proceedings of the 2019 3rd International Conference on Education and E-Learning.
2019.
Šmelová E., Švaňhalová R., Valchářová K.
THE PROBLEMATIC OF ENTRY IN PRACTICE FROM THE POINT OF VIEW OF STARTING AND STATE TEACHERS.
EDULARN19 Proceedings.
2019.
Provázková Stolinská D., Rašková M., Šmelová E., Vavrdová A.
Internalization in an Inclusive Environment of Czech Kindergartens.
ICERI2018 Proceedings.
2018.
Šmelová E., Srbená A.
Play in the work of kindergarten teachers in the context of the preschool curriculum.
ICERI2018 Proceedings.
2018.
Šmelová E., Srbená A.
Play in the work of kindergarten teachers in the context of the preschool curriculum.
ICERI2018 Proceedings.
2018.
Šmelová E., Berčíková A., Vavrdová A.
Play of Preschool Children as an Indicator of Readiness for Enrolment in Elementary School.
The European Conference on Education 2018: Official Conference Proceedings.
2018.
Šmelová E., Srbená A.
Spontaneous Play as an Indicator of Children’s School Readiness in Social Skills.
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
2018.
Šmelová E., Vavrdová A.
Education of Teachers of Inclusive Pre-Schools in the Czech Republic.
The European Conference on Education 2017. Official Conference Proceedings.
2017.
Provázková Stolinská D., Rašková M., Šmelová E.
Friendship in preschool children as a determinant supporting the inclusive approach in kindergarten.
The European Conference on Education 2017. Official Conference Proceedings.
2017.
Šmelová E., Berčíková A., Vavrdová A.
Social readiness of children for compulsory education in the context of preschool curriculum in the Czech Republic.
ICERI2017 Proceedings.
2017.
Šmelová E., Ludíková L., Souralová E.
Cooperation between the Family and the School as a Precondition for Successful Inclusion in an International Context.
INTED2016 Proceedings.
2016.
Šmelová E., Petrová A., Ludíková L.
Current opinions of Czech teachers about the inclusive form of education.
New Trends and Issue Proceedings on Humanities and Social Sciences.
2016.
Provázková Stolinská D., Rašková M., Šmelová E.
The Inclusive Approach - a Trend in the Transformation of Czech Schools.
EDULEARN16 Proceedings.
2016.
Šmelová E., Petrová A., Plevová I., Ludíková L., Souralová E.
Inclusive education in the conditions of Czech schools.
SGEM2015 Conference Proceedings.
2015.
Šmelová E., Petrová A., Ludíková L., Plevová I., Souralová E.
Specifics of Education of pupils with special educational needs in the mainstream of Education in the Czech Republic.
Proceedings of IAC-TLEl 2015 in Vinna.
2015.
Malinovská O., Majerová H., Ludíková L., Šmelová E.
Teachers‘ Experience in Integrated Education of Students with Visual Disabilities in Mainstream Primary Schools in Czech Republic and in Slovenia.
INTED2015 Proceedings.
2015.
Malinovská O., Majerová H., Ludíková L., Šmelová E.
Attitudes of teachers in primary schools to the process of the integration of pupils with visual impairment.
ICERI2014 Proceedings.
2014.
Majerová H., Malinovská O., Ludíková L., Šmelová E.
Teachers' experience with integrated education of students with visual impairment in mainstream primary schools.
In . (Eds.)
ICERI2014 Proceedings.
2014.
Šmelová E.
Možnosti a limity předškolního vzdělávání v České republice v kontextu připravenosti dítěte k zahájení povinné školní docházky.
In Kožuh B., Butenko H. (Eds.)
Studies in school education.
2013.
Šmelová E., Petrová A.
Odklady školní docházky v kontextu výzkumu.
Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti.
2013.
Fasnerová M., Petrová J., Šmelová E.
Čtenářská gramotnost očima učitelů primární školy.
In Čuřín M., Víška V., Podoláková I. (Eds.)
Gramotnost ve škole.
2012.
Šmelová E., Fasnerová M., Petrová J., Zowadová I.
