prof. Ing. Čestmír SERAFÍN, Dr.
Telefon:
585635880
Pracoviště:
Katedra technické a informační výchovy
Org. jednotka:
Pedagogická fakulta
Adresa:
Žižkovo nám. 5
Místnost:
1.76
Pracovní zařazení:
docent
Odborné aktivity:
Elektrotechnika, elektronika, základy automatizace a mechatroniky, oborová/předmětová didaktika, elektrotechnické stavebnice, bezpečnost práce
ČLÁNEK
Serafín Č., Mrázek M., Sedláček M.
Attitudes of Secondary Technical School Students towards Their Choice of Educational Path.
International Journal of Engineering Pedagogy.
2024.
Serafín Č.
Electrical Engineering and its Aspects in the Modern Concept of Technical Education.
R & E Source: open online journal for research and education.
2024.
Klement M.
MOŽNOSTI REALIZACE PŘIROZENÝCH A TECHNOLOGICKÝCH METOD PROKTORINGU V RÁMCI TESTOVACÍHO SYSTÉMU UNIFOR.
In Serafín Č., Sedláček M. (Eds.)
Trendy ve vzdělávání.
2024.
Serafín Č.
Odborné vzdělávání a oborové didaktiky - stav a perspektivy.
2024.
Mrázek M., Kučerka D., Serafín Č., Bučková H.
Use of material teaching aids in teaching.
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae.
2024.
Mrázek M., Kučerka D., Serafín Č., Bučková H.
Use of material teaching aids in teaching.
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae.
2024.
Serafín Č., Mrázek M., Sedláček M.
Attitudes of students of secondary technical schools to the choice of educational path.
European Journal of Engineering Education.
2023.
Serafín Č.
BEZPEČNOST PŘI PRACOVNÍCH ČINNOSTECH V POLYTECHNICKÉ PŘÍPRAVĚ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
Trendy ve vzdělávání.
2023.
Serafín Č.
Didactics of Electrical Engineering and its Components in the Context of Digitalization of Education.
In Walat W., Lib W. (Eds.)
Journal of Education, Technology and Computer Science.
2023.
Serafín Č.
Didactics of Electrical Engineering and Its Components in the Context of Digitalization of Education.
In Walat W. (Eds.)
2023.
Serafín Č.
Didactics of Electrical Engineering and Its Components in the Context of Digitalization of Education.
In Walat W. (Eds.)
Journal of Education, Technology and Computer Science.
2023.
Klement M., Němec D.
Popis a porovnání vybraných platforem pro realizaci on-line vzdělávacích aktivit.
In Sedláček M., Serafín Č. (Eds.)
Trendy ve vzdělávání.
2023.
Serafín Č., Mrázek M., Sedláček M.
The influence of the family background or the autonomy of the individual: What currently decides on the choice of study at a secondary vocational school in the Czech Republic?
International Journal for Research in Vocational Education and Training.
2023.
Serafín Č.
Učitelé elektrotechniky a jejich digitální kompetence ve vztahu k výuce.
Journal of Technology and Information Education.
2023.
Serafín Č.
Virtuální instrumentace v technické edukaci.
Technika a vzdelávanie.
2023.
Serafín Č.
Digital Literacy in Transversal Competences of Future Teachers.
R & E Source: open online journal for research and education.
2022.
Serafín Č.
Online Tools for Electrical and Electronics Education.
Journal of Education, Technology and Computer Science.
2021.
Klement M., Dragon T.
Preference učitelů informatiky při implementaci tematického celku algoritmizace a programování do výuky.
In Serafín Č., Sedláček M. (Eds.)
Trendy ve vzdělávání.
2021.
Klement M., Kotouč T.
Tvorba softwarového nástroje pro správu a evidenci výstupů pedagogických praxí v rámci systému studijní agendy STAG.
In Serafín Č., Sedláček M. (Eds.)
Trendy ve vzdělávání.
2021.
Serafín Č.
Virtuální elektrotechnika v technické edukaci.
Journal of Technology and Information Education.
2021.
Serafín Č.
Constructivism in Experimental Academic Work : How to Teach Teachers.
R & E Source: open online journal for research and education.
2020.
Serafín Č.
Constructivism in Experimental Academic Work. How to Teach Teachers.
R & E Source: open online journal for research and education.
2020.
Serafín Č.
Illustrative electrical engineering in the primary school.
In Titrek O. (Eds.)
International Journal of Curriculum and Instruction.
2020.
Serafín Č.
Rozvoj technického myšlení v návaznosti na rozvoj digitální gramotnosti.
Journal of Technology and Information Education.
2020.
Serafín Č.
Information Science in Technical Education Process in Czech Republic.
International Journal of Engineering Pedagogy.
2019.
Serafín Č., Depešová J., Bánesz G.
Understanding Digital Competences of Teachers in Czech Republic.
European Journal of Science and Theology.
2019.
Serafín Č., Depešová J.
Digitalizace a digitální technologie ve školství.
Trendy ve vzdělávání.
2018.
Klement M.
Ověření taxonomie učitelů z pohledu využívání a postojů k ICT nástrojům.
In Serafín Č., Havelka M. (Eds.)
Trendy ve vzdělávání.
2018.
Serafín Č., Havelka M., Kropáč J.
Technical Education in Basic Schools - History and Present.
Journal of Technology and Information Education.
2018.
Serafín Č.
Možnosti a meze výuky o elektrotechnice na základních školách.
Trendy ve vzdělávání.
2017.
Serafín Č.
Příprava učitelů technické a informační výchovy na Pedagogické fakultě v Olomouci.
Journal of Technology and Information Education (online).
2017.
Serafín Č.
Aktuální přístupy k inovativnímu pojetí vzdělávání v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.
Journal of Technology and Information Education.
2016.
Serafín Č.
Analýza možností výuky elektrotechniky na základní škole.
Journal of Technology and Information Education.
2016.
Serafín Č.
Inovativní koncepce v elektrotechnickém vzdělávání.
Trendy ve vzdělávání.
2016.
Serafín Č.
Výukové metody užité ve výuce odborných předmětů elektrotechnického zaměření.
Trendy ve vzdělávání.
2016.
Serafín Č.
Didaktické zásady v elektrotechnickém vzdělávání.
Trendy ve vzdělávání.
2015.
Serafín Č.
Parametry kvality výuky o technice.
Journal of Technology and Information Education.
2015.
Serafín Č.
Pojetí didaktiky elektrotechniky.
Trendy ve vzdělávání.
2015.
Havelka M., Kropáč J., Serafín Č., Chráska M., Částková P.
The Choice of Educational and Professional Path of Basic School Pupils as a Component of the Realisation of the Technical Education.
Turkish Online Journal of Educational Technology.
2015.
Hodaňová J., Nocar D.
Geometrické křivky v rovině.
In Chráska M., Klement M., Havelka M., Serafín Č. (Eds.)
