Jedním z doprovodných programů trienále současného středoevropského umění SEFO 2021 | Universum, který pro veřejnost připravili edukátoři Muzea umění Olomouc, se stalo tvůrčí setkání s výraznou osobností tuzemské elektronické scény Moimirem Papalescem (Vanessa, Magnetik, Die Alten Maschinen, The Nihilists…) v rámci happeningu Trhání a večerního koncertu jeho kapely Magnetik. Obě tyto akce podporovala katedra výtvarné výchovy PdF UP.
Prostředkem pro kreativní vyjádření během happeningu bylo médium papíru, jehož rozmanité chápání a využití v umělecké tvorbě je také jedním z témat právě probíhající výstavy. V rámci akce nebyl ovšem brán jako klasický výtvarný materiál, nýbrž jako prostředek pro vytváření zvuku. Účastníci byli hudebníkem vyzváni, aby papír trhali, rvali, škubali, či jiným způsobem destruovali, čímž vznikal akustický projev, který byl zaznamenán a prostřednictvím počítače pak přetvořen v hudbu. Přímo před očima přítomných tak vznikla originální rytmická skladba, jejíž zrod mohli zájemci sledovat i se zasvěceným komentářem hudebníka. Do vzniku společného díla se aktivně zapojil také druhý člen kapely Magnetik, saxofonista Petr Van Krbetz.
Na velmi spontánní a živou akci navázal již poněkud klidnější koncert v Kapli Božího Těla, během něhož tentokrát dvojčlenná skupina přehrála výběr z několika svých vydaných CD. Hned na začátek mohli posluchači slyšet uhrančivý hlas Radovana Lukavského z úvodní skladby alba Wells. Po setu z tohoto „imaginárního soundtracku“ navázaly vybrané skladby z alb Projektor, Laudanum či aktuální desky Les Vacances Mystérieuses. Vytleskaný přídavek obstarala coververze Papalescových oblíbených Kraftwerk. Něco přes hodinu trvající koncert byl pro přítomné posluchače mimořádným zážitkem, k čemuž jistě přispěla nejenom přítomnost originálních umělců, ale i tímto způsobem odvážně využitý prostor samotné kaple.
Happening a koncert pořádalo Muzeum umění Olomouc s partnerskou podporou katedry výtvarné výchovy PdF UP v Olomouci.