doc. PhDr. Tomáš ČECH, Ph.D.

Fotografie zaměstnance
Kontaktní údaje

585635406

Ústav pedagogiky a sociálních studií

Pedagogická fakulta

Žižkovo nám. 5

1.25

docent

Sociální pedagogika, sociální patologie a prevence, pedagogika volného času Hlavní řešitel projektu ZD-ZDOVA1-011 Primární prevence duševních poruch u dětí v období rané adolescence 2021-2024 (Fondy EHP – Norway grants)

Konzultační hodiny:
Pravidelné Místnost: Poznámka:
pondělí 14:00–14:45 1.25 Konzultační hodiny pro studenty kombinovaného studia, v mimořádných situacích a ve zkouškovém období lze dohodnout v individuálním termínu na základě e-mailové domluvy. V době pracovních cest a dalších nepravidelných pracovních aktivit se pravidelné vypsané KH nekonají.

Funkce a členství v akademických a dalších orgánech UP i mimo ni:

  • Člen oborové rady (1. 10. 2015 – )

Vědecká společnost

  • Asociace sociální pedagogů (člen, 2022–)
  • Asociace vzdělavatelů v sociální pedagogice (člen, 2022–)
  • Society for Public Health Education (člen, 2008–)
  • Česká asociace pedagogického výzkumu (člen, 2013–)

Výbor vědecké společnosti

  • Asociace vzdělavatelů pedagogů volného času (člen, 2005–)
  • Česká pedagogická společnost (místopředseda, 2009–)

Vědecká rada

  • Institut celoživotního vzdělávání Mendelovy univerzity v Brně (člen, 2017–)
  • Pedagogická fakulta Ostravské univerzity (člen, 2015–2020)
  • Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králové (člen, 2012–)
  • Fakulta humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně (člen, 2014–2015)

Odborná komise

  • Krajská odborná komise SOČ (obor Pedagogika, psychologie, sociologie a problematika volného času) (předseda, 2007–)

Redakční rada

  • Lifelong Learning (člen, 2017–)
  • The New Educational Review (člen, 2014–2019)
  • Komenský (člen, 2002–2012)
  • Social Pathology and Prevention (člen, 2015–)
  • Pedagogická orientace (člen, 2009–)
  • Czech-polish historical and pedagogical journal (člen, 2009–2015)