Čtenářská gramotnost v teorii a praxi.
Současná společnost a profese učitele.
2012.
Šmelová E.
Pregraduální vzdělávání učitelů mateřských škol na Pedagogické fakultě v Olomouci.
In Bałachowicz J., Szkolak A. (Eds.)
Z zagadnień profesjonalizacji nauczycieli wczesnej edukacji w dobie zmian.
2012.
ŠMELOVÁ E., FASNEROVÁ M.
Kurikulární reforma - vize a realita.
Místo vzdělávání v současné společnosti: paradigmata - ideje - realizace.
2011.
ŠMELOVÁ E., PETROVÁ A., PLEVOVÁ I.
Pedagogical- psychological aspects of school readiness un the Czech Republic''s conditions.
In . (Eds.)
School, education and learning for the future.
2011.
Šmelová E.
Předškolní vzdělávání v kontextu priorit vzdělávací politiky ČR.
In Ciecierska L. (Eds.)
Edukacja elementarna w czasie nowych wyzwań socjokulturowych.
2011.
Šmelová E., Plevová I., Petrová A.
SCHOOL READINESS IN THE CONTEXT OF THE PRESCHOOL.
Sapere Aude 2011- evropské a české vzdělávání.
2011.
ŠMELOVÁ E., RÝDL K.
Vývoj pojetí hry a kurikulum mateřské školy.
Hra v predprimárnej edukácii.
2011.
ŠMELOVÁ E.
Jak realizovat vzdělávání pro udržitelný rozvoj v predškolním věku.
Vzdělávání pro udržitelný rozvoj.
2010.
Šmelová E., Nelešovská A.
Oborová prostupnost a modularizace studijních programů ve vzdělávání učitelů.
In Nelešovská A. (Eds.)
Primární a preprimární pedagogika v teorii, praxi a výzkumu.
2010.
PETROVÁ A., PLEVOVÁ I., ŠMELOVÁ E.
Pedagogicko psychologické aspekty připravenosti dětí pro vstup do školy.
Kam směřuje současný pedagogický výzkum.
2010.
Šmelová E., Petrová A., Plevová I.
Pedagogicko-psychologické aspekty připravenosti dětí pro vstup do školy.
Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník příspěvků XVIII. celostátní konference ČAPV.
2010.
Šmelová E., Souralová E.
Připravenost dětí k zahájení školní docházky v kontextu předškolního kurikula.
In Skowrońska-Kruszewska A. (Eds.)
Edukacja Elementarna - wyzwania, konteksty, dylematy.
2010.
Šmelová E.
Autoevaluace v podmínkách mateřskej školy.
Pedagogická tvorivosť učiteliek materských škól. Materská škola na prahu 21. storočia.
2009.
Šmelová E.
Česká mateřská škola v historickém vývoji.
Od detskej opatrovne k materskej škole.
2009.
Šmelová E.
Klima mateřské školy v kontextu současných proměn v předškolním vzdělávání.
Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky.
2009.
Šmelová E.
Klima školy v kontextu kurikulární reformy v České republice.
Školský manažment 2009. Aktuálne otázky organizácie a riadenia školstva v Slovenskej republike.
2009.
Šmelová E.
Preprimární edukace v kontextu školské reformy v České republice.
Súčasnosť a budúcnosť predprimárnej edukácie.
2009.
Šmelová E.
Spolupráce mateřské školy a rodiny v kontextu předškolního kurikula v ČR.
Edukacja elementarna w teorii i praktyce.
2009.
Šmelová E.
Školní klima v kontextu současných proměn v předškolním vzdělávání.
Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky.
2009.
Šmelová E.
Terminologie Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání jako pedagogický problém.
Dítě předškolního věku a jeho paidagogos.
2009.
Šmelová E.
Terminologie RVP PV jako pedagogický problém.
Dítě předškolního věku a jeho paidagogos.
2009.
Šmelová E.
Dítě v kontextu současného předškolního vzdělávání.
Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Sborník sdělení 16. konference ČAPV.
2008.
Nelešovská A., Šmelová E.
