Mgr. Jitka NÁBĚLKOVÁ, Ph.D.

Employee photo
Contact

585635153

Ústav pedagogiky a sociálních studií

Pedagogická fakulta

Žižkovo nám. 5

1.17

odborný asistent

ČLÁNEK
Nábělková J. Benefits of Using the Teaching Case Study in Synchronous on-line Teaching. Social Psychology of Education. 2021.
Nábělková J., Plischke J., Kobzová P. Teacher's Concept of Constructivism in Real Conditions of School Teaching. Journal of Education and Training Studies. 2018.
Kaduchová P., Nábělková J. Key Competences of Nurses in Elderly Patients Education and Counselling. IOSR Journal of Nursing and Health Science. 2017.
Kaduchová P., Nábělková J. Reaching the Concept of Lifeling Learning in Programmes of U3A. IOSR Journal of Research & Method in Education. 2017.
Kaduchová P., Nábělková J. Reaching the Concept of Lifelong Learning in Programmes of U3A. IOSR Journal of Dental and Medical Sciences. 2017.
Nábělková J., VYHNÁLKOVÁ P. Postoje ke studiu jako předpoklad rozvoje osobnosti studenta. Acta Humanica. 2011.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Suchánek J., Nábělková J., Pilátová L., Škultéty M., Lípová T. Analysis of the Level and Form of Formative Assessment in Online Classes of the Primary and Lower Secondary School in the Czech Republic. ICERI2021 Proceedings. 2021.
Ševčíková J., Plischke J., Nábělková J., Hanáková P., Lípová T. The Use of Instructional Video in Distance Learning in Secondary School; Case Study. ICERI2021 Proceedings. 2021.
Nábělková J. Kazuistika chlapce s dětským autismem - informace k řešené situaci konceptu inkluze. In Vykydalová H. (Eds.) Podpora osob s autismem a jejich rodin v Olomouckém kraji. 2019.
Chudý Š., Nábělková J., Plischke J. Psychological Aspects of Formation of Attitudes among Students at the Secondary Schools to Study. The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS. 2017.
Nábělková J. Vliv vybraných sociálně psychologických charakteristik studenta na jeho postoje ke studiu. In . (Eds.) Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu. Sborník anotací z XVII. celostátní konference ČAPV. 2010.
Kocourková V., Šlímová J. Analýza případové studie dysfunkční rodiny. SOCIALIA 2007. Prevencia sociálnopatologických javov u detí, mládeže a dospelých. 2008.
Šlímová J. Postoje ke studiu studentů gymnázia a SZŠ. XXVI International Colloquium on the Managment of Educational Process. 2008.
Šlímová J. Postoje studenta ke studiu a výkonová motivace. XXV. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu. 2007.
Šlímová J. Postoje studenta ke studiu a výkonová motivace. In . (Eds.) XXV. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu. 2007.
Šlímová J., Vašťatková J. Rodinné prostředí studenta a jeho postoje ke studiu. Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. 2007.
Vašťatková J., Šlímová J. Rodinné prostředí studenta a jeho postoje ke studiu. In . (Eds.) Svět výchovy a vzdělávání v reflexi současného pedagogického výzkumu. Sborník anotací + příspěvků (Sborník CD ROM) 15. konference ČAPV. 2007.
Šlímová J. Rozvíjení žákovské motivace. In . (Eds.) Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech doktorských studijních programů. V. Sborník z V. ročníku studentské vědecké konference konané dne 13. prosince 2007. 2007.
Šlímová J. Rozvíjení žákovské motivace. Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech doktorských studijních programů. V. Sborník z V. ročníku studentské vědecké konference konané dne 13. prosince 2007. 2007.
KAPITOLA V KNIZE
Nábělková J. Postoje ke studiu a jejich determinanty v procesu výchovy a vzdělávání. Učitelské povolanie v podmienkach súčasnej spoločnosti. 2009.
ABSTRAKT