Redakční kruh

  • Gaudeamus - vědecká redakce nakladatelství (člen, 2013–)
VYBRANÉ PUBLIKACE
Šmída J., Čech T., Hormandlová T., Jůvová A. Sociální pedagog a jeho role v kontextu potřeb základních škol. 2024. (KNIHA - CELEK)
ČLÁNEK
Šmída J., Čech T., Blábolilová N., Slívová E., Balaban V., Daněk J., Hormandlová T., Kohoutová D. Sociální pedagogové v českých školách. Sociální pedagogika. 2023.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Gillová A. Job satisfaction and risk of burnout in special needs nursery school teachers. Cypriot Journal of Educational Sciences. 2021.
Čech T., Štenclová V. Preparing individuals to leave the institutional care from the perspective of the directors of the children’s homes. e-PEDAGOGIUM, nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice. 2021.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Jůvová A., Pavlikovská A. Primary School Teachers and their Life Satisfaction in Relation to Burnout. Psychology and Education. 2021.
Čech T., Králová P., Dvořáková P. Climate Assessment and Experience with Mobbing among Public Administration Staff (Example from Czech Tax Office). Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D: Faculty of Economics and Administration. 2020.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Procházka M. Editorial: Child in Network of Risks. Pedagogicka orientace. 2020.
Čech T., Kvintová J., Dobešová Cakirpaloglu S. Causes of bullying in the workplace among primary school teachers. Global Journal of Guidance and Counseling in Schools: Current Perspectives. 2018.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J. Mobbing a jeho role ve vnímání klimatu školy učiteli. Orbis Scholae. 2018.
Macků R., Čech T. Editorial: Leisure Education – the past, the present, and the future. Pedagogicka orientace. 2017.
Jůvová A., Čech T., Duda O. Education for Entrepreneurship – A Challenge for School Practice. Acta Technologica Dubnicae. 2017.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Šmída J., Čech T. Potřeby základních škol v kontextu podpory žáků se sociálním znevýhodněním. Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání: Sborník příspěvků z XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2024.
Šmída J., Čech T., Hormandlová T., Balaban V. Social pedagogues and their professional application in Czech schools. INTED2024 Proceedings. 2024.
Stříteská M., Čech T., Hradilová J. The transformation of parent-child leisure time in primary school during the COVID-19 pandemic. Proceedings of the International Conference on Lifelong Education and Leadership for All (ICLEL 2023). 2024.
Jůvová A., Čech T. Bohumír Blížkovský – představitel československé systémové pedagogiky. In Dončevová S., Medveďová J., Pavlovičová G., Krankus M. (Eds.) ZBORNÍK VEDECKÝCH ŠTÚDIÍ FILOZOFICKEJ FAKULTY UNIVERZITY KOMENSKÉHO PAEDAGOGICA 35 100 ROKOV PEDAGOGICKÉHO SEMINÁRA. 2023.
Singh ChP., Kerimbekov Y., Čech T. Enhancing Students' Computational Ability Using Multiple Intelligence: A Case Study with High School Computer Science Students. 4th International Conference on Computation, Automation and Knowledge Management (ICCAKM) Proceedings. 2023.
Šmída J., Čech T., Balaban V. Role sociálního pedagoga ve škole při komunikaci s rodinou žáka (nejen) se sociálním znevýhodněním. In Knytl M., Marešová A. (Eds.) SOCIALIA 2023. Sociálně pedagogická analýza současné rodiny. 2023.
Hormandlová T., Čech T. Školní speciální pedagog a jeho pohled na inkluzivní vzdělávání. In Švaříček R., Voňková H. (Eds.) Sborník příspěvků XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2023.
Šmída J., Čech T., Hormandlová T., Balaban V. Transformation of the needs of elementary schools in the context of the education of socially disadvantaged pupils. ICERI2023 Proceedings. 2023.
Stříteská M., Čech T. Vývoj rizikového chování žáků a jeho prevence na ZŠ v době distanční výuky během pandemie covid-19. In Švaříček R., Voňková H. (Eds.) Sborník příspěvků XXXI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2023.
Cibáková D., Čech T., Stříteská M. School Methodologies of Prevention and his Work with Students during Distance Education. EDULEARN 2022 Proceedings. 2022.
Hormandlová T., Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S. Special needs teachers and their perspective of inclusive education. EDULEARN22 Proceedings. 2022.
Hormandlová T., Čech T. Vynořující se dospělost v životě mladých dospělých. In Švaříček R., Voňková H. (Eds.) Sborník příspěvků XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu). 2022.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Krajňáková M. Relationship between Conformity and Risk Behavior in Children in Emerging Adolescence. ICERI2021 Proceedings. 2021.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Gillová A., Hormandlová T. School climate and other factors influencing the risk of burnout in nursery school teacher. EDULEARN21 Proceedings. 2021.
Cibáková D., Čech T., Hormandlová T. The experience of implementation of primary prevention of risk behaviour in nursery schools. ICERI2021 Proceedings. 2021.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Jůvová A., Krajňáková M. The prevalence of mobbing among nursery school teachers. EDULEARN21 Proceedings. 2021.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Gillová A., Krajňáková M., Hormandlová T. Učitelé mateřských škol a míra jejich ohrožení syndromem vyhoření. In Švaříček R., Voňková H. (Eds.) Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2021.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Štenclová V. School Climate and its Perception by Secondary School Teachers in Relation to Coping Strategies. ICERI2020 Proceedings. 2020.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Maléřová M., Adámková H. The Effect of Mobile Phone Ban in Schools on the Evaluation of Classroom Climate. EDULEARN20 Proceedings. 2020.
