Mgr. Alena SRBENÁ, Ph.D.
Adresa:
Žižkovo nám. 5
Místnost:
4.07
Pracovní zařazení:
odborný asistent
ČLÁNEK
Kostrubová A., Srbená A.
A COMPARISON OF FUNCTIONS AND CONDITIONS OF PRESCHOOL EDUCATION IN STATE AND FOREST KINDERGARTEN SCHOOLS DURING THE COVID-19 PANDEMIC IN THE CZECH REPUBLIC AND DENMARK.
Magistra Iadertina.
2023.
Kostrubová A., Srbená A.
Komparace předškolního vzdělávání v České republice a v Dánsku v kontextu pandemie Covid-19.
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu.
2023.
Krátká P., Srbená A.
Děti předškolního věku a jejich prekoncepce přírody v prostředí české mateřské školy.
Magistra Iadertina.
2021.
Vašinová K., Srbená A.
Pohled učitelek mateřských škol ve městě Olomouci na zařazení dvouletých dětí do mateřských škol.
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu.
2019.
Šmelová E., Berčíková A.
Sociálně komunikační dovednosti dětí předškolního věku v kontextu individualizace předškolního vzdělávání.
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu.
2016.
Berčíková A.
Přístup předškolních pedagogů a studentů oboru učitelství pro mateřské školy k dramatické výchově.
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu.
2014.
Berčíková A.
Přístup předškolních pedagogů a studentů oboru učitelství pro mateřské školy k dramatické výchově.
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu.
2014.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Gattnarová N., Srbená A., Gajdová V.
The Prestigious of Nursery School Teachers in the Changes of Preschool Education During COVID-19 Pandemic in the Czechia and Slovakia.
ECE2022 Conference Proceedings.
2022.
Srbená A., Gajdová V.
Functions and Conditions of Preschool Education during the Covid-19 Pandemic in the Czech Republic.
ICERI2021 Proceedings.
2021.
Gajdová V., Srbená A.
Preschool Education During the Covid-19 Pandemic in the Czech Republic and Sweden.
Proceedings of the 12th International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2021).
2021.
Šmelová E., Srbená A.
Play in the work of kindergarten teachers in the context of the preschool curriculum.
ICERI2018 Proceedings.
2018.
Šmelová E., Srbená A.
Play in the work of kindergarten teachers in the context of the preschool curriculum.
ICERI2018 Proceedings.
2018.
Šmelová E., Berčíková A., Vavrdová A.
Play of Preschool Children as an Indicator of Readiness for Enrolment in Elementary School.
The European Conference on Education 2018: Official Conference Proceedings.
2018.
Šmelová E., Srbená A.
Spontaneous Play as an Indicator of Children’s School Readiness in Social Skills.
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
2018.
Šmelová E., Berčíková A., Vavrdová A.
Social readiness of children for compulsory education in the context of preschool curriculum in the Czech Republic.
ICERI2017 Proceedings.
2017.
Berčíková A.
Tvořivá dramatika jako možný prostředek individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku.
Trendy a perspektivy předškolního vzdělávání.
2016.
Divilová S., Berčíková A.
Drama Education as a Means to Support Intergenerational Relations.
Proceedings of IAC-TLEl 2015 in Vinna International Academic Conference on Teaching.
2015.
Berčíková A., Petrová J.
Pregraduální příprava učitele primární a preprimární školy v oblasti přírodovědného vzdělávání.
In Bílek M. (Eds.)
Výzkum. teorie a praxe v didaktice chemie/Přírodovědné a technologické vzdělávání pro XXI. století.
2014.
Berčíková A.
Pojetí výuky předmětu Dramatická výchova v MŠ studentů oboru Učitelství pro mateřské školy.
Kríza pedagogiky?
2013.
Berčíková A.
Představení projetu: Diagnostická kompetence předškolních pedagogů jako prostředek intervence odkladů školní docházky.
Konferenční DVD.
2013.
Berčíková A., Divilová S.
Reflection of the School Educational Programmes in the Normal Conditions of Nursery Schools.
Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky.
2013.
Berčíková A., Stolinská D.
The Participation Possibilities of Parties Involved in the Child´s Preparation to Enter Compulsory School Attendance Viewed by Kindergarten Teachers.
Procceding in Virtual Multidisciolinary Congerence.
2013.
Berčíková A., Stolinská D.
Význam předškolního pedagoga při řešení odkladů povinné školní docházky.
Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti.
2013.
Berčíková A.
Creative drama in the work of kindergarten teacher - research design.
Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů.
2012.
Berčíková A.
Učitel mateřské školy a jeho povědomí v oblasti tvořivé dramatiky.
In Poláchová Vašťatková J., Bačíková A. (Eds.)
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů IX.
2012.
Berčíková A.
Využití tvořivé dramatiky v rozvoji klíčových kompetencí dítěte předškolního věku z pohledu studentů oboru UMŠ PdF UP Olomouc.
Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství VIII.
2012.
KNIHA - CELEK
Srbená A., Šmelová E., Gajdová V., Vrbová G.
Předškolní vzdělávání v době pandemie COVID 19 v podmínkách Evropy.
2022.
Valchářová K., Srbená A., Šmelová E., Gajdová V., Kostrubová A., Šimpachová P., Gattnarová N., Vaňková A.
Předškolní vzdělávání v době pandemie COVID 19 v podmínkách Evropy II.
2022.
Šmelová E., Petrová J., Berčíková A., Miklánková L., Balaban V., Klímová Š., Vaňková K.
Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku.
2016.
Berčíková A., Šmelová E., Stolinská D., Petrová A., Divilová S.
Učitel – aktér edukačního procesu předškolního vzdělávání.
2014.
KAPITOLA V KNIZE
Provázková Stolinská D., Berčíková A., Rašková M.
An account of the changing conceptions of childhood and the role of the educational system in child development against the backdrop of changes in czech society.
Early Childhood Education : International Research Report.
2015.
Berčíková A.
Podpora rozvoje elementárních polytechnických dovedností předškolních dětí.
In Provázková Stolinská D. (Eds.)
Polytechnické vzdělávání v prostředí mateřské školy.
2015.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Berčíková A., Stolinská D.
Možnosti spolupráce rodiny a mateřské školy jako prevence odkladů povinné školní docházky.
2013.
RECENZE
Berčíková A.
Vývoj institucí pro předškolní výchovu (1869-2011) - recenze.
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu.
2013.
PROJEKT
Petrová J., Stolinská D., Vavrdová A., Rašková M., Berčíková A.
Modernizace a podpora interaktivity výuky integrovaného přírodovědného a společenskovědního základu.
Univerzita Palackého v Olomouci.
2013.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.