doc. PhDr. René SZOTKOWSKI, Ph.D.
Telefon:
585635178
Pracoviště:
Ústav pedagogiky a sociálních studií
Org. jednotka:
Pedagogická fakulta
Adresa:
Žižkovo nám. 5
Místnost:
1.36
Pracovní zařazení:
docent
Konzultační hodiny:
Pravidelné | Místnost: | Poznámka: | |
---|---|---|---|
pondělí | 09:45–10:45 | 1.36 | Konzultaci je nutno předem dohodnout s vyučujícím. |
pátek | – | 1.36 | Pouze pro studenty KS na základě individuální domluvy. |
VYBRANÉ PUBLIKACE
Šmelová E., Prášilová M., Musilová M., Szotkowski R., Rýdl K., Tomanová D.
Didaktika předškolního vzdělávání.
2018.
(KNIHA - CELEK)
ČLÁNEK
Kopecký K., Szotkowski R., Ortiz B.
Children's homes in the Czech Republic: Risk behavior in the virtual and media environment.
Journal of Children and Media.
2023.
Tomczyk Ł., Szotkowski R.
Sexting, fear of missing out (FOMO), and problematic social network use among adolescents.
Human Technology.
2023.
Kopecký K., Szotkowski R., Mičková H., Krejčí V.
Sharenting u českých rodičů a jeho rizika.
Pediatrie pro Praxi.
2023.
Kopecký K., Voráč D., Szotkowski R., Krejčí V., Mackenzie K., Ramos-Navas-Parejo M.
Teachers in a World of Information: Analysis on Detecting False Information.
Profesional de la Informacion.
2023.
Kopecký K., Szotkowski R., Krejčí V., Gómez-García G.
Digital Safety and its Importance in Teacher Education. Analysis of Children's Online Behaviour in the Czech and Polish Context.
Revista Interuniversitaria de Formacion del Profesorado-RIFOP.
2022.
Tomczyk Ł., Szotkowski R., Stošić L., Maksimović J., Počuča M.
Problematic Use of Social Networking Sites Among Adolescents in the Czech Republic Versus Offline Risk Behaviour and Parental Control.
Communications in Computer and Information Science.
2022.
Kopecký K., Fernández-Martín F., Szotkowski R., Gómez-García G., Mikulcová K.
Behaviour of Children and Adolescents and the Use of MobilePhones in Primary Schools in the Czech Republic.
International Journal of Environmental Research and Public Health.
2021.
Aznar-Díaz I., Kopecký K., Szotkowski R., Romero-Rodríguez JM.
Self-expression and addiction: Instagram use by Czech and Spanish university students.
Plaridel.
2021.
Morelli M., Urbini F., Bianchi D., Kopecký K., Szotkowski R.
The Relationship between Dark Triad Personality Traits and Sexting Behaviors among Adolescents and Young Adults across 11 Countries.
International Journal of Environmental Research and Public Health.
2021.
Kopecký K., Szotkowski R., Gómez García G., Hinojo-Lucena F.
Behaviour of Young Czechs on the Digital Network with a Special Focus on YouTube. An Analytical Study.
Children and Youth Services Review.
2020.
Kopecký K., Střílková P., Szotkowski R., Romero-Rodríguez J.
Rizikové výzvy v on-line prostředí.
Pediatrie pro Praxi.
2020.
Kopecký K., Szotkowski R., Aznar-Díaz I., Romero-Rodríguez J.
The phenomenon of sharenting and its risks in the online environment. Experiences from Czech Republic and Spain.
CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW.
2020.
Morelli M., Chirumbolo A., Bianchi D., Kopecký K., Szotkowski R.
The role of HEXACO personality traits in different kinds of sexting: A cross-cultural study in 10 countries.
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR.
2020.
Kopecký K., Szotkowski R.
Sexting a právo.
E-Bezpečí.
2019.
Kopecký K., Szotkowski R.
Kybernemoci - úvod do problematiky.
Portál E-Bezpečí.
2018.
Kopecký K., Szotkowski R.
Projevy závislostního chování u dětských hráčů hry Minecraft pohledem kvantitativního výzkumu.
Pediatrie pro Praxi.
2018.
Kopecký K., Szotkowski R.
Sexting in the Population of Children and Its Risks: A Quantitative Study.
International Journal of Cyber Criminology.
2018.
Tomczyk Ł., Szotkowski R., Fabiś A., Wąsiński A., Chudý Š., Neumeister P.
Selected aspects of conditions in the use of new media as an important part of the training of teachers in the Czech Republic and Poland - differences, risks and threats.
Education and Information Technologies : Official Journal of the IFIP technical committee on Education.
2017.
Szotkowski R., Komárková I.
Sexting u studentů Univerzity Palackého.
Journal of Technology and Information Education (online).
2017.
Kopecký K., Szotkowski R.
