PhDr. Jaroslava ŠEVČÍKOVÁ, Ph.D.
Adresa:
Žižkovo nám. 5
Místnost:
1.12A
Pracovní zařazení:
Odborný asistent
Funkce a členství v akademických a dalších orgánech UP i mimo ni:
- ČAPV (člen, 2019–)
ČLÁNEK
Ševčíková J., Buchtová T., Plischke J.
Nekázeň žáků v reflexích začínajících učitelů v České republice (a možnosti jejich ovlivnění).
Paidagogos.
2024.
Ševčíková J., Plischke J., Buchtová T.
Nekázeň a její reflexe učiteli a žáky konkrétní třídy.
e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice.
2023.
Ševčíková J.
Výuka v přírodě: módní hit či smysluplná výuka?
Pedagogicka orientace.
2021.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Ševčíková J., Plischke J.
AUTONOMY OF BEGINNING TEACHERS AS A PROCESS AND STATE IN THE ADAPTATION PERIOD.
EDULEARN22 Proceedings.
2022.
Ševčíková J., Plischke J.
Beginning teachers, the importance and possibilities of their self-learning.
INTED2021 Proceedings.
2021.
Ševčíková J.
Distanční výuka pohledem žáků, exploratorní případová studie.
Sborník příspěvků z koncerence ERIS21.
2021.
Ševčíková J.
Hodnocení důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků.
In Hubálek T. (Eds.)
Sborník IX. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd.
2021.
Ševčíková J.
Profesní přesvědčení v životním příběhu začínajícího učitele.
Edukácia.
2021.
Ševčíková J., Plischke J., Chudý Š.
Profesní přesvědčení začínajících učitelů na pozadí jejich životních příběhů.
2021.
Ševčíková J., Plischke J., Nábělková J., Hanáková P., Lípová T.
The Use of Instructional Video in Distance Learning in Secondary School; Case Study.
ICERI2021 Proceedings.
2021.
Ševčíková J.
Didaktické zpracování a realizace vybraného učiva dějepisu. Případová studie.
In Hubálková M. (Eds.)
Sborník z VIII. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd.
2020.
Plischke J., Kobzová P., Ševčíková J.
The Importance of Leisure Time Activities of Immigrants from the Countries of the Former Soviet Union for their Integration in the Czech Republic.
ICERI2020 Proceedings.
2020.
Ševčíková J.
Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů I.
In Rajský A. (Eds.)
JUVENILIA PAEDAGOGICA 2020 Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov - zborník prispevkov.
2020.
Ševčíková J.
Klima školy jako jeden z aspektů formování profesního přesvědčení začínajících učitelů: případová studie.
Juvenilia paedagogica 2019 (Zborník prispevkov).
2019.
Ševčíková J.
Vliv praktické výuky humanitních předmětů na formování vybraných aspektů profesního přesvědčení učitele.
In Hubálek T. (Eds.)
Sborník ze VII. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd.
2018.
Ševčíková J.
Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů, výstupy první fáze výzkumu.
AKTUÁLNÍ PROBLÉMY PEDAGOGIKY VE VÝZKUMECH STUDENTŮ DOKTORSKÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ XIV Interkulturní perspektivy studentů doktorských programů a jejich příprava se zaměřením na mezioborovou pestrost.
2018.
Ševčíková J.
Výchova k hodnotám ve vztahu k profesnímu přesvědčení učitelů.
Sborník z konference Mládež a hodnoty 2018.Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti.
2018.
KNIHA - CELEK
Ševčíková J., Plischke J., Chudý Š.
Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů.
2021.
ABSTRAKT
Ševčíková J., Valchářová K.
UČEBNÍ STRATEGIE V PERCEPCÍCH ŽÁKŮ ČESKÝCH STŘEDNÍCH ŠKOL.
2024.
Ševčíková J., Plischke J.
Profesní autonomie v reflexích začínajících učitelů.
In . (Eds.)
Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
2022.
Ševčíková J., Plischke J., Vyhnálková P.
Profesní přesvědčení učitelů v jejich sebereflexi.
Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
2021.
Ševčíková J., Plischke J., Peng D.