K možnostem monitorování rozvoje pedagogických kompetencí u studentů oboru Učitelství pro mateřské školy.
Sborník sdělení ze 16. konference ČAPV.
2008.
Nelešovská A., Šmelová E.
Rozvoj komunikativních kompetencí předškolních pedagogů.
Premeny školy a učiteĺskej profesie.
2008.
Nelešovská A., Šmelová E.
Obor Učitelství pro mateřské školy z pohledu inovativních změn.
Příspěvky k tvorbě a výzkumu kurikula.
2007.
Šmelová E.
Proměny v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol.
Metodika, Evaluace a inovativní aplikace bakalářského studijního oboru Učitelství pro mateřské školy.
2007.
Nelešovská A., Šmelová E.
Výzkum připravenosti studentů oboru Učitelství pro MŠ na cizojazyčnou výchovu a vzdělávání.
Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu.
2006.
Šmelová E.
Changes of the Preschool Education and Its Current Trends in the Czech Republic.
Sborník z mezinárodní konference.
2005.
Šmelová E.
Proměny předškolního vzdělávání.
Tradice a perspektivy výchovy a vzdělávání Česko-slovenské pedagogické studie.
2005.
Šmelová E., Nelešovská A.
Východiska k dalšímu rozvoji oboru Učitelství pro MŠ.
Príprava učitelov elementaristov a europsky multikulturny priestor.
2005.
Šmelová E.
Význam výukových cílů při tvorbě školního vzdělávacího programu v mateřské škole.
IAktuální proměny a vize v předškolní výchově.
2004.
Tomanová D., Šmelová E.
Podpora zdraví a enviromentální výchova v mateřské škole na počátku tvorby školních programů.
Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní. Zborník ze VII. Konference.
2003.
Šmelová E., Tomanová D.
Podpora zdraví a evnironmentální výchova v mateřské škole na počátku tvorby školních programů.
Cesty demokracie vo výchove a vzdelávaní.
2003.
Prášilová M., Šmelová E., Tomanová D.
Současné vlivy na klima MŠ.
In . (Eds.)
Klima současné české školy. Sborník příspěvků z 11. konference ČPdS.
2003.
Tomanová D., Šmelová E., Prášilová M.
Současné vlivy na klima MŠ.
Klima současné české školy.
2003.
KNIHA - CELEK
Otavová M.
Didaktika přírodovědy.
In Šmelová E., Vymětal J. (Eds.)
2023.
Srbená A., Šmelová E., Gajdová V., Vrbová G.
Předškolní vzdělávání v době pandemie COVID 19 v podmínkách Evropy.
2022.
Valchářová K., Srbená A., Šmelová E., Gajdová V., Kostrubová A., Šimpachová P., Gattnarová N., Vaňková A.
Předškolní vzdělávání v době pandemie COVID 19 v podmínkách Evropy II.
2022.
Šmelová E.
Unreserved Acceptance in Child‘s Education.
In Petříková E., Vintrová T., Vacek T., Belásová L., Petrová A. (Eds.)
2019.
Šmelová E., Souralová E., Petrová A., Ludíková L., Plevová I., Pastieriková L., Regec V., Vavrdová A., Langer J., Provázková Stolinská D., Kozáková Z., Rašková M., Miklánková L., Fasnerová M., Petrová J.
Social aspects of elementary school inclusion in the context of international research.
2017.
Šmelová E., Souralová E., Petrová A., Ludíková L., Plevová I., Pastieriková L., Regec V., Vavrdová A., Langer J., Petrová J., Provázková Stolinská D., Suchánková E., Hrbáčková K., Kozáková Z., Miklánková L., Fasnerová M.
Společenské aspekty inkluze.
2017.
Šmelová E., Petrová J., Berčíková A., Miklánková L., Balaban V., Klímová Š., Vaňková K.
Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku.
2016.
Šmelová E.
Bezvýhradná akceptace ve výchově dítěte.
2014.
Šmelová E., Petrová J., Fasnerová M., Hanáková A., Stejskalová K., Majerová H., Lacková K., Kunhartová M., Horváthová I.