Specifics of Cyberbullying of Teachers in Czech Schools – A National Research.
Informatics in Education.
2017.
Kopecký K., Szotkowski R.
Cyberbullying, cyber aggression and their impact on the victim - the teacher.
Telematics and Informatics.
2016.
Tomczyk Ł., Szotkowski R., Fabiś A., Wąsiński A., Chudý Š., Neumeister P.
Selected aspects of conditions in the use of new media as an important part of the training of teachers in the Czech Republic and Poland - differences, risks and threats.
Education and Information Technologies : Official Journal of the IFIP technical committee on Education.
2016.
Kopecký K., Szotkowski R.
Cyberbullying, sexting and establishment of risky contacts by Czech children within the Internet environment - research and prevention.
International Journal of Science and Research.
2015.
Kopecký K., Szotkowski R.
Kyberšikana a další formy rizikového chování českých dětí v prostředí internetu.
Adiktologie.
2015.
Szotkowski R., Kopecký K.
Kyberšikana ve světle nových médií využívaných ve školním prostředí.
Trendy ve vzdělávání.
2015.
Szotkowski R., Špalková M.
Penitenciární pedagogika ve vězeňské praxi (III/III).
Andragogika.
2015.
Chudý Š., Neumeister P., Szotkowski R., Buchtová T.
The Mutual Interrelationship between Education and ICT – In the context of Knowledge and Power in the Educational Environment.
Ciência e Técnica Vitivinícola.
2015.
Kopecký K., Szotkowski R., Gibadulin D.
Kyberšikana, sexting a rizikové seznamování českých dětí v prostředí internetu.
Komenský.
2014.
Szotkowski R., Špalková M.
Penitenciární pedagogika ve vězeňské praxi (I/III).
In Szotkowski R. (Eds.)
Andragogika.
2014.
Szotkowski R., Špalková M.
Penitenciární pedagogika ve vězeňské praxi (II/III).
Andragogika.
2014.
Dobešová P., Szotkowski R.
Průzkum v oblasti využívání multimédií v hodinách literární výchovy na 2. stupni ZŠ.
Edukacja-Technika-Informatyka.
2014.
Dobešová P., Szotkowski R.
Další tragický případ kyberšikany - Rebecca Ann Sedwick.
E-Bezpečí.
2013.
Chudý Š., Szotkowski R., Vašátová P.
Didaktické znalosti obsahu společenskovědního předmětu Výchova k občanství – výzkumná sonda.
Paidagogos.
2013.
Szotkowski R., Dobešová P.
Problematika dalšího vzdělávání učitelů českého jazyka na poli ICT, konkrétně multimédií.
Edukacja-Technika-Informatyka.
2013.
Kopecký K., Krejčí V., Szotkowski R.
Sdílení osobních údajů na internetu českými dětmi ve věku od 11 do 17 let (výsledky výzkumu).
Paidagogos.
2013.
Kopecký K., Szotkowski R., Krejčí V.
The Risks of Internet Communication IV.
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2013.
SZOTKOWSKI R., Dobešová P.
Názory učitelů českého jazyka na optimální využití multimédií ve výuce literární výchovy na 2. stupni základní školy ─ výzkum hodnocení Q-typů.
Usta ad Albim BOHEMICA.
2012.
Chráska M., Kopecký K., Krejčí V., Szotkowski R.
Oběť útočníkem? Výzkum kyberšikany u dětí základních a středních škol v celé české republice I.
Journal of Technology and Information Education.
2012.
Chráska M., Kopecký K., Krejčí V., Szotkowski R.
Oběť útočníkem? Výzkum kyberšikany u dětí základních a středních škol v celé české republice II.
Journal of Technology and Information Education.
2012.
Kopecký K., Szotkowski R., Krejčí V.
The Risks of Internet Communication 3.
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2012.
DOBEŠOVÁ P., SZOTKOWSKI R.
Eduteinment v literární výchově za podpory multimédií - dostupné zdroje a výukové materiály pro učitele.
Journal of Technology and Information Education (online).
2011.
Szotkowski R.
Optimální využití interaktivní tabule ve výuce? Nejlépe hodnocené výroky učiteli základních a středních škol ? výzkum.
Media4u Magazine.
2011.
SZOTKOWSKI R.
VYUŽITÍ Q-METODOLOGIE K ZJIŠTĚNÍ NÁZORŮ UČITELŮ ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOL NA OPTIMÁLNÍ VYUŽITÍ INTERAKTIVNÍ TABULE VE VÝUCE.
Journal of Technology and Information Education (online).
2011.
SZOTKOWSKI R., Dobešová P.
Interaktivní tabule ve výuce českého jazyka a literární výchovy / literatury.
Usta ad Albim BOHEMICA.
2010.
Szotkowski R.
Nebezpečné chování dětí a mládeže na internetu a možnosti jejich ochrany.