Trendy ve vzdělávání.
2014.
Serafín Č.
Reflexe technické výchovy v globalizujícím se světě.
Trendy ve vzdělávání.
2014.
Havelka M.
Výukový projekt problémového charakteru jako forma realizace badatelsky orientované výuky s užitím konstrukční stavebnice LEGO MINDSTORMS EV3 a doplňkového setu ACE CHALLENGE ACTIVITY PACK.
In Havelka M., Chráska M., Klement M., Serafín Č. (Eds.)
Trendy ve vzdělávání.
2014.
Dostál J., Klement M., Serafín Č.
Activating resources and its use in e-learning.
INTE 2013 Proceedings Book.
2013.
Serafín Č.
Digitální technologie v domácnosti - příprava budoucích uživatelů inteligentních domů.
Trendy ve vzdělávání.
2013.
Serafín Č., Dostál J., Havelka M., Kubrický J.
Nástroje metodické podpory učitelů technických předmětů.
Media4u Magazine.
2013.
Serafín Č., Dostál J., Havelka M., Kubrický J., Bánesz G., Lukáčová D., Hašková A., Sitáš J.
Spoločná podpora technického vzdelávania na základných školách na Slovensku a v Čechách.
Technológia vzdelávania.
2013.
Kvapil L.
Vliv technické výchovy na komunikační dovednosti žáka ZŠ.
In Havelka M., Chráska M., Klement M., Serafín Č. (Eds.)
Trendy ve vzdělávání.
2013.
Dostál J., Serafín Č., Havelka M., Minarčík J.
Assessment of Quality of Material Educational Tools for Technical Education.
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2012.
Serafín Č.
Bezpečnost a ochrana zdraví v pojetí českého školství.
Media4u Magazine.
2012.
SERAFÍN Č.
Celoživotní učení a konstruktivismus.
Lifelong Learning - celoživotní vzdělávání.
2012.
Serafín Č., Dostál J., Havelka M., Kubrický J., Bánesz G., Lukáčová D., Hašková A., Sitáš J.
Diseminace nástrojů metodické podpory učitelů technických předmětů.
Inovační podnikání & transfer technologií.
2012.
Serafín Č.
Electrical construction kits and their influence on teaching.
Journal of Technology and Information Education.
2012.
Serafín Č., Havelka M., Dostál J., Kubrický J.
Metodická podpora učitelů technických předmětů v konstruktivistickém pojetí.
Technika a vzdelávanie.
2012.
Serafín Č., Havelka M., Dostál J., Kubrický J.
Nástroj metodické podpory učitelů obecně technických předmětů.
Journal of Technology and Information Education.
2012.
Havelka M., Serafín Č., Kropáč J.
Příprava učitelů technicky orientovaných předmětů v oblasti experimentální práce.
Journal of Technology and Information Education.
2012.
Havelka M., Serafín Č., Kropáč J.
Příspěvek k rozvoji technické tvořivé činnosti žáků v odborných technických předmětech.
Trendy ve vzdělávání.
2012.
Havelka M., Serafín Č., Kropáč J.
Uplatnění konstruktivistického pojetí při realizaci výuky s konstrukční stavebnicí LEGO MINDSTORMS ve spojení s rozšiřujícím setem Tetrix education base set.
Technika a vzdelávanie.
2012.
Kropáč J., Havelka M., Serafín Č.
Žákův obraz techniky a základní poznání dějin techniky.
Journal of Technology and Information Education.
2012.
Serafín Č., Procházková I.
Inovační podněty k pregraduální přípravě pro všeobecné technické vzdělávání z hlediska současné modifikace školského systému.
Trendy ve vzdělávání.
2011.
Serafín Č.
Technické výukové prostředky v technickém vzdělávání.
Trendy ve vzdělávání.
2011.
PROCHÁZKOVÁ I., SERAFÍN Č.
Životní prostředí v kontextu současné výuky.
Journal of Technology and Information Education.
2011.
Serafín Č., Feszterová M.
Bezpečnost a ochrana zdraví v systému vzdělávání základní školy.
Media4u Magazine.
2010.
Serafín Č.
Elektromontážní soupravy v technickém vzdělávání.
Journal of Technology and Information Education.
2010.
Havelka M., Serafín Č., Kropáč J.
Podpora vytváření kompetencí k technické tvořivé činnosti v pregraduální přípravě učitelů 1. stupně ZŠ.
Edukacja-Technika-Informatyka.
2010.
Serafín Č.
Virtual Electronic Construction Kits in Technical Subjects.
Edukacja-Technika-Informatyka.
2010.
Serafín Č.
Virtuální stavebnice v technickém vzdělávání.
Trendy ve vzdělávání.
2010.
Serafín Č.
Elektromotor.
Člověk a svět práce na 2.stupni ZŠ.
2009.
Serafín Č.
Humanizace - trend dnešní doby.
Journal of Technology and Information Education (online).
2009.
Serafín Č.
Kapesní svítilna s diodami.
Člověk a svět práce na 2.stupni ZŠ.
2009.
Serafín Č.
Technické myšlení ve vztahu k výuce podporované a realizované elektrotechnickými stavebnicemi.
Journal of Technology and Information Education.
2009.
Serafín Č.
Tester dálkového ovládání.
Člověk a svět práce na 2.stupni ZŠ.
2009.
Serafín Č.
Zavádění integrované podoby výuky o technice ve vysokoškolské přípravě pedagogů.
Media4u Magazine.
2009.
Serafín Č.
Blikač.
Člověk a svět práce na 2.stupni ZŠ.
2008.
Serafín Č., Kropáč J.
Laboratoř elektrotechniky v novém.
Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů.
2008.
Serafín Č., Kropáč J., Holoušová D.
Pedagogičtí pracovníci a realizace školních vzdělávacích programů na odborných školách.
Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů.
2008.
Serafín Č.
Světlo s LED.
Člověk a svět práce na 2.stupni ZŠ.
2008.
Serafín Č.
Elektrotechnické stavebnice ? nástroj rozvoje žáka.
Technológia vzdelávania.
2007.
Serafín Č.
Elektrotechnické stavebnice a jejich místo ve vzdělávání.
Člověk a svět práce na 2.stupni ZŠ.
2007.
Serafín Č.
Spínač světlem.
Člověk a svět práce na 2.stupni ZŠ.
2007.
Serafín Č.
Vizualizace jako prostředek zvýšení názornosti ve výuce elektrotechniky.
Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů.
2007.
Serafín Č., Kropáč J., Holoušová D., Vašutová J.
Vzdělávací potřeby středoškolských učitelů ve vztahu k realizaci školních vzdělávacích programů.
Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů.
2007.
Serafín Č., Holoušová D., Kropáč J., Vašutová J.
Další vzdělávání pedagogických pracovníků odborných škol na podporu přípravy a realizace školních vzdělávacích programů.
e-Pedagogium (print).