Rovný přístup ke vzdělávání jedinců v současné mateřské a základní škole.
2014.
Berčíková A., Šmelová E., Stolinská D., Petrová A., Divilová S.
Učitel – aktér edukačního procesu předškolního vzdělávání.
2014.
Šmelová E., Fasnerová M., Petrová J., Rašková M., Vavrdová A., Stolinská D., Mlčáková R.
Univerzitní mateřská škola a její specifika v oblasti předškolního vzdělávání.
2013.
Šmelová E., Fasnerová M., Petrová J., Rašková M., Vavrdová A., Stolinská D., Mlčáková R.
Univerzitní mateřská škola a její specifika v oblasti předškolního vzdělávání.
2013.
Šmelová E., Petrová A., Souralová E.
Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v kontextu současného kurikula.
2012.
Rýdl K., Šmelová E.
Vývoj institucí pro předškolní výchovu (1869-2011).
2012.
Prášilová M., Šmelová E.
Kurikulum a jeho tvorba II. Školní vzdělávací program.
2010.
Šmelová E.
Ohlédnutí do historie předškolní výchovy.
Ohlédnutí do historie předškolní výchovy.
2009.
Šmelová E., Nelešovská A.
Učitel mateřské školy v reflexi současných proměn.
Učitel mateřské školy v reflexi současných proměn.
2009.
Nelešovská A., Šmelová E.
Modularizace a její aplikace v bakalářském studijním oboru Učitelství pro MŠ.
Modularizace a její aplikace v bakalářském studijním oboru Učitelství pro MŠ.
2008.
Nelešovská A., Šmelová E.
Podklady k výzkumným aktivitám z projektu ESF "Evaluace a inovativní aplikace bakalářského studijního oboru Učitelství pro mateřské školy".
Podklady k výzkumným aktivitám z projektu ESF "Evaluace a inovativní aplikace bakalářsého studijního oboru Učitelství pro mateřské školy".
2007.
Šmelová E.
Mateřská škola a její učitelé v podmínkách společenských změn.
Mateřská škola a její učitelé v podmínkách společenských proměn.
2006.
Šmelová E.
Mateřská škola - teorie a praxe 1.
Mateřská škola - teorie a praxe 1.
2005.
Šmelová E.
Mateřská škola - Teorie a praxe I.
Mateřská škola - Teorie a praxe I.
2004.
Šmelová E.
Projektování vzdělávacího programu.
Projektování vzdělávacího programu.
2003.
Šmelová E., Neumeister ..
Škola jako vnitřní systém a jeho vnitřní a vnější aspekty.
Škola jako vnitřní systém a jeho vnitřní a vnější aspekty.
2003.
Šmelová E.
Vnitrofiremní komunikace.
Vnitrofiremní komunikace.
2003.
KAPITOLA V KNIZE
Šmelová E., Rýdl K.
Child's Readiness for Compulsory Education in the Context of Research and Development Aimed at Czech Kindergartens.
Child's Readiness for Compulsory Education in the Context of Research and Development Aimed at Czech Kindergartens.
2018.
Rýdl K., Šmelová E.
Předškolní výchova.
Encyklopedie českých právních dějin.
2017.
Šmelová E., Rýdl K.
Vliv osobnosti na reformu vzdělávání. Příklad Anny Süssové.
In Kasper T., Pelcová N., Sztobryn S. (Eds.)
Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu.
2013.
Šmelová E., Rýdl K.
Opportunities and weak points of the constructivism in preschool education.
Paradigms and research of educational practice.
2012.
Šmelová E.
Předškolní vzdělávání v kontextu cílů vzdělávací politiky.
Oborová prostupnost a modularizace studijních programů ve vzdělávání učitelů.
2011.
Šmelová E.
Reflexe projektu Oborová prostupnost a modularizace ve vzdělávání učitelů.
Oborová prostupnost a modularizace studijních programů ve vzdělávání učitelů.
2011.
PETROVÁ A., PLEVOVÁ I., ŠMELOVÁ E.
Využítí pedagogicko-psychologické diagnostiky před vstupem dítěte do školy.