Journal of Technology and Information Education.
2010.
Dobešová P., SZOTKOWSKI R.
Současný stav využívání multimédií ve výuce literární výchovy na 2. stupni ZŠ.
Usta ad Albim BOHEMICA.
2010.
Szotkowski R., Dobešová P.
VIII. ROČNÍK MEZINÁRODNÍ STUDENTSKÉ VĚDECKÉ KONFERENCE DOKTORSKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ NA ÚSTAVU PEDAGOGIKY A SOCIÁLNÍCH STUDIÍ PEDAGOGICKÉ FAKULTY UP.
e-Pedagogium (print).
2010.
Szotkowski R.
VYBRANÉ DRUHY INTERAKTIVNÍCH TABULÍ A JEJICH VYUŽITÍ NA ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH.
Journal of Technology and Information Education.
2010.
SZOTKOWSKI R., Dobešová P.
Výzkumné šetření současného stavu mluvy u osob žijících na severu Moravy.
e-Pedagogium (print).
2010.
Szotkowski R.
Dotyková interaktivní tabule z hlediska žáků základních škol.
Edukacja-Technika-Informatyka.
2009.
Szotkowski R.
Interaktivní tabule jako moderní materiální didaktický prostředek ve výuce.
Media4u Magazine.
2009.
Szotkowski R.
Negativní působení elektronických médií (zejména televize) na současné děti a mládež.
Journal of Technology and Information Education.
2009.
DISERTAČNÍ PRÁCE
Szotkowski R.
Formy a metody při počítačem podporované výuce na základní škole.
Formy a metody při počítačem podporované výuce na základní škole.
2007.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Kvintová J., Dobešová Cakirpaloglu S., Szotkowski R.
Social Network Use and Pre-Service Teachers Life Satisfaction and Self-Esteem.
INTED2017 Proceedings.
2017.
Kopecký K., Szotkowski R.
Use of mobile touch devices as part of lifelong learning with specific focus on tablets.
In Titrek O. (Eds.)
ICLEL 15 Coference Proceedings Book.
2016.
Kopecký K., Szotkowski R., Hejsek L.
Project Webrangers - the Example of Cooperation of Academic and Commercial Sector.
INTED2015 Proceedings.
2015.
Kopecký K., Szotkowski R.
Formal and Semantic Analysis of Computer Passwords of Czech Internet Users.
EDULEARN14 Proceedings.
2014.
CHUDÝ Š., NEUMEISTER P., PITNEROVÁ D., SZOTKOWSKI R.
MOŽNOSTI ROZVOJA KOMPETENCIÍ ŽIAKA POČAS ŠTÚDIA ODBORU SOCIÁLNA PEDAGOGIKA.
sociální pedagogika v souvislostech globální krize.
2011.
Dömischová I., Szotkowski R.
HROZBA DNEŠKA - ŠIKANA.
In . (Eds.)
Rizikové chování v kyberprostoru.
2010.
Szotkowski R.
Interaktivní tabule jako moderní materiální didaktický prostředek ve výuce.
Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů.
2009.
Szotkowski R.
Kompetence učitele při výuce podporované dotykovou interaktivní tabulí.
Trendy ve vzdělávání.
2009.
Szotkowski R.
Uplatnění zásady názornosti při výuce podporované interaktivní tabulí.
6. žilinská didaktická konferencia s medzinárodnou účasťou.
2009.
Szotkowski R.
Hardwarové a softwarové kompetence učitele při počítačem podporované výuce.
5. žilinská didaktická konferencia s medzinárodnou účasťou.
2008.
Szotkowski R.
Operační systém Linux v našich školách.
Trendy ve vzdělávání 2008.
2008.
Szotkowski R.
Organizační formy výuky a počítačem podporovaná výuka.
TECHNIKA - INFORMATYKA - EDUKACJA.
2008.
Szotkowski R.
Využití počítače a dataprojektoru k zefektivnění nejpoužívanějších metod a forem výuky na základní škole.
Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů.
2008.
Szotkowski R.
Zásada názornosti a počítačem podporovaná výuka.
XXVI. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu zaměřené k aktuálním problémům vědy, výchovy, vzdělávání a rozvoje tvůrčího myšlení.
2008.
Meier M., Szotkowski R.
Historie počítačové myši.
XXV. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu (Sborník abstraktů + CD-ROM)).
2007.
Meier M., SZOTKOWSKI R.
Historie počítačové myši.
XXV. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu.
2007.
Szotkowski R., Kropáčová J.
K přínosu informačních a komunikačních technologií ke vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem.
Akční pole sociální práce aneb sociálněpedagogické otázky současnosti.
2007.
Szotkowski R., Plischke J.
K přínosu Informačních a komunikačních technologií ke vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem.
In . (Eds.)
Akční pole sociální práce aneb sociálněpedagogické otázky současnosti.
2007.
