S koncem zimního semestru nadešel čas na jeho evaluaci. Příspěvek studentského senátora Tomáše Nováka na blogu našich studentů-senátorů na portálu Učitel21 se věnuje tomuto důležitému tématu. Tomáš upozorňuje také na to, že je možné evaluovat nejen klasickým způsobem v Portálu UP, ale že studenti mohou nově využít i UPlikaci.
Tomáš Novák (studentský zástupce AS PdF UP, učitelství anglického a německého jazyka) vzkazuje, proč se hrdě evaluací účastní: „Není lepšího nástroje, kterým lze pozitivně ovlivnit život budoucím ročníkům na fakultě, než kterým je evaluace.“ Evaluuje především proto, aby dal fakultě zpětnou vazbu, na základě níž se můžeme jako fakulta průběžně a kontinuálně zlepšovat – tedy pomáhá fakultě a budoucím studentům.
Často se stává, že evaluuje málo studentů, a to vnímám jako velký problém. Evaluace je prostředek, díky kterému si o svém výkonu nepřečte pouze daný vyučující, ale i vedoucí katedry či ústavu a, v neposlední řadě, vedení fakulty. Přemýšlejte při možnosti evaluovat takto: „Pro sebe už nejspíše nic nezlepším, ale pro další ročníky ano.”
V rámci naší fakulty není nic významnějšího než příprava budoucích učitelů. Pokud nezlepšíme přípravu budoucích učitelů zde na fakultě, uškodíme školství a prestiži své budoucí profese. Proto, prosím, berte to na vědomí a evaluujte.
Hraje vám do karet i to, že evaluace jsou nyní snazší než kdy dříve: Mimo klasickou evaluaci v portálu lze evaluovat také z vašeho mobilního zařízení v Uplikaci. Pokud si s evaluací nevíte rady ani po přečtení e-mailu od fakulty, neváhejte kontaktovat studentské zástupce Akademického senátu PdF UP na Facebooku.
O svůj postoj k evaluacím se podělily i další senátorky:
Tereza Vahalíková, studentka oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy a speciální pedagogika: „Evaluuji, protože jakákoliv zpětná vazba, mezi kterou patří samozřejmě pochvala, ale i kritika, posunuje každého činitele výuky o krok dál. Bez komunikace a zpětné vazby se nic kupředu nepohne, a to platí nejen ve studiu.
Marie Hervertová, studentka oboru Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání - Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání: „Věřím, že každý problém má řešení. Konstruktivní kritika nás posouvá kupředu.“