Pregraduální příprava učitelů primární školy v kontextu kurikulární reformy.
2011.
Šmelová E., Nelešovská A.
Inovativní přístupy ve vzdělávání učitelů preprimární a primární školy.
In . (Eds.)
Premeny univerzitného vzdelávania.
2010.
Šmelová E.
Studium učitelství pro primární a pre-primární vzdělávání na českých pedagogických fakultách optikou vývoje po roce 1989 a jeho perskektivy.
In Spilková V., Hejlová H. (Eds.)
Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku.
2010.
POLOPROVOZ, TECHNOLOGIE
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P.
Online aplikace jako nástroj pedagogické diagnostiky a intervence v práci učitele mateřské školy s akcentem na školní připravenost.
2023.
ABSTRAKT
ŠMELOVÁ E., FASNEROVÁ M.
Kurikulární reforma – idea a realita.
Konference České pedagogické společnosti.
2011.
Šmelová E.
Oborová prostupnost a modularizace ve vzdělávání učitelů.
AEDUCA - ADULT EDUCATION FESTIVAL.
2010.
Šmelová E.
Pedagogické a psychologické disciplíny z pohledu studentů oboru Učitelství pro MŠ.
Proměny vzdělávání VIRIBUS UNITIS EDUCANDUM.
2007.
Nelešovská A., Šmelová E.
Výzkum připravenosti studentů oboru učitelství pro MŠ na cizojazyčnou výchovu a vzdělávání.
Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu.
2006.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Šmelová E., Tomanová D.
Idea a realita v rozvoji profesně kultivující kompetence učitelek mateřských škol.
Idea a realita vysokoškolského vzdělání učitelek mateřských škol na pedagogické fakultě.
.
Šmelová E., Petrová A.
Podněty pro kurikulární reformu v oblasti předškolního vzdělávání.
2013.
ŠMELOVÁ E., FASNEROVÁ M., PETROVÁ J., ZOWADOVÁ I.
Čtenářská gramotnost v teorii a praxi.
2011.
Šmelová E.
Exkursion in die Geschichte der Ausbildung von Kindergartenpädagoglnnen von 1872 bis zur Gegenwart.
2011.
Šmelová E.
Oborová prostupnost a modularizace ve vzdělávání učitelů.
AEDUCA - ADULT EDUCATION FESTIVAL.
2010.
Šmelová E.
Mateřská škola v historickém kontextu.
Mezinárodní konference OMEP SK ke 180. výročí založení první opatrovny na Slovensku.
2009.
Šmelová E.
Projektování v mateřské škole.
Odborná přednáška pro členy mezinárodní organizace pro předškolní výchovu (Banská Bystrice).
2009.
Šmelová E.
Projektová výuka v předškolním vzdělávání.
Projektová výuka v předškolním vzdělávání.
2008.
Šmelová E.
Řízení kvality v podmínkách MŠ.
2005.
Nelešovská A., Šmelová E.
Perspektiva vývoje oboru Učitelství pro MŠ na PdF UP v Olomouci.
2003.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Chráska M., Vyhnálková P., Nováková Z., Buchtová T., Koribská I., Pitnerová D., Plischke J., Szotkowski R., Šmelová E.
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů : „Výzvy pedagogického výzkumu v době síťování a nastupující umělé inteligence“.
2023.
Provázková Stolinská D., Šmelová E.
Aktuální otázky pedagogické diagnostiky v předškolním vzdělávání.
2021.
Fasnerová M., ŠMELOVÁ E., STOLINSKÁ D.
Pregraduální příprava učitelů v kontextu kurikulární reformy.
2011.
SBORNÍK - CELEK
Šmelová E., Vávra J., Zahradníková T., Pinkavová L., Szokalová L., Janýšková K., Zemko M., Sychra Rencci T., Pančocha K., Prokopová Z.
Rozvoj kognitivních schopností nejen ve speciálněpedagogickém kontextu.
In Hutyrová M., Růžičková V. (Eds.)
2021.
ELEKTRONICKÁ PREZENTACE
Šmelová E., Petrová A., Souralová E.