Dvořáková Kaněčková E., Plischke J., Nábělková J. Historical Reconstruction of Curricular Tradition in the Czech Lands and its Impact on the Current Curriculum Revision. Histories of Educational Technologies. Cultural and Social Dimensions of Pedagogical Objectives. Book of Abstract. 2022.
Hájková R., Nábělková J. Applied Behavior Analysis as a New Inclusive Approach in the Czech Educational System. ICEDU 2019 Abstract Book. 2019.
RECENZE
Nábělková J. Managing optimization process of generating space word formations. Acta academica karviniensia. 2010.
KONFERENCE, WORKSHOP - PASIVNÍ ÚČAST
Nábělková J., Vyhnálková P. Postoje ke studiu jako předpoklad rozvoje osobnosti studenta. Rozvoj osobnosti študenta z pohľadu humanitných vied. 2010.
Nábělková J. Rozvoj autoregulace učení. 2010.
Nábělková J. Multikulturní dialog. 2008.
OPONENTSKÝ POSUDEK
Nábělková J. Čevelová Martina: Vícejazyčná výchova dítěte v rodině. Oponentský posudek diplomové práce. 2010.
Nábělková J. Skřička Jiří: Dějiny středního školství v Přerově. Oponentský posudek diplomové práce. 2010.
VEDENÍ PRÁCE
NÁBĚLKOVÁ J. Evaluace učebnic psychologie pro střední zdravotnické školy. Bakalářská diplomová práce. 2011.
NÁBĚLKOVÁ J. Postoje žáků ke škole a učení na 1. stupni základní školy. Bakalářská diplomová práce. 2011.
NÁBĚLKOVÁ J. Profesní orientace žáků posledních ročníků zdravotnických škol. Bakalářská diplomová práce. 2011.
NÁBĚLKOVÁ J. Profesní orientace žáků Střední zdravotnické školy v Kroměříži. Bakalářská diplomová práce. 2011.
Šlímová J. Jak chápou učitelé funkci třídního učitele ? bakalářská práce. 2010.
Nábělková J. Postoje učitelů SZŠ k aktivizačním metodám ve výuce. Postoje učitelů SZŠ k aktivizačním metodám ve výuce. 2010.
Nábělková J. Projekt firemního vzdělávání. Projekt firemního vzdělávání. 2010.
Šlímová J. Příčiny syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků. Bakalářská práce. 2010.
Nábělková J. Uplatnění aktivizačních metod ve výuce na SZŠ a VOZŠ Znojmo. Uplatnění aktivizačních metod ve výuce na SZŠ a VOZŠ Znojmo. 2010.
Current courses
Course title Department/Abbrev. Semester Type Classes
Continuous Specialist Practice 1 KPG/SP1@ LS Cv 0
Reflection of the Practicing in Leisure Time Activities Counselling and Management KPG/KRPB@ ZS 1
Practice within school didactics  KPG/KCŠD@ LS 8
School Methodology KPG/KDKU@ ZS 7
School Methodology KPG/KDKU@ LS 6
Curriculum of school facilities KPG/VKS@ ZS Cv 1
Curriculum of school facilities KPG/VKS@ ZS 1
School Methodology KPG/KŠDI@ LS 8
Common practice continuous -reflection KPG/NPX@ LS 0
Continuous Specialist Practice 2 KPG/VX2@ ZS Cv 0
Curriculum of school facilities KPG/KŠZ@ ZS Cv 1
Curriculum of school facilities KPG/KŠZ@ ZS 1
Teacher and evaluation of learning outcomes KPG/WHVU@ ZS 7
Tools for verifying learning outcomes in subject didactics KPG/WOVU@ ZS 4
Curriculum of schools KPG/KKŠZ@ ZS 11
Bacis of didactics - Curriculum KPG/KKUR@ ZS 14
Bacis of didactics - Curriculum KPG/KKUR@ LS 7
Exercises for school didactics - Curriculum KPG/CKUR@ ZS Se 0
Exercises for school didactics - Curriculum KPG/CKUR@ ZS Cv 6
Curriculum of school facilities KPG/KVKS@ ZS 11
Continuous Specialist Practice 2 KPG/PO2@ ZS Cv 0
School Methodology - curriculum KPG/DKU@ ZS 1
Continuous practice with reflection KPG/PPX@ ZS Cv 0
General Methodology KPG/W2ODI ZS Cv 0
General Methodology KPG/W2ODI ZS 4
Continuous Specialist Practice 2 KPG/KVX2@ ZS Cv 0
General Methodology KPG/KODS@ LS 4
Practice for bachelor thesis KPG/PXB@ ZS Cv 0
Practice in a Leisure Stay for Children and Youth KPG/PXV@ LS Cv 0
Reflection of the Practicing in LTA KPG/RPB@ ZS Cv 0
Tvorba kurikula KPG/WTK1@ LS Cv 14

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)