Szotkowski R., Meier M.
Kompetence učitele a počítačem podporovaná výuka.
In . (Eds.)
XX. DIDMATTECH 2007.
2007.
Meier M., Szotkowski R.
Kompetence učitele a počítačem podporovaná výuka.
XX. DIDMATTECH 2007.
2007.
Szotkowski R.
Kompetence učitele a počítačem podporovaná výuka.
XX. DIDMATTECH 2007.
2007.
Szotkowski R.
Počítač ve výuce.
Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů.
2007.
SZOTKOWSKI R.
Počítač ve výuce.
Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů.
2007.
SZOTKOWSKI R.
Srovnání výsledků empirického zjišťování názorů učitelů na využití počítače a dataprojektoru ve výuce v České republice a v Polsku.
TECHNIKA - INFORMATYKA - EDUKACJA 2007.
2007.
Szotkowski R.
Typy učitel dle využití počítače a dataprojektopru.
INFOTECH 2007 - Moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání.
2007.
Szotkowski R.
TYPY UČITELŮ DLE VYUŽITÍ POČÍTAČE A DATAPROJEKTOPRU PŘI VÝUCE NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE.
In . (Eds.)
INFOTECH 2007 - Moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání.
2007.
Szotkowski R., Dostál J.
Využití počítače a dataprojektoru při výuce na základní škole - výsledky výzkumu.
In . (Eds.)
DIDZA - 4. žilinská didaktická konference s mezinárodní účastí.
2007.
Szotkowski R., Dostál J.
Využití počítače a dataprojektoru při výuce na základní škole - výsledky výzkumu.
DIDZA - 4. žilinská didaktická konference s mezinárodní účastí.
2007.
Szotkowski R.
Využití počítače a dataprojektoru při výuce na základní škole ? výsledky výzkumu.
Sborník z 4. žilinské didaktické konferencie s medzinárodnou účasťou.
2007.
Szotkowski R.
Využití Q-metodologie v kvantitativně orientovaném výzkumu.
In . (Eds.)
Moderní technologie ve výuce.
2007.
Szotkowski R., Životská K.
Digitální média jako trend životního stylu.
Socialia 2006.
2006.
Szotkowski R.
Srovnání výsledků empirického zjišťování názorů učitelů na využití výpočetní techniky ve výuce v ČR a v Polsku.
In . (Eds.)
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů IV.
2006.
Szotkowski R.
Možnosti zefektivnění nejpoužívanějších metod a forem výuky na základních školách pomocí počítače.
In . (Eds.)
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů III.
2005.
Szotkowski R., Dostál J.
Nástin možností využití multimédií ve výuce.
Audio Technologies and Processing.
2005.
Szotkowski R., Homolová K.
Počítač jako pomocník učitele při výuce na základní škole: Otázky kvality v pedagogickém výzkumu.
Pedagogický výzkum: Reflexe společenských potřeb a očekávání?
2005.
Szotkowski R.
Počítačem podporovaná výuka na základní škole.
In . (Eds.)
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů II.
2004.
KNIHA - CELEK
Kopecký K., Szotkowski R., Ziburová K.
Rizika spojená s generativní umělou inteligencí.
2024.
Kopecký K., Szotkowski R., Kubala L.
Rizika spojená s umělou inteligencí pro seniory.
2024.
Kopecký K., Szotkowski R.
Umělá inteligence: RIzika a odpovědnost.
2024.
Kopecký K., Szotkowski R., Kubala L., Schweiner P.
KYBERAKADEMIE pro pracovníky obcí, obecních policií a další cílové skupiny ve školním prostředí.
2023.
Kopecký K., Voráč D., Szotkowski R.
Na pravdě záleží – Jak učit o pravdě a lži na internetu.
2023.
Dobešová P., Szotkowski R., Kopecký K.
Sexting u žáků na 1. stupni základní školy.
2023.
Kopecký K., Szotkowski R., Kubala L.
Bezpečné chování na internetu pro kluky a pro holky – náměty na výukové aktivity.
2022.
Kopecký K., Szotkowski R., Kubala L., Krejčí V., Havelka M.
Moderní technologie ve výuce (o moderních technologií ve výuce s pedagogy pro pedagogy).
2021.
Kopecký K., Szotkowski R., Dobešová P.
Riziková komunikace a seznamování českých dětí v kyberprostoru.
2021.
Szotkowski R., Kopecký K., Dobešová P.
Sexting u českých dětí.
2020.
Szotkowski R., Kopecký K.
Kyberšikana a další druhy online agrese zaměřené na učitele.
2018.
Kopecký K., Szotkowski R.
Nebezpečné komunikační techniky spojené s ICT pro ředitele základních a středních škol.
2015.
Kopecký K., Szotkowski R., Krejčí V.
Rizikové formy chování českých a slovenských dětí v prostředí internetu.