School readiness in the Czech Republic in the context of research.
Bildungsungleichheit und Gerechtigkeit ? Wissenschaftliche und gesellschaftliche Herausforderungen Schweizerische Gesellschaft für Bildungsforschung in Kooperation mit SGL, SGS, EHB und PHBern.
2013.
Šmelová E.
Pedagogická praxe - významný prostředek rozvoje kompetencí budoucích učitelů MŠ.
Výchova, škola, spoločnosť - minulosť a súčasnosť.
2007.
Šmelová E.
Pedagogická praxe - významný prostředek rozvoje kompetencí budoucích učitelů MŠ.
Výchova, škola, spoločnosť - minulosť a súčasnosť.
2007.
Šmelová E.
PRÁCE SE VZDĚLÁVACÍMI CÍLI PŘI TVORBĚ TŘÍDNÍHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU PRO PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ.
XX. DIDMATTECH 2007.
2007.
Šmelová E.
Posilování prosociálního chování - součást moderního kurikula MŠ.
www.sikana.org/referaty.cz.
2004.
Šmelová E., Kříž ..
Studentské hodnocení výuky.
Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání.
2003.
RECENZE
Šmelová E.
K matematickým představám dětí předškolního věku.
e-Pedagogium (print).
.
Šmelová E.
Vašťatková Jana: Autoevaluace a benchmarking ve škole.
Vašťatková Jana: Autoevaluace a benchmarking ve škole.
2010.
Šmelová E.
Dítě předškolního věku a jeho paidagogos.
Dítě předškolního věku a jeho paidagogos.
2009.
Šmelová E.
Nelešovská Alena - Svobodová Jana: Pedagogická praxe.
Nelešovská Alena - Svobodová Jana: Pedagogická praxe.
2009.
Šmelová E.
Pertová Alena a kol.: Žák sekundární školy 2.
Žák sekundární školy 2.
2009.
Šmelová E.
Spáčilová Hana: Pedagogická diagnostika v primární škole.
Pedagogická diagnostika v primární škole.
2009.
Šmelová E.
Sexuální výchova na 1. stupni ZŠ v kontextu pedagogické praxe.
Připravenost učitele k sexuální výchově v kontextu pedagogické teorie a praxe v české primární škole.
2008.
Šmelová E.
Aktivity v materských školách.
Česko-slovenské pedagogogické studie.
2005.
Šmelová E.
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí.
Pedagogická orientace.
2005.
Šmelová E.
Projektování v mateřské školy.
2005.
Šmelová E.
Vhodné i pro další typy škol.
Československá fyziologie.
2005.
Šmelová E.
Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele.
Informatorium.
2003.
KONFERENCE, WORKSHOP - PASIVNÍ ÚČAST
Šmelová E.
Jak realizovat vzdělávání pro udržitelný rozvoj v předškolním a raně školním věku.
Mezinárodní konference na téma Vzdělávání a udržitelný rozvoj.
2010.
Šmelová E.
Reflexe předškolního vzdělávání v podmínkách české mateřské školy.
Mezinárodní konfernce OMEP SK.
2010.
Šmelová E.
Spolupráce mateřské školy a rodiny v kontextu kurikula v ČR.
2008.
Nelešovská A., Šmelová E.
Inovativní koncepce vzdělávání pedagogů mateřských škol.
2007.
Nelešovská A., Šmelová E.
Inovativní přístupy v pregraduální přípravě učitelů MŠ.
2007.
Nelešovská A., Šmelová E.
Kompetence budoucích předškolních pedagogů pro cizojazyčné vzdělávání.
2007.
Nelešovská A., Šmelová E.
Obor Učitelství pro mateřské školy z pohledu inovativních změn.
2007.
Nelešovská A., Šmelová E.
Rozvoj komunikativních kompetencí předškolních pedagogů.
2007.
Nelešovská A., Šmelová E.
Výzkum připravenosti studentů oboru učitelství pro MŠ na cizojazyčnou výchovu a vzdělávání.
2006.
Ostatní odborná publikace (RIV)
Šmelová E.