2006.
Serafín Č.
Zasedali děkani pedagogických fakult.
Žurnál UP.
2006.
Serafín Č.
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci v oblasti školství.
SAFETY 21.
2005.
Serafín Č.
Bezpečnost a spolehlivost - určující rys v elektrotechnice.
Elektrotechnika v praxi.
2005.
Serafín Č.
Elektrotechnické stavebnice jako materiálně didaktický prostředek výuky.
e-Pedagogium (print).
2005.
Serafín Č.
Hodnocení elektrotechnických stavebnic ve výuce na ZŠ.
Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů.
2005.
Serafín Č.
VYUŽITÍ ELEKTROTECHNICKÝCH STAVEBNIC NA ZÁKLADNÍCH ŠKOLÁCH.
e-Pedagogium (print).
2005.
Serafín Č.
MODERNÍ POJETÍ TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ Z POHLEDU ELEKTROTECHNIKY.
Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů.
2004.
Serafín Č.
Neznámé Lotyšsko.
2004.
Serafín Č.
Kreativní prvek ve výuce - elektronické stavebnice.
e-Pedagogium (print).
2002.
DISERTAČNÍ PRÁCE
Serafín Č.
Elektrotechnické stavebnice v obecně technických předmětech.
Elektrotechnické stavebnice v obecně technických předmětech.
2007.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Serafín Č.
Attitudes of students of secondary technical schools to the choice of educational path.
EDULEARN24 Proceedings.
2024.
Serafín Č.
Decision-Making Process of Secondary Vocational School Graduates when Choosing College.
EDULEARN23 Proceedings.
2023.
Serafín Č.
Digitalizace vzdělávání aneb rozvoj digitální gramotnosti očima učitelů.
SCHOLA NOVA, QUO VADIS? 2023.
2023.
Serafín Č.
Aspekty rozvoje technického myšlení v návaznosti na rozvoj digitální gramotnosti u budoucích učitelů.
Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2021.
2022.
Serafín Č.
Influence of Cultural Formulas on Educational Processes.
INTED2022 Proceedings.
2022.
Serafín Č., Depešová J.
The educational process in relation to health and safety as a prerequisite for the personal development of teachers and pupils.
CONFERENCE BOOK ICLEL 2022, vol. 8 Iss. 1.
2022.
Serafín Č., Depešová J.
The Personal Development of Teachers and Pupils Within the Context of Health and Safety in Education.
Proceedings of the 5th International Conference on Intelligent Human Systems Integration (IHSI 2022): Integrating People and Intelligent Systems.
2022.
Serafín Č.
Transversal Competences of Future Teachers of Technical Subjects and Digital Literacy in Technical Education.
In Sousa C., Puerta J. (Eds.)
8th International Conference on Lifelong Education and Leadership for All-ICLEL 2022.
2022.
Serafín Č.
Učitelství praktického vyučování – rozvoj kompetencí pro profesní život.
Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2021.
2022.
Serafín Č.
Didaktický proces a jeho komponenty v kontextu digitalizace vzdělávání.
In Krpálek P., Krpálková Krelová K., Berková K. (Eds.)
Schola nova, quo vadis? 2021. Sborník recenzovaných příspěvků 6. ročníku mezinárodní vědecké konference.
2021.
Serafín Č.
The Relationship between Technical Thinking and Digital Literacy of Future Teachers of Technical Subjects.
ICERI2021 Proceedings.
2021.
Serafín Č.
Didactic Process and its Components in Electrical Engineering Education.
ICERI2020 Proceedings.
2020.
Serafín Č.
Digital Educational Resources in Technical Education.
INTED2020 Proceedings.
2020.
Serafín Č.
Innovation of the Teaching of Modern Interactive and Multimedia Tools in Teaching.
In TITREK O., SEZEN-GULTEKIN G. (Eds.)
ICLEL 20 Conference Proceeding Book.
2020.
Serafín Č.
Teaching electrical engineering or technology in a fun way.
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences.
2020.
Serafín Č.
Učitelství praktického vyučování – rozvoj kompetencí pro profesní život.
Sborník abstraktů ICOLLE 2020.
2020.
Serafín Č.
Budoucnost profesí a učitelství praktického vyučování.
XXXII DIDMATTECH 2019.
2019.
Serafín Č.
Digitalizace - změna paradigmatu v přípravě učitelů.
Schola nova, quo vadis?
2019.
Serafín Č.
Electrotechnical Kits as Illustrative Training Aids in Undergraduate Engineering Education.
EDULEARN19 Proceedings.
2019.
Serafín Č.
Pedagogical Preparation of Future Teachers of Practical Teaching.
INTED2019 Proceedings.
2019.
Serafín Č.
Safety and Protection of Pupils' Health – Possibilities and Limits.
SGEM 2019 Conference Proceedings.
2019.
Serafín Č., Depešová J., Bánesz G., Lukáčová D., Havelka M.
Curricular Reform and Information Science.
5th International Multidisciplinary Scientific Conferences on Social Sciences and Arts SGEM 2018.
2018.
Serafín Č.
Didactic Aspects of Developing Technical Creativity in Teaching of Elementary School Level.
In Titrek O., Zembrzuska A., Sezen-Gultekin G. (Eds.)
ICLEL 18 Conference Proceeding Book.
2018.
Serafín Č.
Kits in Technical Education as a Tool for the Development of the Student.
INTED2018 Proceedings.
2018.
Serafín Č.
Podmínky bezpečnosti a ochrany zdraví na základních školách.
DIDMATTECH 2018:Education-Technology-IT in Building a Better Future.
2018.
Serafín Č.
Soudobé přístupy ke vzdělávání v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci.
SEKEL2018.
2018.
Serafín Č.
Educational process and its components in the electrotechnical education.
INTED2016 Proceedings.
2016.
Serafín Č.
Educational process and its components in the technical education.
In . (Eds.)
ICLEL 15 Conference Proceedings Book.
2016.
Serafín Č.
Implementation of e-learning platform for practical education in electrical engineering.
SGEM2016 Conference Proceedings.
2016.
Serafín Č.
The Re-conceptualization of Cooperative Learning in an Inquiry-oriented Teaching.
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2016.
Serafín Č., Dostál J., Havelka M.
Inquiry-Based Instruction in the Context of Constructivism.
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2015.
Serafín Č.
Bezpečnost práce v globalizujícím se světě.
Celoživotné vzdelávanie v BOZP.
2014.
Serafín Č.
Constructivism in the school of experimental work.
SGEM2014 Conference Proceedings.
2014.
Dostál J., Havelka M., Serafín Č.
Inquiry-Based Instruction and its Use in Engineer Training.
1st International Congress and Exhibition on Current Trends on Science and Technology Education.
2014.
Řiháková L., Chmelíčková H.
Možnosti interakce laserového záření s nanočásticemi.