2015.
Kopecký K., Szotkowski R., Krejčí V.
Risks of Internet Communication IV.
2014.
Szotkowski R., Kopecký K., Krejčí V.
Nebezpečí internetové komunikace IV.
2013.
Szotkowski R.
Od běžné školní tabule k tabuli interaktivní: Z pohledu učitele základní a střední školy.
2013.
KOPECKÝ K., SZOTKOWSKI R., KREJČÍ V.
Nebezpečí internetové komunikace III.
2012.
Szotkowski R.
Patron bezpečného netu.
2011.
Szotkowski R.
Úvod do informačních technologií II.
2011.
KAPITOLA V KNIZE
Kopecký K., Szotkowski R.
Edukace seniorů v oblasti bezpečného využívání internetových služeb.
Edukacja i kompetencje seniorow.
2016.
ABSTRAKT
Bajnarová M., Szotkowski R.
Digital Technologies in Pre-school Education in the Czech Republic and Norway.
The 9th IAFOR International Conference on Education in Hawaii.
2024.
Kopecký K., Krejčí V., Szotkowski R.
Cyberbullying and other risks of internet communication focused on university students.
4th International Conference on Education & Educational Psychology 2013 (ICEEPSY).
2013.
Szotkowski R.
Využití Q-metodologie v kvantitativně orientovaném výzkumu.
Moderní technologie ve výuce (sborník abstraktů).
2007.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Szotkowski R., Kopecký K.
Aktuální online rizika pohledem kazuistiky E-Bezpečí.
2024.
Kopecký K., Szotkowski R.
Umělá inteligence na vysoké škole.
2024.
Kopecký K., Szotkowski R.
Umělá inteligence úvod do problematiky.
2024.
Kopecký K., Szotkowski R.
Aktuální rizika kyberprostoru 1.
2023.
Szotkowski R., Kopecký K.
Aktuální rizika kyberprostoru 2.
2023.
Szotkowski R.
Aktuální rizika v kyberprostoru zaměřená na dětského uživatele internetu.
2023.
Kopecký K., Szotkowski R.
Generativní umělá inteligence v práci vysokoškolského pedagoga.
2023.
Kopecký K., Szotkowski R.
Rizika a nebezpečí spojená s generativní umělou inteligencí.
2023.
Kopecký K., Szotkowski R.
Umělá inteligence na vysoké škole.
2023.
Kopecký K., Szotkowski R., Voráč D.
Umělá inteligence úvod do problematiky.
2023.
Szotkowski R.
Aktuální problémy online bezpečnosti se zaměřením na sociální sítě.
2019.
Szotkowski R.
Digitální bezpečnost ve výuce na školách - zkušenosti a příklady dobré praxe pro využití ve školách.
2019.
Kopecký K., Szotkowski R.
Efektivní metody zapojení problematiky online bezpečnosti do výuky na ZŠ a O2 Chytrá škola.
2019.
Szotkowski R., Kopecký K.
Efektivní metody zapojení problematiky online bezpečnosti do výuky na ZŠ a O2 Chytrá škola.
2019.
Szotkowski R.
Rizika virtuální komunikace.
2019.
Szotkowski R.
Bezpečí v síti.
2018.
Szotkowski R.
Cyberprzemoc wobec nauczycieli, programy profilaktyczne w Republice Czeskiej.
2017.
Kopecký K., Szotkowski R.
Prevence kyberšikany a rizikového chování na internetu, možnosti řešení v resortu školství.
2017.
Szotkowski R.
Prevence a užívání internetu.
2016.
Szotkowski R.
Projekt „E–Bezpečí“ – kazuistka rizikového chování v kyberprostoru.
2016.
Kopecký K., Szotkowski R.
Sexting jako prostředek vydírání dětí.
2014.
Szotkowski R., Kopecký K.
Výzkum rizikového chování českých dětí v prostředí internetu 2014.
2014.
Szotkowski R.
Metodologické aspekty české a polské pedagogiky.
2013.
Szotkowski R.
Moderní technické výukové prostředky ve výuce.
2013.
Szotkowski R.
Nebezpečné informační a komunikační praktiky ve virtuálním prostředí.
2013.
Szotkowski R.
Nebezpečné komunikační praktiky ve virtuálních prostředích (kyberšikana, kybergrooming, sexting, sociální sítě apod.).
2013.
Kopecký K., Szotkowski R., Krejčí V.
The Risks of Internet Communication 3.
2012.
Szotkowski R.
Vybrané možnosti statistiky v práci zdravotnických pracovníků.
2012.
Szotkowski R., Kopecký K., Krejčí V.
Výzkum E-Bezpečí v číslech.
2012.
NEUMEISTER P., CHUDÝ Š., SZOTKOWSKI R., PITNEROVÁ D.