Profesní přesvědčení začínajících učitelů a podpora sebeučení.
In Červenková I. (Eds.)
Sborník anotací příspěvků XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
2020.
Ševčíková J.
Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů.
Zborník abstraktov - Aktuálne teoretické a výskumné otázky pedagogiky v konceptoch dizertačných prác doktorandov, študentská vedecká konferencie s medzinárodnou účasťou.
2020.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Ševčíková J.
Sociální pedagog a jeho poslání v českých školách pohledem žáků pedagogického lycea.
2024.
Ševčíková J.
Studijní čtení v rámci učebních strategií českých žáků devátého ročníku základní školy.
2024.
Ševčíková J., Valchářová K.
UČEBNÍ STRATEGIE V PERCEPCÍCH ŽÁKŮ ČESKÝCH STŘEDNÍCH ŠKOL.
2024.
Ševčíková J.
Wellbeing a žákova autonomie ve výuce.
2023.
Ševčíková J., Kubicová M.
Profesní autonomie učitele vnímaná jako hodnota.
2022.
Ševčíková J., Plischke J.
Profesní autonomie v reflexích začínajících učitelů.
2022.
Ševčíková J.
Výuka přírodopisu „venku“.
2022.
Ševčíková J., Chudý Š., Hanáková P.
ZEDA v přírodě aneb do přírody s mobilem? Pak ZEDA!
2022.
Ševčíková J.
ŽA-BA-KO, badatelské aktivity žáků v přírodě.
2022.
Ševčíková J., Plischke J.
Beginning teachers, the importance and possibilities of their self-learning.
2021.
Nábělková J., Plischke J., Kobzová P., Ševčíková J.
Benefits of Using the Teaching Case Study in Synchronous on-line Teaching.
2021.
Ševčíková J., Plischke J., Vyhnálková P.
Profesní přesvědčení učitelů jako konzistentní multifaktoriální fenomén.
2021.
Ševčíková J.
Hodnocení důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků.
2020.
Ševčíková J.
Profesní přesvědčení a jeho hodnota v životním příběhu učitelky.
2020.
Ševčíková J., Plischke J., Peng D.
Profesní přesvědčení začínajících učitelů a podpora sebeučení.
2020.
Ševčíková J., Plischke J., Chudý Š.
profesní přesvědčení začínajících učitelů Na pozadí životních příběhů.
2020.
Plischke J., Kobzová P., Ševčíková J.
The Importance of Leisure Time Activities of Immigrants from the Countries of the Former Soviet Union for their Integration in the Czech Republic.
2020.
Ševčíková J.
Aspekty formování profesního přesvědčení začínajících učitelů (dílčí výstupy výzkumu).
2019.
Ševčíková J., Plischke J., Chudý Š.
Vybrané aspekty formování profesního přesvědčení vysokoškolského učitele a současně studenta doktorského studijního programu (případová studie).
2019.
RECENZE
Ševčíková J.
Příspěvek k didaktice předškolního vzdělávání.
e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice.
2019.
Aktuálně vyučované předměty
název předmětu | katedra/zkratka | semestr | typ | hodin |
---|---|---|---|---|
Seminář k aktivizačním metodám | KPG/AKT@ | ZS | Cv | 2 |
Řízená hra ve volnočas. aktivitách | KPG/ŘHR@ | ZS | Se | 2 |
Seminář k aktivizačním metodám | KPG/KAKT@ | ZS | Př | 4 |
Řízená hra ve volnočas. aktivitách | KPG/KŘHR@ | ZS | Př | 7 |
Cvičení ke školní didaktice | KPG/KCŠD@ | LS | Př | 8 |
Zájmové činnosti ve volnočas. aktivitách | KPG/ZVA@ | ZS | Se | 2 |
Cvičení ke školní didaktice- Kurikulum | KPG/KKUR@ | ZS | Př | 14 |
Cvičení ke šk. didaktice - Kurikulum | KPG/CKUR@ | ZS | Cv | 2 |
Zájmové činnosti ve volnočas. aktivitách | KPG/KZVA@ | ZS | Př | 7 |