In Havelka M., Chráska M., Klement M., Serafín Č. (Eds.)
Trendy ve vzdělávání 2014.
2014.
Dostál J., Klement M., Serafín Č.
Activating Resources and its Use in e-learning.
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2013.
Serafín Č.
Effectiveness of the Teaching Supported Electrotechnical Construction Sets.
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2013.
Serafín Č., Havelka M., Dostál J., Marešová H., Kropáč J.
Evaluation of Technology Including Effects of Using Technology When Teaching.
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2013.
Hiklová H., Schovánek P.
Trendy v kontaktním mapování povrchu pevných těles.
In Chráska M., Klement M., Serafín Č., Havelka M. (Eds.)
Trendy ve vzdělávání 2013.
2013.
Řiháková L., Chmelíčková H., Tomáštík J.
Vliv procesních parametrů na řezání některých kovů pulsním Nd:YAG laserem.
In Chráska M., Klement M., Serafín Č., Havelka M. (Eds.)
Trendy ve vzdělávání 2013.
2013.
Minarčík J., HAVELKA M.
KONSTRUKČNÍ STAVEBNICE II VE VÝUCE OBECNĚ TECHNICKÉHO PŘEDMĚTU.
In SERAFÍN Č., CHRÁSKA M., KLEMENT M., HAVELKA M. (Eds.)
Trendy ve vzdělávání 2012.
2012.
SERAFÍN Č.
On-line elektrotechnická laboratoř.
In . (Eds.)
XXX International Colloquium on the Management of Educational Process.
2012.
HAVELKA M., SERAFÍN Č., KROPÁČ J.
Příspěvek k rozvoji technické tvořivé činnosti žáků v odborných technických předmětech.
In SERAFÍN Č., CHRÁSKA M., KLEMENT M., HAVELKA M. (Eds.)
Trendy ve vzdělávání.
2012.
Serafín Č.
Vzdělávání v digitálním věku - digitální generace.
In Stoffová V. (Eds.)
Education for information and knowledge based society.
2012.
SERAFÍN Č.
Development of advisory services in support of lifelong learning for ICT.
Information and Communication Technology in Education.
2011.
KLEMENT M.
HODNOCENÍ ELEKTRONICKÝCH STUDIJNÍCH OPOR.
In HAVELKA M., CHRÁSKA M., SERAFÍN Č., KLEMENT M. (Eds.)
TRENDY VE VZDĚLÁVÁNÍ.
2011.
Serafín Č.
Inovační podněty k pregraduální přípravě pro všeobecné technické vzdělávání z hlediska současné modifikace školského systému.
In Havelka M., Klement M., Chráska M., Serafín Č., Sláma O., Keprt J. (Eds.)
Trendy ve vzdělávání.
2011.
Serafín Č.
Inovační podněty k pregraduální přípravě pro všeobecné technické vzdělávání z hlediska současné modifikace školského systému.
In Havelka M., Klement M., Chráska M., Serafín Č., Sláma O., Keprt J. (Eds.)
Trendy ve vzdělávání.
2011.
DOSTÁL J., KLEMENT M.
Jak hodnotí žáci základních škol využívání interaktivních tabulí?
In KLEMENT M., DOSTÁL J., SERAFÍN Č., CHRÁSKA M. (Eds.)
PROTECH 2011.
2011.
HAVELKA M., SERAFÍN Č.
Progresivní výukové metody v přípravě učitelů technických předmětů v konstruktivistickém pojetí.
Technológie vzdelávania v príprave učiteľov prírodovedných a technických predmetov.
2011.
KLEMENT M.
PROJEKT „IVOŠ“ FINIŠUJE.
In KLEMENT M., HAVELKA M., CHRÁSKA M., SERAFÍN Č. (Eds.)
TRENDY VE VZDĚLÁVÁNÍ 2011.
2011.
KLEMENT M.
ROZVOJOVÉ TRENDY DISTANČNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ REALIZOVANÉHO FORMOU E-LEARNINGU.
In SERAFÍN Č., CHRÁSKA M., HAVELKA M., KLEMENT M. (Eds.)
Trendy ve Vzdělávání 2011.
2011.
Serafín Č.
Technické výukové prostředky v technickém vzdělávání.
In Havelka M., Klement M., Chráska M., Serafín Č. (Eds.)
Trendy ve vzdělávání.
2011.
KLEMENT M.
TŘI ROKY PROJEKTU „IVOŠ“.
In KLEMENT M., DOSTÁL J., CHRÁSKA M., SERAFÍN Č. (Eds.)
PROTECH 2011.
2011.
HAVELKA M.
Uplatnění konstruktivistických přístupů v přípravě učitelů technické a informační výchovy ve výuce oborové didaktiky.
In CHRÁSKA M., KLEMENT M., SERAFÍN Č., HAVELKA M. (Eds.)
Trendy ve vzdělávání 2011.
2011.
HAVELKA M., SERAFÍN Č.
Vybrané možnosti uplatnění dataloggingu v technickém experimentu.
Technológie vzdelávania v príprave učiteľov prírodovedných a technických predmetov.
2011.
KLEMENT M., CHRÁSKA M.
VYUŽITÍ METOD PEDAGOGICKÉHO VÝZKUMU PRO OVĚŘENÍ SYSTÉMU HODNOCENÍ ELEKTRONICKÝCH STUDIJNÍCH OPOR.
In HAVELKA M., SERAFÍN Č., KLEMENT M., CHRÁSKA M. (Eds.)
TRENDY VE VZDĚLÁVÁNÍ 2011.
2011.
MINARČÍK J., HAVELKA M.
VYUŽITÍ STAVEBNIC VE VÝUCE NA ZŠ.
In CHRÁSKA M., KLEMENT M., SERAFÍN Č., HAVELKA M. (Eds.)
Trendy ve vzdělávání 2011.
2011.
Serafín Č.
Electronic kit in education.
In . (Eds.)
Education and technology.
2010.
Serafín Č.
Elektrotechnická laboratoř - metodologie práce.
In . (Eds.)
XXVIII. International Colloquium on the Management of Educational Process.
2010.
Serafín Č., Procházková I.
K problematice realizace rámcových vzdělávacích programů (RVP) a školních vzdělávacích programů (ŠVP) v oblasti Člověk a svět práce.
In . (Eds.)
XXII. DIDMATTECH 2009.
2010.
Serafín Č.
Virtuální stavebnice v technickém vzdělávání.
In . (Eds.)
Trendy ve vzdělávání.
2010.
Havelka M., Serafín Č.
Conception of teaching effectiveness supported by information technologies.
Technika-Informatika-Edukacja.
2009.
Havelka M., Serafín Č., Kropáč J.
Inovace studia didaktiky technické a informační výchovy: vytváření kompetencí k integrované výuce.
Nové technologie ve výuce.
2009.
Serafín Č.