Vybrané komunikační dovednosti v práci ředitele mateřské školy.
In ., Souralová E., Kretková H. (Eds.)
2022.
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P., Dostál J., Plevová I.
Online aplikace jako nástroj pedagogické diagnostiky a intervence v práci učitele mateřské školy s akcentem na školní připravenost.
2021.
OPONENTSKÝ POSUDEK
Šmelová E.
Gmitrová Vlasta: Hra a hrové činnosti dieťaťa predškolského veku.
Oponentský posudek dizertační práce.
.
ŠMELOVÁ E.
Školní vzdělávací program (ŠVP) a učebnice anglického jazyka pro základní školy.
Oponentský posudek bakalářské práce.
2011.
ŠMELOVÁ E.
Zápis žáků do 1. třídy - důležitý mezník v životě dítěte.
Oponentský posudek bakalářské práce.
2011.
Šmelová E.
Guziová Katarína: Kompetencie dieťaťa pred vstupom do 1. ročníka základnej školy.
Oponentský posudek dizertační práce.
2010.
Šmelová E.
Smola Milan: Předškolní vzdělávání v kontextu legislativních změn po roce 1989.
Oponenský posudek rigorózní práce.
2010.
Šmelová E.
Miňová Monika (ed.): Súčasnosť a budúcnosť preprimárnej edukacie.
Oponenský posudek sborníku z konference.
2009.
PROJEKT
ZOWADOVÁ I., ŠMELOVÁ E., Stránská E., DVOŘÁK O., NAKLÁDALOVÁ P., ŠVRČINOVÁ V., KADLČÍKOVÁ K.
Kniha jako jeden z prostředků rozvoje sociálních dovedností.
Univerzita Palackého v Olomouci.
2012.
ZOWADOVÁ I., ŠMELOVÁ E., STOLINSKÁ D., NAKLÁDALOVÁ P., ÚTLÁ L.
Tvorba a ověření nástrojů pro zjišťování úrovně vybraných sociálních dovedností u dětí předškolního věku.
Studentská grantová soutěž Univerzity Palackého v Olomouci.
2011.
Šmelová E.
Univerzitní mateřská škola.
Operační program lidské zdroje a zaměstnanost.
2010.
Šmelová E., Souralová E., Petrová A., Hrdličková V., Rašková M., Kršková M.
Připravenost dětí k zahájení povinné školnídocházky v pojetí současného kurikula a z pohledu komparace ve vybraných zemích EU.
Grantová agentura České republiky.
2009.
VEDENÍ PRÁCE
Vidličková L.
Komunikativní kompetence dítěte v předškolním věku.
In ŠMELOVÁ E. (Eds.)
Diplomová práce.
2012.
Kylíšková D.
Rodiče jako aktéři pedagogické práce školy.
In ŠMELOVÁ E. (Eds.)
Bakalářská práce.
2012.
Hýblová I.
Uvádění začínajících učitelů (pedagogů volného času) do praxe.
In ŠMELOVÁ E. (Eds.)
Bakalářská práce.
2012.
Habánová M.
Začlenění prvků alternativní pedagogiky do školního vzdělávacího programu.
In ŠMELOVÁ E. (Eds.)
Bakalářská práce.
2012.
Bendová H.
Děti s odkladem školní docházky.
In ŠMELOVÁ E. (Eds.)
Diplomová práce.
2011.
Juřičková I.
Finanční gramotnost u dospělé populace.
In ŠMELOVÁ E. (Eds.)
Bakalářská práce.
2011.
Kratochvílová J.
Jak se stane mateřská škola školou pracující v systému Zdravých mateřských škol.
In ŠMELOVÁ E. (Eds.)
Bakalářská práce.
2011.
Horáková A.
Komparace předškolního kurikula v České a Polské republice.
In ŠMELOVÁ E. (Eds.)
Bakalářská práce.
2011.
Besedová J.
Komparace předškolního kurikula v České republice a Slovenské republice.
In ŠMELOVÁ E. (Eds.)
Bakalářská práce.
2011.
Mikišková G.