MOŽNOSTI ROZVOJA KOMPETENCIÍ ŽIAKA POČAS ŠTÚDIA ODBORU SOCIÁLNA PEDAGOGIKA.
2011.
Szotkowski R.
Nebezpečné komunikační praktiky v prostředí ICT a GSM sítí - Kyberstalking, Sociální sítě, Hoax.
2011.
Szotkowski R.
Nebezpečné komunikační praktiky vázané na elektronickou komunikaci - Cyber Bullying - Kyberšikana, Sociální sítě, Sexting, Kybergrooming, Kyberstalking.
2011.
KOPECKÝ K., SZOTKOWSKI R.
Rizika internetové komunikace se zaměřením na metodiky primární prevence.
2011.
Szotkowski R.
Nebezpečné komunikační praktiky vázané na elektronickou komunikaci - Cyber Bullying - Kyberšikana, Sexting, Kybergrooming, Kyberstalking.
KAPPA 250 - studium pro školní metodiky prevence.
2010.
SZOTKOWSKI R.
Od běžné školní tabule k tabuli interaktivní.
Media4u Magazine.
2010.
Szotkowski R., Dobešová P.
Současný stav využívaní multimédií ve výuce literární výchovy na 2. stupni ZŠ – Interaktivní tabule ve výuce českého jazyka a literární výchovy/literatury.
2010.
Szotkowski R.
Techniky práce s odbornou literaturou.
2010.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Chráska M., Vyhnálková P., Nováková Z., Buchtová T., Koribská I., Pitnerová D., Plischke J., Szotkowski R., Šmelová E.
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů : „Výzvy pedagogického výzkumu v době síťování a nastupující umělé inteligence“.
2023.
Dobešová P., Szotkowski R.
Klubovna naděje - prevence sexuálního zneužívání u dětí.
2023.
Kopecký K., Szotkowski R.
STOPCYBERCRIME - Zefektivnění česko-polské spolupráce v boji proti kybernetické kriminalitě.
2023.
Kopecký K., Szotkowski R., Písecký V., Schweiner P.
Aktuální trendy v kybernetické kriminalitě v době koronavirové.
2020.
Szotkowski R.
Internetová bezpečnost a prevence.
2018.
Chudý Š., Nováková Z., Koribská I., Šemberová M., Vyhnálková P., Pitnerová D., Buchtová T., Balaban V., Jůvová A., Szotkowski R., Plischke J., Peng D.
Mezinárodní vědecká konference studentů doktorských studijních programů s tématem Interkulturní perspektivy studentů doktorských programů a jejich příprava se zaměřením na mezioborovou pestrost.
2018.
Szotkowski R.
Internetová bezpečnost a prevence.
2017.
Chudý Š., Strouhal M., Szotkowski R., Peng D., Vyhnálková P., Plischke J., Nováková Z., Kropáč J., Buchtová T.
Začínající učitel v měnící se společnosti.
2017.
Kopecký K., Szotkowski R.
Nástrahy a nebezpečí kyberprostoru.
2014.
Holá L., Westphalová L., Hrnčiříková M., Šmíd O., Szotkowski R., Ládová P., Kováčová A., Šrámková M., Pochylá V.
MEDIACE 2013. Cesta ke spolupráci a smíru.
2013.
KOPECKÝ K., KREJČÍ V., SZOTKOWSKI R., Dobešová P.
Nová cesta k léčbě šikany (Účinná a bezpečná první pomoc při školní šikaně a kyberšikaně).
2012.
KOPECKÝ K., KREJČÍ V., SZOTKOWSKI R., Dobešová P.
Rizika internetové komunikace – prevence a edukace.
2012.
KOPECKÝ K., KREJČÍ V., SZOTKOWSKI R., Dobešová P.
Rizika internetové komunikace – teorie a praxe.
2012.
KANĚČKOVÁ E., POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ J., BAČÍKOVÁ A., SZOTKOWSKI R.
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů IX.
2011.
KOPECKÝ K., SZOTKOWSKI R.
Rizikové chování na internetu pohledem projektu E-Bezpečí.
2011.
Kantor L., Kantorová J., Szotkowski R.
XXVI. NEONATOLOGICKÉ DNY.
2010.
Dostál J., Szotkowski R., Blažková H., Pavlas J., Hanzalová J., Křížovská I., Kolovrátníková E.
INFOTECH 2007 – Moderní informační a komunikační technologie ve vzdělávání.
2007.
SBORNÍK - CELEK
KANTOROVÁ J., SZOTKOWSKI R., KANTOR L.
XXVI. Neonatologické dny - vývoj mouku plodu a novorozence - aktuální otázky NEONATOLOGIE.
2010.
AUDIOVIZUÁLNÍ MATERIÁL
Kopecký K., Szotkowski R.
Co je hoax? (Eduklip).
2018.
Kopecký K., Szotkowski R.
