Dne 21. ledna v podvečer měli studenti i učitelé Pedagogické fakulty příležitost vyzkoušet si tvůrčí postupy při reflexi vybraných výukových situací v rámci webináře Creative modes of Reflection, který pod záštitou proděkanky PhDr. Jany Kvintové, Ph.D. zorganizoval Ústav cizích jazyků ve spolupráci s Katedrou českého jazyka a literatury.
Pod vedením dr. Melanie Reavesové z Montana State University Billings se účastníci nejprve krátce seznámili s pojetím tvůrčí reflexe jako procesu, kdy lze prostřednictvím tvořivých výtvarných či literárních aktivit získat nový náhled na nejrůznější situace profesního či osobního života, a poté dostali příležitost tvůrčí reflexi prakticky aplikovat na zvolené významné momenty z vlastní studentské či pedagogické zkušenosti.
V aktivitě nazvané Čáry, tvary a barvy měli účastníci za úkol symbolickým způsobem ztvárnit vybranou konkrétní situaci a následně v menších skupinkách besedovat o tom, jak tento tvůrčí proces rozšířil jejich porozumění této situaci. V druhé aktivitě pod názvem Příběh v šesti krocích účastníci na základě obrazových podnětů a asociací tvořili příběh, v němž opět hledali souvislosti s určitou životní zkušeností, a poté se zamýšleli nad tím, jak by mohli svůj rozšírený pohled na tuto zkušenost v budoucnu využít.
Po dvou hodinách tvoření a povídání si lektorka vyhradila čas i na připomínky a dotazy. Řada účastníků ocenila webinář jako překvapivě užitečnou a osvěžující zkušenost, kterou bych chtěli dále rozvíjet. Spolupráce s dr. Reavesovou tímto webinářem rozhodně nekončí, v budoucnu bychom ji na půdě Pedagogické fakulty přivítali i osobně.