Integrovaný systém vzdělávání v oblasti BOZP a e-learning.
International Colloquium on the Management of Educational Process.
2009.
Serafín Č.
Padesáté výročí vzniku katedry technické a informační výchovy.
Trendy ve vzdělávánií.
2009.
Serafín Č.
Počítačová podpora experimentu.
SEKEL 2009.
2009.
Serafín Č.
Reforma terciárního vzdělávání v České republice.
9. medzinárodná vedecká konferencia SCHOLA 2009.
2009.
Serafín Č., Procházková I.
Školní vzdělávací program (švp) jako inspirační zdroj inovace výuky předmětů všeobecného technického charakteru.
Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania.
2009.
Serafín Č., Havelka M.
Učitel v odborném vzdělávání - jeho specifika v kontextu kurikulárních změn.
Strategie technického vzdělávání v reflexi doby.
2009.
Serafín Č.
Uplatnění absolventů pedagogické fakulty na trhu práce.
6. konference TTNet - Aktuální problémy odborného vzdělávání ČR.
2009.
Serafín Č.
Vytváření kompetencí k integrované výuce u učitelů technicky orientovaných předmětů.
Sborník příspěvků ze 7. konference partnerství TTnet ČR - Aktuální problémy dalšího vzdělávání učitelů odborného výcviku a odborných předmětů v ČR.
2009.
Serafín Č.
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci v oblasti školství.
XXVI International Colloquium on the Management of Educational Process.
2008.
Serafín Č.
Didaktika technických předmětů a její vztah k tvorbě školského vzdělávacího programu.
2. konference TTNet2006 - Podpora rozvoje oborových a předmětových didaktik v odborném vzdělávání.
2008.
Serafín Č.
Elektrotechnické stavebnice a jejich místo ve vzdělávání.
Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania.
2008.
Serafín Č.
Inovace studijního oboru základy technických věd a informačních technologií pro vzdělávání.
Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania.
2008.
Serafín Č., Procházková I.
K realizace přípravy na Rámcové vzdělávací programy ve všeobecné technické oblasti výuky na VŠ.
Technika-Informatyka-Edukacja.
2008.
Serafín Č.
Kvalita školy je kvalitou studentů.
Pedagogická sposobilosť učitelov vysokých škol.
2008.
Serafín Č.
Příprava učitelů obecně technicky orientovaných předmětů.
Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí.
2008.
Serafín Č., Procházková I.
Reflexe RVP v inovaci všeobecného technického.
Technické vzdelávanie ako súčast všeobecného vzdelávania.
2008.
Serafín Č.
Specifika profese učitele v odborném vzdělávání.
Inovace přípravy učitelů odborných předmětů na SOŠ a SOU.
2008.
Serafín Č.
Učitel v technickém vzdělávání a kurikulární reforma.
Trendy ve vzdělávání 2008. Informační technologie a technické vzdělávání. Díl II.
2008.
Serafín Č., Kropáč J.
Inovace elektrotechnické laboratoře.
Sborník příspěvků SEKEL 2007 a PRINCIPIA CYBERNETICA 2007.
2007.
Serafín Č., Kropáč J., Holoušová D., Vašutová J.
Příprava koordinátorů ŠVP na SOŠ.
XXV International Colloquium.
2007.
Serafín Č., Kropáč J., Holoušová D.
Učitel v odborném vzdělávání.
Wspólczesne problemy pedeutologii i edukacji nauczycieli.
2007.
Serafín Č.
UČITELÉ STŘEDNÍCH ODBORNÝCH ŠKOL A ŠKOLNÍ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM.
SCHOLA 2007.
2007.
Serafín Č.
Vizualizace - zvýšení názornosti ve výuce elektrotechniky.
Sborník mezinárodní videokonference III. InEduTech 2007.
2007.
Serafín Č.
Vysoké školy a národní soustava kvalifikací.
3. konference TTNet2007 - Potřebujeme profesní standard učitelů odborných předmětů a odborného výcviku?
2007.
Serafín Č.
Další vzdělávání pedagogických pracovníku odborných škol na podporu přípravy a realizace školních vzdělávacích programů.
Odborné vzdelávanie na stredných školách v pomienkach Európskej únie.
2006.
Serafín Č.
E-learning a konstruktivismus.
Mezinárodní konference Technické vzdelanie jako súčasť všeobecného vzdelania.
2006.
Serafín Č.
Elektrotechnické stavebnice - nástroj moderního vzdělávání.
Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů.
2006.
Serafín Č.
Evaluace stavebnic pro použití při výuce elektrotechniky.
Scholla 06.
2006.
Serafín Č.
Rámcový vzdělávací program v kontextu středního odborného vzdělávání.
Trendy technického vzdělávání - sborník mezinárodní konference.
2006.
Serafín Č.
Electronics in common technical education o primary school.
Dziecko w swiecie wiedzy, informacji i komunikacji.
2005.
Serafín Č.
Elektrotechnické stavebnice - historie a současnost.
Dějiny vědy a techniky 13.
2005.
Serafín Č.
Elektrotechnické stavebnice a jejich verifikace v obecně technických předmětech.
XXIII International Colloquium on the Acquisition Process Management.
2005.
Serafín Č.
Elektrotechnické stavebnice na základní škole.
Trendy technického vzdělávání.
2005.
Serafín Č.
ELEKTROTECHNICKÉ STAVEBNICE V TECHNICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ.
XVIII. DIDMATTECH 2005.
2005.
Serafín Č.
EVALUACE ELEKTROTECHNICKÝCH STAVEBNIC.
Technika-informatyka-edukacja.
2005.
Serafín Č.
Hodnocení elektrotechnických stavebnic v podmínkách základní školy.
Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie - Retrospektíva a perspektívy v edukácii.
2005.
Serafín Č.
Místo elektrotechnických stavebnic ve školství.
SEKEL05.
2005.
Serafín Č.
Uplatnění elektrotechnických stavebnic na základních školách a vymezení oblastí jejich hodnocení.
Sborník mezinárodní konference Technické vzdelanie jako súčasť všeobecného vzdelania.
2005.
Serafín Č.
VLIV ELEKTROTECHNICKÝCH STAVEBNIC NA TECHNICKOU TVOŘIVOST ŽÁKA.
XVIII. DIDMATTECH 2005.
2005.
Serafín Č.
ELEKTROTECHNICKÁ STAVEBNICE ? PROCES TVORBY UČEBNÍ POMŮCKY.
Technické vzdelanie ako súčasť všeobecného vzdelania.
2004.
Serafín Č.
Elektrotechnické stavebnice jako prostředek humanizace technického vzdělávání.
SCHOLA.
2004.
Serafín Č.
ELEKTROTECHNIKA A DISTANČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ.
Trendy technického vzdělávání 2004.
2004.
Serafín Č.
Elektrotechnika ve vztahu k humanizaci školy.
