Mgr. Josef NEVAŘIL, Ph.D.

Avatar
Contact

585635962

Ústav cizích jazyků

Pedagogická fakulta

Žižkovo nám. 5

5.35

odborný asistent

ELT methodology, sociolinguistics, testing and assessment, film and literature

Office Hours:
Regular Room number: Comment:
Thursday 13:00–14:00 5.35 or by email appointment

Functions & membership in academic & non academic bodies:

  • Vedoucí katedry/ústavu/kliniky (1. 8. 2008 – 31. 7. 2013)
  • Člen AS fakulty (1. 9. 2015 – 12. 5. 2017)

Odborná komise

  • Rozšiřující studium Anglický jazyk - učitelství pro ZŠ (člen, 2007–)

Redakční rada

  • Journal of Interdisciplinary Philology (člen, 2016–)

Státnicová komise

  • Učitelství anglického jazyka pro 2. st. ZŠ (člen, 2007–)
  • Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (člen, 2010–)

PhD. komise

  • Doktorské studium Pedagogika/Education (člen, 2010–)

Jiné komise a orgány

  • Ediční rada PdF (člen, 2007–2010)
  • Legislativní komise AS PdF UP Olomouc (člen, 2017–)
ČLÁNEK
Duda O., Nevařil J., Řeřicha V. Reflexe studentů na míru rozvíjení odborných kompetencí ve vybraných předmětech pregraduální přípravy budoucích učitelů AJ. e-PEDAGOGIUM, An independent scientific journal for interdisciplinary research in pedagogy. 2018.
Babická B., Nevařil J., Sassiková Z. Future English teachers' self-assessment: teacher trainees' confidence in their own teacher competences. Hradec Králové Journal of Anglophone Studies. 2017.
Nevařil J. Role play warms up. ATE Newsletter. 2001.
DISERTAČNÍ PRÁCE
Nevařil J. Didaktické testy jazykové způsobilosti. Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého. 2007.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Černá J., Babická B., Nevařil J. Using digital technologies for informal learning: a case study among future English teachers. EDULEARN21 Proceedings. 2021.
Duda O., Nevařil J., Řeřicha V. Reflexe studentů na míru rozvíjení odborných kompetencí ve vybraných předmětech pregraduální přípravy budoucích učitelů AJ. In Vyhnálková P., Plischke J. (Eds.) Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XII. 2018.
Babická B., Nevařil J. Supporting learner independence through peer correction. In Zelenická E. (Eds.) Moderné jazyky v súčasnej Európe. 2018.
Duda O., Sassiková Z., Nevařil J., Kundrumová L. Students' Reflection of Specific Competences in Pre-Service English Language Teacher Training. SGEM2016 Conference Proceedings. 2016.
Babická B., Nevařil J. Developing English Language Proficiency Outside the Classroom – Survey of Students' Habits. In Štulajterová A. (Eds.) Teória a prax prípravy budúcich translatológov a učiteľov anglického jazyka II. 2014.
Babická B., Nevařil J. Students' Errors in Word Formation Exercises. In . (Eds.) Theories in Practice. 2010.
Nevařil J. Drama of discussion. New Trends in Educating Future Teachers of English V. 2009.
Babická B., Nevařil J. Word Formation in the Entrance Test - Statistical and Error Analysis. English for Life. 2009.
BABICKÁ B., NEVAŘIL J. Hot Potatoes - How Not to Get Burnt. In . (Eds.) New Trends in Educating Future Teachers of English IV. 2008.
BABICKÁ B., NEVAŘIL J. Reading Comprehension in the Entrance Test - Statistical Analysis. New Trends in Educating Future Teachers of English III. 2007.
BABICKÁ B., NEVAŘIL J. Future Teachers´ Knowledge of English and Czech Word Order - A Comparative Study. New Trends in Educating Future Teachers of English II. 2006.
Babická B., Nevařil J. Analýza písemné části přijímacích zkoušek ke studiu jazyka anglického pro učitele na 2. stupni ZŠ. Vzdělávání učitelů cizích jazyků na počátku 21. století. 2004.
Babická B., Nevařil J. Studijní program Učitelství 2. stupně ZŠ v kombinaci s AJ z pohledu studentů. Studijní programy pro učitelství cizích jazyků na druhém stupni ZŠ u nás a v zahraničí. 2003.