Čech T., Gillová A., Dobešová Cakirpaloglu S. The Incidence of Burnout Syndrome Related to Job Satisfaction among Kindergarten Teachers in the Czech Republic. ICERI2020 Proceedings. 2020.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Štenclová V. The Perception of School Climate by Elementary School Headmasters. EDULEARN20 Proceedings. 2020.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Štenclová V. The Relation of Self-esteem on Risk Behaviour among Emerging Adolescents. EDULEARN20 Proceedings. 2020.
Štenclová V., Čech T. Příprava dětí na odchod z DD jako prevence neúspěšného začlenění do společnosti. Zagrożenia jednostki we współczesnym społeczeństwie. 2019.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T. The Effect of Coping Strategies on Workplace Bullying in High School Teachers. In Titrek O., Ahmadov F., SEZEN-GULTEKIN G. (Eds.) ICLEL 2019 Conference Proceedings Book. 2019.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Kvintová J. The Relationship between Coping Strategies and School Climate Perception among Secondary School Teachers. EDULEARN19 Proceedings. 2019.
Čech T., Nováková Z., Dobešová Cakirpaloglu S. Legal Awareness of the Issue of Bullying at the Workplace as a Starting Point for the Teacher's Prevention and Defensiveness. ICLEL 18 Conference Proceeding Book. 2018.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Kvintová J. The Impact of Workplace Bullying on Self-Esteem among Elementary School Teachers. EDULEARN18 Proceedings. 2018.
Kvintová J., Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T. The Perception of School Climate by Workplace Bullying Victims and Bystanders. EDULEARN18 Proceedings. 2018.
Jůvová A., Duda O. Motivace jako klíčový předpoklad k dosažení učebních cílů v jazykovém vyučování. In Čech T., Krajčíková L., Šimáně M. (Eds.) Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2017. 2017.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Kvintová J. The incidence of workplace bullying in Czech teachers. In da Silva Pereira PA., Titrek O., Sezen-Gultekin G. (Eds.) ICLEL 2017 Proceeding Book. 2017.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J. Workplace bullying - coping strategies of teachers. In da Silva Pereira PA., Titrek O., Sezen-Gultekin G. (Eds.) ICLEL 2017 Proceeding Book. 2017.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J. Workplace Bullying as a Social Phenomenon Affecting the Quality of Life and Social Relations. Proceedings of the 6th Global Conference on Business and Social Science Series. 2017.
KAPITOLA V KNIZE
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J. Teacher as a victim of bullying in the workplace. Global Perspectives on Education Research. 2018.
Čech T. Children and youth risk groups and social-help options in leisure. Zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży. Heterogeniczny wymiar oddziaływań profilaktycznych. 2015.
ABSTRAKT
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Maléřová M., Pavlikovská A. Hodnocení klimatu třídy žáky ZŠ ve vazbě na možnost (ne)využívání mobilních telefonů ve škole. In Červenková I. (Eds.) Rozmanitost a podpory učení v teorii a výzkumu. Sborník anotací příspěvků XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Knotková A. Životní spokojenost a výskyt syndromu vyhoření u učitelů. In Červenková I. (Eds.) Rozmanitost a podpory učení v teorii a výzkumu. Sborník anotací příspěvků XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Čech T., Kvintová J., Dobešová Cakirpaloglu S. Causes of bullying at the workplace among primary school teachers. 2018.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J. Klima školy a jeho vnímání učiteli základních škol. 2018.
Čech T., Kvintová J., Dobešová Cakirpaloglu S. Teacher as a victim of bullying in the workplace. 2018.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Kvintová J. The Impact of Workplace Bullying on Self-Esteem among Elementary School Teachers. 2018.
Kvintová J., Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T. The Perception of School Climate by Workplace Bullying Victims and Bystanders. 2018.
Dobešová Cakirpaloglu S., Čech T., Kvintová J. The Incidence of Workplace Bullying in Czech Teachers. 2017.
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J. Workplace Bullying Coping Strategies of Teachers. 2017.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Cibáková D., Balaban V. Adolescent a jeho duševní zdraví. 2022.
Chudý Š., Jůvová A., Čech T., Buchtová T. Škola pro všechny. 2017.
SBORNÍK - CELEK
Čech T., Dobešová Cakirpaloglu S., Procházka M. Pedagogická orientace - Child in Network of Risks. 2020.
Macků R., Čech T., Lojdová K. Pedagogická orientace - Leisure Education. In . (Eds.) 2017.
OPONENTSKÝ POSUDEK
Čech T. Specifika edukace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřských školách. Specifika edukace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřských školách. 2015.

Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.

Studium mimo UP

Od Do Jméno Typ
1.10.2011 30.4.2015 Mgr. Martina Martínková, Ph.D. (PdF MU) Ph.D. mimo UP
1.9.2017 15.12.2021 Aisulu Dalelovna Zhormatova, Ph.D. Ph.D. mimo UP

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)