XVII. DIDMATTECH 2004. Technika - Informatyka - Edukacja.
2004.
Serafín Č.
INOVACE V KONCEPCI PŘÍPRAVY UČITELŮ TECHNICKÉ VÝCHOVY.
SEKEL.
2004.
Serafín Č., Partíková L.
Kategorizace elektrotechnických stavebnic ve všeobecném technickém vzdělávání.
Univerzita v novém miléniu.
2004.
Serafín Č.
RESTRUKTURALIZACE VŠEOBECNĚ TECHNICKY ZAMĚŘENÉHO STUDIJNÍHO OBORU.
Trendy technického vzdělávání 2004.
2004.
Dostál J., Serafín Č.
Role a místo elektrotechnických stavebnic v elektrotechnickém vyšším sekundárním vzdělávání.
International Colloquium on the Acquisition Process Management.
2004.
Serafín Č., Dostál J.
Role a místo elektrotechnických stavebnic v elektrotechnickém vyšším sekundárním vzdělávání.
Mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu.
2004.
Serafín Č.
Širší souvislosti všeobecného pojetí technického vzdělávání v podmínkách základního školství.
ACTA PAEDAGOGICAE.
2004.
Serafín Č.
Tvorba učební pomůcky.
SEKEL.
2004.
Serafín Č., Partíková L.
Elektroetchnické stavebnice z pohledu dějin.
XXI. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu.
2003.
Serafín Č.
ELEKTROTECHNICKÉ STAVEBNICE VE VÝUCE Z POHLEDU SPOLEHLIVOSTI.
SEKEL 2003.
2003.
Serafín Č.
KLÍČOVÉ PODMÍNKY PRO BUDOUCNOST OBECNÉHO TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ S OHLEDEM NA PRAKTICKÉ ČINNOSTI.
XXI. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu.
2003.
Serafín Č.
Nové pojetí v celoživotním učení učitelů praktického vyučování a odborného výcviku.
Technické vzdělanie ako súčasť všeobecného vzdělania.
2003.
Serafín Č.
Spolehlivost jako určující rys při použití elektrotechnických stavebnic ve výuce.
SLOVENSKÉ ŠKOLSTVO V KONTEXTE EURÓPSKEJ INTEGRÁCIE.
2003.
Serafín Č.
TECHNICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ - VÝZNAMNÝ PRVEK ROZVOJE DÍTĚTE.
SCHOLA 20003.
2003.
Serafín Č., Partíková L.
Význam a úloha stavebnice v technicky orientovaných předmětech na ZŠ.
Technické vzdělanie ako súčast všeobecného vzdělania.
2003.
Serafín Č.
Vzdělávání pro mistry odborného výcviku.
Výchova a tradice evropského myšlení.
2003.
Serafín Č.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO MISTRY ODBORNÉHO VÝCVIKU.
Výchova a tradice evropského myšlení.
2003.
Serafín Č.
Bezpečnostní tématika v technickém vzdělávání na 1. stupni ZŠ.
Techniké vzdelavanie ako súčasť všeobecného vzdelania.
2002.
Serafín Č.
Budoucnost technologií ve vzdělávání.
Sborník XX. Mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu.
2002.
Serafín Č.
"BYTOVÝ ROZVOD" - ELEKTROTECHNICKÁ STAVEBNICE.
Sborník z mezinárodního odborného semináře SEKEL 02.
2002.
Serafín Č.
Elektromagnetismus.
Sborník mezinárodní konference Modernizace výuky v technicky orientovaných oborech a předmětech.
2002.
Serafín Č.
Elektronika součástky a obvody, principy a příklady.
Sborník mezinárodní konference Modernizace výuky v technicky orientovaných oborech a předmětech.
2002.
Serafín Č.
Internet-součást výuky v technicky orientovaných předmětech.
Sborník - Vplyv technickej výchovy na rozvoj žiaka.
2002.
Serafín Č.
Katedra technické a informační výchovy na přelomu 21. století.
Sborník mezinárodní konference Modernizace výuky v technicky orientovaných oborech a předmětech.
2002.
Serafín Č.
Stavebnice "Bytové rozvody pro II. st.ZŠ".
Sborník 5 .th International symposium on Mechatronics Mechatronika 2002.
2002.
Serafín Č.
Využití výpočetní techniky v laboratorní výuce elektrotechnických předmětů.
Sborník XX. Mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu.
2002.
Procházková I., Serafín Č.
Bezpečnostní problematika hmotné kultury v technické výchově.
Technické vzdelanie ako súčasť všeobecného vzdelania.
2001.
Serafín Č., Procházková I.
Design v elektrotechnice.
XIX. Vědecké kolokvium o řízení osvojovacího procesu (Část III).
2001.
Serafín Č.
Elektrické stavebnice - kreativní prvek výuky.
Sekel 2001 - zborník z medzinárodného odborného seminára.
2001.
Serafín Č.
Internet při elektrotechnickém vzdělávání.
Technické vzdelanie ako súčasť všeobecného vzdelania.
2001.
Serafín Č.
Measure and computer technique.
XIV Didmattech 2001.
2001.
Serafín Č.
Modernizace laboratoře elektrotechniky.
XIII. Didmattech 2000 Časť II.
2001.
Serafín Č.
Trvale udržitelný rozvoj ve vztahu k elektrotechnice.
XIX. Vědecké kolokvium o řízení osvojovacího procesu (Část III).
2001.
Serafín Č.
Trvale udržitelný rozvoj ve vztahu k elektrotechnice.
Trendy technického vzdělávání - sborník mezinárodní konference 2001.
2001.
Serafín Č.
VIRTUAL LABORATORY OF ELECTRICITY.
CO-MAT-TECH 2001.
2001.
Serafín Č.
Výpočetní technika pro měření.
Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů.
2001.
Serafín Č.
Vzdělávání pro mistry odborného výcviku.
Trendy technického vzdělávání - sborník mezinárodní konference 2001.
2001.
Serafín Č.
Elektrotechnická laboratoř a modernizace.
Trendy Technického Vzdělávání - sborník mezinárodní konference.
2000.
Serafín Č.
Laboratoř v počítači.
Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů.
2000.
Serafín Č.
Projekční činnost v laboratorní elektrotechnické přípravě.
In . (Eds.)
XII. Didmattech '99 - sborník mezinárodní konference.
2000.
Serafín Č.
Teaching electrical technology subjects in process technical education.
APLIKOVANÁ ELEKTRONIKA 2000 - APPLIED ELECTRONICS 2000 - sborník mezinárodní konference.
2000.
Serafín Č.
Technické vzdělávání na prahu nového tisíciletí.
Výchova a vzdělání ve věku techniky - sborník mezinárodní konference.
2000.
Serafín Č.
Výuka elektrotechniky a Internet.
XVII. Mezinárodní Kolokvium o řízení osvojovacího procesu - sborník příspěvků mezinárodní konference.
2000.