Policejní zápisník - Aktuální výzkumné problémy spojené s nebezpečnými komunikačními praktikami dětí v prostředí Internetu.
Český rozhlas Olomouc.
2012.
Kopecký K., Szotkowski R., Bednář V.
Sexuální útočníci na internetu.
Český rozhlas Olomouc.
2011.
ELEKTRONICKÁ PREZENTACE
Dobešová P., Szotkowski R.
ASMR - nová virtuální droga?
2013.
Dobešová P., Szotkowski R.
Stručný přehled vybraných podmínek užívání Facebooku.
2013.
Szotkowski R.
Clickjacking aneb Víte, na co „klikáte“?
Metodický portál RVP.
2011.
KOPECKÝ K., SZOTKOWSKI R., DOBEŠOVÁ P.
Prohlášení E-Bezpečí ke změně zákona 127/2005 Sb.
Internetový portál E-Bezpečí.
2011.
SOFTWARE
Kopecký K., Szotkowski R.
Aplikace pro mobilní doteková zařízení zaměřené na analýzu rizikového chování dětí v prostředí sociálních sítí.
2016.
LEGISLATIVA, PŘEDPISY
Kopecký K., Szotkowski R.
Kyberšikana a další formy kybernetické agrese.
2017.
RECENZE
Szotkowski R.
Počítač ve vyučování přírodovědných předmětů.
e-Pedagogium (print).
2007.
Szotkowski R.
Hypotézy a jejich ověřování v klasických pedagogických výzkumech.
e-Pedagogium (print).
2006.
Szotkowski R.
Internet ve škole ve světle výzkumu základních škol radomského regionu.
Paidagogos.
2006.
Szotkowski R.
Microsoft Windows XP a Microsoft Office XP.
e-Pedagogium (print).
2006.
Szotkowski R.
Multimédia v práci učitele.
e-Pedagogium (print).
2006.
Szotkowski R.
Obsah a forma disertační práce.
e-Pedagogium (print).
2006.
Szotkowski R.
Máte zájem tvořit samostatně webové stránky pomocí aplikace Microsoft?
e-Pedagogium (print).
2005.
Szotkowski R.
Technology of education.
e-Pedagogium (print).
2005.
KONFERENCE, WORKSHOP - PASIVNÍ ÚČAST
Szotkowski R.
Konference Adolescent a jeho duševní zdraví 2.
2023.
Szotkowski R.
InteRRA 11 - Akční pole sociální práce V. - MULTIKULTURALITA V SOCIÁLNÍ, EDUKAČNÍ A ZDRAVOTNÍ PRÁCI V POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍCH.
2011.
Szotkowski R.
Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů.
2011.
DOBEŠOVÁ P., SZOTKOWSKI R.
NÁZORY UČITELŮ ČESKÉHO JAZYKA NA OPTIMÁLNÍ VYUŽITÍ MULTIMÉDIÍ VE VÝUCE LITERÁRNÍ VÝCHOVY NA 2. STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY – VÝZKUM HODNOCENÍ Q-TYPŮ.
2011.
Szotkowski R.
Vybrané požadavky na interaktivní tabuli ve výuce.
2010.
Szotkowski R.
Kompetence učitele při výuce podporované dotykovou interaktivní tabulí.
2009.
Szotkowski R.
Uplatnění zásady názornosti při výuce podporované interaktivní tabulí.
2009.
Szotkowski R.
Využití počítače a dataprojektoru k zefektivnění nejpoužívanějších metod a forem výuky na základní škole.
2008.
Szotkowski R.
Zásada názornosti a počítačem podporovaná výuka.
2008.
Szotkowski R.
Typy učitel dle využití počítače a dataprojektopru.
2007.
Szotkowski R.
Využití počítače a dataprojektoru při výuce na základní škole - výsledky výzkumu.
2007.
Szotkowski R.
Možnosti zefektivnění nejpoužívanějších metod a forem výuky na základních školách pomocí počítače.
2005.
Szotkowski R.
Počítačem podporovaná výuka na základní škole.
2004.
HABILITAČNÍ PRÁCE
OPONENTSKÝ POSUDEK
Szotkowski R.
Aktuální problémy mediální výchovy a mediální gramotnost žáků 2. stupně ZŠ.
Oponentský posudek disertační práce.
2023.
Szotkowski R.
Rodinné prostredie ako prediktor online rizikového správania.
Oponentský posudek disertační práce.
2023.
Szotkowski R.
Vztah digitální gramotnosti k výsledkům učení žáků 2. stupně základní školy v České republice.
Oponentský posudek disertační práce.
2022.
Szotkowski R.
Evaluace učebnic psychologie pro střední zdravotnické školy.
Oponentský posudek diplomové práce.
2011.
Szotkowski R.
Informovanost žáků základních škol o syndromu CAN.
Oponentský posudek diplomové práce.
2011.