Babická B., Nevařil J. The study programme for future lower-secondary teachers of English as viewed by students. Studijní programy pro učitelství cizích jazyků na druhém stupni základních škol u nás a v zahraničí. 2003.
Babická B., Nevařil J. Preservice Teacher Training. PROMOTING REFLECTION. 2001.
KNIHA - CELEK
Černá J., Babická B., Kořínková J., Nevařil J., Bačíková B., Chráska M., Bartošová M., Janošková L., Kačerovská K., Krsková T., Otevřelová Z. Using Online Technologies for Informal Learning by Future Teachers of English. 2022.
BABICKÁ B., CHMELAŘOVÁ L., Jahnová P., NEVAŘIL J. Language practice 2. Praktický jazyk 2. 2009.
BABICKÁ B., CHMELAŘOVÁ L., Jahnová P., NEVAŘIL J. Language practice 1. Praktický jazyk 1. 2008.
KAPITOLA V KNIZE
Babická B., Loranc-Paszylk B., Nevařil J. Virtual exchange to enhance English language teacher trainees' professional development - insights from a Czech-Polish project. In Hilliker SM. (Eds.) Second Language Teaching and Learning through Virtual Exchange. 2022.
Nevařil J., Babická B. The Sociolinguistic Dimension in ELT Coursebooks. ELT: New Horizons in Theory and Application. 2015.
Nevařil J., Babická B. How to Address Properly: Students' Awareness of English and Czech Conventions. In Haase C., Orlova N. (Eds.) ELT: Harmony and Diversity. 2014.
Babická B., Nevařil J. Developing Listening Skills - Students' Perspective. In Haase ., Orlova N. (Eds.) ELT: Converging Approaches and Challenges. 2011.
RECENZE
Nevařil J. Global Issues. Cizí jazyky. 2005.
VEDENÍ PRÁCE
Nevařil J. Grammar teaching games in ELT. Magisterská diplomová práce. 2012.
Nevařil J. Teaching Listening. Závěrečná práce. 2012.
Nevařil J. Teaching Vocabulary. Závěrečná práce. 2012.
Nevařil J. The Problems of Writing. Závěrečná práce. 2012.
Nevařil J. Games in ELT. Magisterská diplomová práce. 2011.
NEVAŘIL J. MALE AND FEMALE CONVERSATIONAL STYLE IN EVERYDAY LIFE. Bakalářská diplomová práce. 2011.
NEVAŘIL J. MOTIVATION IN ENGLISH CLASSROOM FOCUSED ON MID-TEENAGERS. Závěrečná práce. 2011.
NEVAŘIL J. TEACHING LISTENING WITH FOCUS ON POPULAR MUSIC. Závěrečná práce. 2011.
Nevařil J. Teaching Speaking with Respect to the Role of Mistakes. Závěrečná práce. 2011.
Nevařil J. Starting with the project-based method in the EFL classroom. Starting with the project-based method in the EFL classroom. 2010.
Nevařil J. Teaching Listening with the Help of the Current Media Sources. Teaching Listening with the Help of the Current Media Sources. 2010.
Nevařil J. Teaching speaking. Bakalářská práce. 2010.
Nevařil J. The role of the mother tongue in teaching English grammar. The role of the mother tongue in teaching English grammar. 2009.
ZPRÁVA
Ivanová J., Bartsch Veselá Z., Nevařil J. Analýza stavu oborové didaktiky AJ v učitelské přípravě na Katedře AJ PdF UP v Olomouci pro Akreditační komisi ČR. Analýza oborově didaktického kurikula. 2012.
Current courses
Course title Department/Abbrev. Semester Type Classes
Classroom English KAJ/KDAV@ ZS 4
ELT methodology KAJ/KDIM@ ZS 2
ELT methodology - seminar 1 KAJ/KDM1@ ZS 8
English as a foreign language KAJ/QEFL@ ZS 1
Assessment and testing in ELT KAJ/KDTE@ ZS 4
Film and literature KAJ/KFIL@ ZS 4
ELT Methodology 3 KAJ/WZDI3 ZS Cv 6
ELT Methodology 3 KAJ/WZDI3 ZS Se 0
ELT Methodology 4 KAJ/WZDI4 LS Se 0
ELT Methodology 4 KAJ/WZDI4 LS Cv 6
Sociolinguistics KAJ/WZSOC LS Se 0
Sociolinguistics KAJ/WZSOC LS Cv 4
Classroom English KAJ/DIAV@ ZS Cv 2
ELT methodology KAJ/DIM@ ZS 1
ELT methodology - seminar 1 KAJ/DIM1@ ZS Se 6
Assessment and testing in ELT KAJ/DITE@ ZS Se 2
Film and literature KAJ/FILI@ ZS Se 2
Film and Literature KAJ/YBFLI ZS Se 1
ELT Methodology (1) KAJ/YDIM1 ZS Cv 6

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)