KNIHA - CELEK
Kučerka D., Kováčová B., Mrázek M., Serafín Č., Bučková H., Sedláček M.
PRACOVNÉ VYUČOVANIE A TECHNIKA NA ZÁKLADNÝCH ŠKOLÁCH. Vybrané kapitoly.
In Kučerka D., Kováčová B., Mrázek M. (Eds.)
2024.
Serafín Č.
Didaktika elektrotechniky : Rozvíjení kompetencí k řešení problémů.
In Hašková A., Honzíková J. (Eds.)
2023.
Serafín Č.
Didaktika elektrotechniky : Rozvíjení kompetencí k řešení problémů.
2023.
Serafín Č.
Illustrative electrical engineering in the primary school curriculum.
In Petříková E., Dziková H., Bánesz G., Honzíková J. (Eds.)
2018.
Serafín Č., Bánesz G., Havelka M., Lukáčová D., Kropáč J.
Proměna kurikula technické výchovy v České a Slovenské republice po roce 1989.
In Beisetzer P., Friedmann Z. (Eds.)
2016.
Serafín Č., Pecina J., Pecina P., Janovec J.
Design a konstruování. Praktické náměty pro výuku tematického okruhu Design a konstruování.
In Fišar J. (Eds.)
2012.
HAVELKA M., SERAFÍN Č.
Elektrotechnické stavebnice.
2011.
Serafín Č.
Elektronika (digitální část).
Elektronika (digitální část).
2009.
Feszterová M., Serafín Č., Jenisová Z.
Chemické laboratórium a ochrana zdravia pri práci.
Chemické laboratórium a ochrana zdravia pri práci.
2009.
Serafín Č.
Bezpečnost a hygiena práce.
Bezpečnost a hygiena práce.
2008.
Serafín Č.
Elektronika (analogová část).
Elektronika (analogová část).
2008.
Serafín Č.
Elektrotechnika II.
Elektrotechnika II.
2008.
Kropáč J., Serafín Č.
Teoretické základy technických předmětů I.
Teoretické základy technických předmětů I.
2008.
Klement M., Serafín Č.
Práce s počítačem 1. Úvod do hardware a software.
Práce s počítačem 1. Úvod do hardware a software. Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia.
2005.
Serafín Č.
Role elektrotechnických stavebnic v obecně technickém vzdělávání.
Role elektrotechnických stavebnic v obecně technickém vzdělávání.
2005.
Procházková I., Stoffa J., Chráska M., Jedličková I., Kropáč J., Serafín Č.
Technická výchova - součást humanistického modelu pregraduální přípravy učitelů.
Technická výchova - součást humanistického modelu pregraduální přípravy učitelů.
2005.
Serafín Č.
Konstrukční a elektrotechnické stavebnice ve výuce obecně technického předmětu.
Konstrukční a elektrotechnické stavebnice ve výuce obecně technického předmětu.
2003.
Serafín Č., Havelka M.
Konstrukční a elektrotechnické stavebnice ve výuce obecně technického předmětu.
Konstrukční a elektrotechnické stavebnice ve výuce obecně technického předmětu.
2003.
Havelka M., Serafín Č.
Konstrukční a elektrotechnické stavebnice ve výuce obecně technického předmětu.
Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci.
2003.
KAPITOLA V KNIZE
Serafín Č.
Elektrotechnika v technické edukaci.
In Kučerka D., Mrázek M., Kováčová B., Dostál J., Kováčová B. (Eds.)
Pracovné vyučovanie a technika na základných školách.: Vybrané kapitoly.
2024.
Serafín Č.
Přístupy ke vzdělávání v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví.
In Kováčová B., Kučerka D., Homolková M. (Eds.)
Práca v živote človeka: vo výchove, vzdelávaní a v terapii I.
2024.
Serafín Č.
Digital literacy in transversal competences of future teachers of vocational subjects.
In Miškelová M., Findura P., Illiško D., Thót P., Adamec P., Šimáně M. (Eds.)
Trends and Competencies in Vocational Education.
2022.
Serafín Č.
Illustrative Techniques in the Primary School.
In Hülya Ş. (Eds.)
Pedagogy - Challenges, Recent Advances, New Perspectives, and Applications.
2022.
Chrappán M., Dostál J., Gunčaga J., Havelka M., Buda M., Chráska M., Nagy Z., Klement M., Kropáč J., Serafín Č.
Curricula and values in teacher training in Slovakia, Hungary and Czech Republic.
Comparative Research on Teacher Education.
2014.
Serafín Č.
Efektivnost projektové výuky s elektrotechnickými stavebnicemi.
Současné trendy v oblasti popularizace technického vzdělávání na základních, středních a vysokých školách.
2011.
Serafín Č.
Teaching Model Integration of Information Technology and Communication.
In Stoffová V., Mastalerz E., Noga H. (Eds.)
Problems in Teachers Education.
2011.
Serafín Č.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ V KONTEXTU SOUČASNÉ VÝUKY TECHNICKÉ VÝCHOVY A KONSTRUKTIVISTICKÉHO PŘÍSTUPU.
Současné trendy v oblasti popularizace technického vzdělávání na základních, středních a vysokých školách.
2011.
Serafín Č., Procházková I.
Profesní aspekty základního technického vzdělávání.
Problemy doksztalcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli.
2009.
Serafín Č.
Stavebnice jako nástroj simulace vybraných celků ve výuce obecně technického předmětu.
Problemy Doksztalcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli.
2009.
Serafín Č., Procházková I.
Aspekty inovované přípravy učitelů pro oblast technické a informační výchovy na ZŠ.
IKT v technickom vzdelávaní.
2007.
Serafín Č.
E-LEARNING PŘI VZDĚLÁVÁNÍ V OBLASTI BOZP.
Monografie XIX.DIDMATTECH 2006.
2007.
Serafín Č.
Elektrotechnické stavebnice v rámcovém vzdělávacím programech.
XX. DIDMATTECH 2007.
2007.
Serafín Č., Kropáč J.
Inovace laboratoře elektrotechniky a elektroniky na pedagogické fakultě.
IKT v technickom vzdelávaní.
2007.
Serafín Č.
Obavy učitelů středních odborných škol při tvorbě školních vzdělávacích programů.
XX. DIDMATTECH 2007.
2007.
Serafín Č., Kropáč J.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a terminologie obsahu studia technické a informační výchovy.
XX. DIDMATTECH 2007.
2007.
Kropáč J., Serafín Č.
Souvislosti zavádění vzdělávacích programů pro střední odborné vzdělávání v Polsku.
XX. DIDMATTECH 2007.
2007.
ABSTRAKT
Serafín Č.
Bezpečnostní tematika v technickém vzdělávání.
XXIV. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu.
2006.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Serafín Č., Hřivnová M.