Szotkowski R.
Náhradní rodinná péče z pohledu osvojitelů a pěstounů.
Oponentský posudek diplomové práce.
2011.
Szotkowski R.
Bernatíková Dušana: Vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem v kontextu historického vývoje města Český Těšín.
Posudek diplomové práce.
2010.
Szotkowski R.
Jendřiščík Petr: Specializovaná pracoviště pro práci s dětskými svědky - nové trendy v práci policie.
Posudek diplomové práce.
2010.
Szotkowski R.
Zbrožková Iveta: Výchovný vliv domácího vězení na dospělé pachatele trestných činů.
Posudek diplomové práce.
2010.
Szotkowski R.
Sedláček Radim: Specifika vzdělávání v základní škole s polským vyučovacím jazykem.
Oponentský posudek diplomové práce.
2009.
PROJEKT
Kopecký K., Szotkowski R., Voráč D.
Central European Digital Media Observatory.
cedmohub.eu.
2022.
Kopecký K., Szotkowski R.
e-Bezpečí - nebezpečí elektronické komunikace pro žáky i učitele (etapa 2017-2018).
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky.
2017.
KOPECKÝ K., KREJČÍ V., SZOTKOWSKI R., Dobešová P.
E-Bezpečí - nebezpečí elektronické komunikace pro žáky i učitele 3. etapa.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
2012.
NEUMEISTER P., SZOTKOWSKI R., TICHÁ Z., PITNEROVÁ D., JŮVOVÁ A., CHUDÝ Š.
Determinace a rozvoj kompetencí sociálního pedagoga v profesionální přípravě.
GAČR.
2011.
VEDENÍ PRÁCE
Szotkowski R.
Hodnocení vybraných webových stránek veřejné správy.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
Szotkowski R.
Pedagogická diagnostika v mateřských školách na Prostějovsku.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
Szotkowski R.
Počítačová technika jako prostředek vzdělávání, ale i jako možné nebezpečí pro mládež.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
Szotkowski R.
Rodiče jako aktéři pedagogické práce SZUŠ D-MUSIC s.r.o. Kroměříž, pobočka Chropyně.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
Szotkowski R.
Uvádění začínajících učitelů do praxe.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
Szotkowski R.
Vliv masmédií na děti 2. stupně základních škol.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
Szotkowski R.
Specifika vzdělávání pyrotechniků Policie České republiky.
Specifika vzdělávání pyrotechniků Policie České republiky.
2010.
ZPRÁVA
Kopecký K., Szotkowski R.
Opportunities for strengthening digital literacy in the context of the introduction of artificial intelligence (analytical report).
2024.
Kopecký K., Szotkowski R., Voráč D., Krejčí V., Dobešová P.
Czech schools and artificial intelligence – research.
2023.
Kopecký K., Szotkowski R., Voráč D., Krejčí V., Dobešová P.
České školy a umělá inteligence.
2023.
Kopecký K., Szotkowski R., Voráč D., Kvintová J., Křeménková L.
Děti a kult krásy v online světě (výzkum).
2022.
Kopecký K., Szotkowski R., Mičková H., Nováková A.
Sharenting u českých rodičů.
2022.
Kopecký K., Szotkowski R.
Analýza rizikového chování dětí z dětských domovů v on-line prostředí.
2021.
Kopecký K., Voráč D., Szotkowski R., Mikulcová K., Krejčí V.
Český učitel ve světě médií.
2021.
Kopecký K., Szotkowski R.
Český učitel ve světě technologií.
2020.
Kopecký K., Szotkowski R.
Analýza vybraných kybernetických hrozeb se zaměřením na dětské uživatele internetových služeb.
2019.
Kopecký K., Szotkowski R.
České děti v kybersvětě.
2019.
Kopecký K., Szotkowski R.
Rodič a prarodič ve světě technologií.
2018.
Kopecký K., Szotkowski R.
Rodič a rodičovství v digitální éře.
2018.
Kopecký K., Szotkowski R.
Rodič a rodičovství v digitální éře I - rizikové chování.
2018.
Kopecký K., Szotkowski R.
Starci na netu.
2018.
Kopecký K., Szotkowski R.
Výzkum v oblasti rizikových komunikačních jevů v on-line prostředí.
2018.
Kopecký K., Szotkowski R.
Analyzování aktuálního stavu rizikových faktorů vázaných na kybergrooming a sexting.
2017.
Kopecký K., Szotkowski R.
Sexting a rizikové seznamování českých dětí v kyberprostoru.
2017.
Kopecký K., Szotkowski R.
The Minecraft Phenomenon in the Czech Environment (Research Report). English Version.
2017.
Kopecký K., Szotkowski R.
Národní výzkum kyberšikany učitelů.
2016.
Kopecký K., Szotkowski R.
Vývoj aplikace - simulátor rizikového chování v prostředí.
2016.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.