Mgr. Michaela HORNIAKOVÁ
Adresa:
Purkrabská 2, 4
Místnost:
3.13
Pracovní zařazení:
asistent
VYBRANÉ PUBLIKACE
Horniaková M., Píšová M.
Determinants of Vertebrate Species Identification Skills: a Cross-Age Study.
Natural Sciences Education.
2024.
(ČLÁNEK)
Horniaková M.
Moderné biotechnológie v školskom vzdelávaní z pohľadu zahraničných výskumných šetrení.
Scientia in educatione.
2024.
(ČLÁNEK)
Horniaková M., Jáč M.
Využití přírodovědného experimentu pro (re)konstrukci žákovských poznatků o osmotických jevech v buňce.
In . (Eds.)
Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách.
2022.
(KAPITOLA V KNIZE)
ČLÁNEK
Horniaková M., Jandová M.
Od rýb po cicavce: Analýza zastúpenia stavovcov v učebniciach prírodopisu.
Arnica: acta rerum naturalium didactica.
2024.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Horniaková M.
Misconceptions About Current Biotechnology in Society: What to Focus On in School and Lifelong Education?
INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS New Perspectives in Science Education.
2024.
ABSTRAKT
Horniaková M.
Misconceptions About Current Biotechnology in Society: What to Focus On in School and Lifelong Education?
2024.
Horniaková M.
Na stope študentských prekonceptov o moderných biotechnológiách.
Trendy v didaktice biologie 2022, Sborník abstraktů.
2024.
Horniaková M.
ORIENTATION IN THE BIOTECHNOLOGY JUNGLE: UNRAVELING STUDENTS' MISCONCEPTIONS.
Project-Based Education and Other Student-Activating Strategies And Issues In STE(A)M Education XXII. Book of abstracts.
2024.
Horniaková M., Jáč M.
What can we find out in school textbooks about current biotechnology?
Project-based and other student-activation strategies and issues in science education XXI. Book of abstracts.
2023.
Horniaková M., Píšová M.
Schopnost žáků druhého stupně určovat vybrané druhy obratlovců.
Trendy v didaktice biologie 2022, Sborník abstraktů.
2022.
Píšová M., Horniaková M.
Vertebrate Species Knowledge by Primary and Secondary School Pupils.
Project-based and other student-activation strategies and issues in science education XX. Book of abstracts.
2022.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Horniaková M.
Misconceptions About Current Biotechnology in Society: What to Focus On in School and Lifelong Education?
2024.
Píšová M., Horniaková M.
Development of a Research Tool for Vertebrate Species Identification by Primary and Secondary School Pupils.
2022.
PROJEKT
Horniaková M., Píšová M.
Determinants of Vertebrate Species Identification Skills: a Cross-Age Study.
2022.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.