Inovativní digitální vzdělávací zdroje s akcentem na problematiku výživy realizované v rámci projektu Podpora rozvoje digitální gramotnosti CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_036/0005366.
2019.
Hřivnová M., Serafín Č., Dragon T.
Inovativní digitální vzdělávací zdroje ve Výchově ke zdraví (v rámci projektu „Podpora rozvoje digitální gramotnosti“).
2019.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Serafín Č., Klement M., Chráska M., Havelka M.
Trendy ve vzdělávání 2013.
In Havelka M., Chráska M., Klement M., Serafín Č. (Eds.)
2013.
Chráska M., Havelka M., Klement M., Serafín Č.
Trendy ve vzdělávání 2012.
2012.
CHRÁSKA M., KLEMENT M., SERAFÍN Č., HAVELKA M.
Trendy ve vzdělávání 2011.
2011.
Serafín Č., Havelka M.
Logit Datalogging in Education.
2010.
Serafín Č., Chráska M., Klement M., Havelka M., Kropáč J., Janu M., Dostál J., Kubrický J., Blažková H., Procházková I., Kvapil L.
Trendy ve vzdělávání.
2010.
SBORNÍK - CELEK
Chráska M.
Trendy ve vzdělávání 2012.
In Havelka M., Klement M., Serafín Č. (Eds.)
2012.
Serafín Č., Klement M., Chráska M.
Trendy ve vzdělávání.
In Havelka M., Chráska M. (Eds.)
2010.
ELEKTRONICKÁ PREZENTACE
Serafín Č.
Elektrotechnické stavebnice historie a současnost.
Mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu.
2004.
Serafín Č., Partíková L.
Elektrotechnické stavebnice z pohledu dějin.
htttp://cesky-jazyk.upol.cz/dk/text.php3?ID=7.
2003.
PROTOTYP, FUNKČNÍ VZOREK
Voženílek V., Vondráková A., Serafín Č., Doležal J.
Zvuková tyflomapa typ C – Analytická mapa.
2010.
Voženílek V., Vondráková A., Serafín Č., Doležal J.
Zvuková tyflomapa typ C – Hypsometrie.
2010.
Voženílek V., Vondráková A., Serafín Č., Doležal J.
Zvuková tyflomapa typ C – Kartogram.
2010.
Voženílek V., Vondráková A., Serafín Č., Doležal J.
Zvuková tyflomapa typ C – Politická mapa.
2010.
RECENZE
Serafín Č.
Elektrotechnické stavebnice.
Trendy ve vzdělávání 2008. Informační technologie a technické vzdělávání. Díl II.
2008.
Serafín Č.
Plasty v pracovní výchově.
Trendy ve vzdělávání.
2008.
Serafín Č.
Úvod do studia učitelství.
Trendy ve vzdělávání 2008. Informační technologie a technické vzdělávání. Díl II.
2008.
Serafín Č.
RECENZE VÝZNAMNÉ PUBLIKACE Z OBLASTI OBOROVÉ DIDAKTIKY.
Trendy technického vzdělávání.
2005.
Serafín Č.
Recenze učebního textu Pedagogické fakulty UK v Praze.
Trendy technického vzdělávání - sborník mezinárodní konference 2001.
2001.
Serafín Č.
Aktivní systémy termoemise energie slunečního záření v zemědělství.
XII. Didmattech '99 - sborník mezinárodní konference.
2000.
Serafín Č.
Energetika na prahu 21. století.
Trendy technického vzdělávání 2000.
2000.
KONFERENCE, WORKSHOP - PASIVNÍ ÚČAST
Serafín Č., Havelka M.
Conception of teaching effectiveness supported by information technologies.
2009.
Serafín Č., Havelka M., Kropáč J.
Inovace studia didaktiky technické a informační váchovy: vytváření kompetencí k integrované výuce.
2009.
Serafín Č.
Integrovaný systém vzdělávání v oblasti BOZP a E-learning.
2009.
Serafín Č., Procházková I.
K problematice realizace rámcových vzdělávacích programů (RVP) a školních vzdělávacích programů (ŠVP) v oblasti člověka a svět práce.
2009.
Serafín Č.
Padesáté výročí vzniku Katedry technické a informační výchovy.
2009.
Serafín Č.
Počítačová podpora experimentu.
2009.
Serafín Č., Procházková I.
Profesní aspekty základního technického vzdělávání.
2009.
Serafín Č.
Reforma terciárního vzdělávání v České republice.
2009.
Serafín Č.
Stavebnice jako nástroj simulace vybraných celků ve výuce obecně technického předmětu.
2009.
Serafín Č., Procházková I.
Školní vzdělávací program (ŠVP) jako inspirační zdroj inovace výuky předmětů všeoBbecného technického charakteru.
2009.
Serafín Č., Havelka M.
Učitel v odborném vzdělávání - jeho specifika v kontextu kurikulárních změn.
2009.
Serafín Č., Havelka M.
Učitel v odborném vzdělávání - jeho specifika v kontextu kurikulárních změn.
2009.
Ostatní odborná publikace (RIV)
Serafín Č.
Nové aspekty v pojetí výuky elektrotechniky v technické edukaci.
2022.
OPONENTSKÝ POSUDEK
Serafín Č.
Antl Pavel: Příprava a realizace uživatelsky přívětivých programů pro zpracování výsledků laboratorních prací.
Posudek diplomové práce.
2009.
Serafín Č.
Dosoudil Jakub: Komunikační technologie a jejich využití žáky základních škol.
Posudek dipolomové práce.
2009.
Serafín Č.
Minarčík Josef: Použití konstrukční stavebnice Lego k simulaci vybraných funkčních celků ve výuce obecně technického předmětu na ZŠ.
Posudek diplomové práce.
2009.
PROJEKT
Serafín Č., Havelka M., Dostál J., Kubrický J.
Diseminace nástrojů metodické podpory učitelů technických předmětů.
Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy.
2012.
Serafín Č., Pitnerová D., Konečný J., Nováková Z., Smečková G., Opletalová A.
Poradenský informační systém Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.
Fond rozvoje vysokých škol.
2009.
Serafín Č., Bocáková M.
Rozvoj přístrojové základny vybraných pracovišť PdF UP.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
2009.
SERIÁLOVÁ PUBLIKACE
Serafín Č.
Bezpečnost a ochrana zdraví v kontextu vzdělávání.
Media4u Magazine.
2011.
VEDENÍ PRÁCE
Serafín Č.
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci z pohledu ředitele školy - zaměstnavatele.
Bakalářská práce.
2009.
Serafín Č.
Komunikační technologie a jejich využití žáky základních škol.
Komunikační technologie a jejich využití žáky základních škol.
2009.
Serafín Č.
Příprava a realizace uživatelsky přívětivých programů pro zpracování výsledků laboratorních prací.
Příprava a realizace uživatelsky přívětivých programů pro zpracování výsledků laboratorních prací.
2009.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.