Komparace předškolního kurikula v České republice a Slovinsku.
In ŠMELOVÁ E. (Eds.)
Bakalářská práce.
2011.
Sedláková M.
Pedagogická diagnostika jako prostředek rozvoje dětí předškolního věku.
In ŠMELOVÁ E. (Eds.)
Diplomová práce.
2011.
Skočková H.
Připravenost dětí k zahájení školní docházky.
In ŠMELOVÁ E. (Eds.)
Bakalářská práce.
2011.
Laluhová R.
Role třídního učitele v současných podmínkách základní školy.
In ŠMELOVÁ E. (Eds.)
Bakalářská práce.
2011.
Homolková J.
Školní zralost.
In ŠMELOVÁ E. (Eds.)
Diplomová práce.
2011.
Šmelová E.
Didaktická hračka jako prostředek rozvoje dítěte předškolního věku.
Didaktická hračka jako prostředek rozvoje dítěte předškolního věku.
2010.
Šmelová E.
Dramatická výchova jako prostředek rozvoje komunikativních dovedností dítěte PV.
Dramatická výchova jako prostředek rozvoje komunikativních dovedností dítěte PV.
2010.
Pavlíčková J.
Integrace dítěte se specifickými vzdělávacími potřebami do mateřské školy.
In ŠMELOVÁ E. (Eds.)
Bakalářská práce.
2010.
Šmelová E.
Jazyková příprava dětí v předškolním věku.
Bakalářská práce.
2010.
Šmelová E.
Kniha v životě předškoláka.
Kniha v životě předškoláka.
2010.
Šmelová E.
Osobnostně orientovaná výchova v mateřské škole.
Osobnostně orientovaná výchova v mateřské škole.
2010.
Šmelová E.
Osobnostně orientovaná výchova v mateřské škole.
Bakalářská práce.
2010.
Šmelová E.
Pedagogická diagnostika v práci učitelky mateřské školy.
Pedagogická diagnostika v práci učitelky mateřské školy.
2010.
Šmelová E.
Přínos středisek rané péče pro rodiny s dětmi s postižením.
Bakalářská práce.
2010.
Šmelová E.
Rozvoj sociálních a personálních kompetencí dětí předškolního věku.
Bakalářská práce.
2010.
Šmelová E.
Rozvoj tvořivosti dítěte předškolního věku prostřednictvím hudebně pohybové výchovy.
Rozvoj tvořivosti dítěte předškolního věku prostřednictvím hudebně pohybové výchovy.
2010.
Šmelová E.
Rozvoj tvořivosti dítěte předškolního věku prostřednictvím hudebně pohybové výchovy.
Rozvoj tvořivosti dítěte předškolního věku prostřednictvím hudebně pohybové výchovy.
2010.
Šmelová E.
Školní zralost.
Školní zralost.
2010.
Šmelová E.
Evaluace pedagogického procesu v podmínkách mateřské školy podporující zdraví.
Evaluace pedagogického procesu v podmínkách mateřské školy podporující zdraví.
2009.
Šmelová E.
Hry v mateřské škole.
Hry v mateřské škole.
2009.
Šmelová E.
Hry v mateřské škole.
Hry v mateřské škole.
2009.
Šmelová E.
Individualizace ve vzdělávání předškolních dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Individualizace ve vzdělávání předškolních dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
2009.
Šmelová E.
Integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
2009.
Šmelová E.
Kosmická výchova v pojetí Montessori pedagogiky.
Bakalářská práce.
2009.
Šmelová E.
Tvorba školního vzdělávacího programu.
Tvorba školního vzdělávacího programu.
2009.
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE
Šmelová E.
Image školy.
Image školly.
2009.
Šmelová E.
Image školy.
Image školy.
2009.
Šmelová E.
Komunitní škola.
Komunitní škola.
2009.
Šmelová E.
Škola jako základní místo dalšího vzdělávání učitelů.
Škola jako základní místo dalšího vzdělávání učitelů.
2009.
Šmelová E.
Týmová práce ve škole a její řízení.
Týmová práce ve škole a její řízení.
2009.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.