doc. PhDr. Dominika PROVÁZKOVÁ STOLINSKÁ, Ph.D., MBA
Adresa:
Žižkovo nám. 5
Místnost:
4.01
Pracovní zařazení:
docent
Odborné aktivity:
Výuka předmětů:
Komunikativní dovednosti
Didaktika primární školy
Alternativní školské systémy
Málotřídní školství
Studentský vědecký kroužek
Metodik pedagogických praxí
Didactics for primary education (určeno zahraničním studentům)
Pedagogy (určeno zahraničním studentům)
Funkce a členství v akademických a dalších orgánech UP i mimo ni:
- Vedoucí katedry/ústavu/kliniky (1. 8. 2023 – )
Vědecká společnost
- Česká asociace pedagogického výzkumu (člen, 2012–)
- Česká pedagogická společnost - zástupkyně vedoucí výboru na volební období 2022 - 2026 (ostatní, 2012–)
Mezinárodní organizace
- Členství v recenzní komisi mezinárodní organizace IAFOR - oblast Evropa(London, GB) (člen, 2018–)
Redakční rada
- MAGISTER : primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu (vedoucí redaktor) (ostatní, 2013–)
Státnicová komise
- Členka komise pro rigorózní řízení (člen, 2023–)
- Komise u SZZ pro obor Preschool Special Needs Education Teaching - Nursery School Teacher Training (člen, 2021–)
- Komise u SZZ pro obor Učitelství pro 1. stupeň ZŠ (člen, 2010–)
- Komise pro státní rigorózní zkoušky : Pre-primary Education (člen, 2017–)
- Komise pro státní rigorózní zkoušky : Učitelství pro 1. stupeň ZŠ (člen, 2017–)
Vedení vědeckého týmu
- Vedoucí sekce v projektu Podpora společenství praxe jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí (ostatní, 2016–2019)
Jiné komise a orgány
- Členka ediční komise PdF UP v Olomouci (člen, 2023–)
- Členka konzultační skupiny pro koncepční skupinu velkých revizí RVP ZV (člen, 2023–)
- Členka kolegia děkana PdF UP v Olomouci (člen, 2023–)
- Hodnotitel dotačních programů Podpora vědy a výzkumu v Moravskoslezském kraji - zařazena do databáze FORD (ostatní, 2018–)
- Oponentka grantových projektů v rámci programu INTER-EXCELLENCE vyhlašovaných MŠMT ČR (ostatní, 2018–)
- Členka komise přijímacího řízení k oborům garantovaných KPP PdF UP (člen, 2010–)
VYBRANÉ PUBLIKACE
Provázková Stolinská D.
Education of Future Primary School Teachers at the Department of Primary and Pre-primary Education, Faculty of Education, Palacký University Olomouc.
Magistra Iadertina.
2020.
(ČLÁNEK)
Šmelová E., Provázková Stolinská D.
Play as an Indicator of Preschool Children’s Social Skills in the Context of Educational Diagnostics.
International Journal for Innovation Education and Research.
2020.
(ČLÁNEK)
Provázková Stolinská D., Filípková I.
The Processes of Educational Communication in Primary Schools Determined by the State of Emergency in the Czech Republic.
ECE2021: Official Conference Proceedings.
2021.
(PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU)
Provázková Stolinská D.
Lesson Study – modernization of undergraduate training of future primary school teachers.
European Proceedings of International Conference on Education & Educational Sciences EpICEEPSY.
2020.
(PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU)
Provázková Stolinská D., Rašková M., Šmelová E.
Friendship by the Point of Children ́s View at the Czech Kindergarten.
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
2019.
(PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU)
Kubrický J., Částková P., Provázková Stolinská D., Janská L.
The aspects of use of mobile touch devices in the instruction at basic school (ISCED 1, ISCED 2).
In Kubrický J. (Eds.)
ICERI2015 Proceedings.
2015.
(PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU)
Provázková Stolinská D.
Komunikace učitele v prostředí české primární školy.
2021.
(KNIHA - CELEK)
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P., Prášilová M., Plevová I., Dostál J., Kubrický J., Rašková M.
Online aplikace jako nástroj pedagogické diagnostiky a intervence v práci učitele mateřské školy s akcentem na školní připravenost.
2021.
(KNIHA - CELEK)
Provázková Stolinská D., Rašková M., Šmelová E.
Primární a preprimární vzdělávání s akcentem na eliminaci rizik v kontextu zajištění rovných příležitostí.
2021.
(KNIHA - CELEK)
Vavrdová A., Provázková Stolinská D., Šmelová E., Šobáňová P., Finková D., Regec V., Sine van Marion, MPhil. A., Svare, MPhil. MH., Moe J.
Promotion of cooperation and sharing of experience in early childhood education.
In Horáková J., Souralová E., Pareliussen, Ph.D. I. (Eds.)
2018.
(KNIHA - CELEK)
Provázková Stolinská D., Rašková M., Šmelová E.
Synergy between parents and teachers – joint responsibility for the development of an inclusive environment.
In Kissné Zsámboki R. (Eds.)
CLICKED : Diverse Approaches and National Perspectives in the Field of Primary and Pre-primary Education.
2020.
(KAPITOLA V KNIZE)
Rašková M., Provázková Stolinská D., Vavrdová A., Bartošová M., Doskočilová B., Jedynaková K., Putnová B., Smutná K., Windsorová D.
Self-efficacy budoucích učitelů 1. stupně ZŠ v oblasti edukace o pubertě.
2022.
(PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER)
Provázková Stolinská D., Rašková M.
Concept of friendship as a means of supporting socialization and personalization of children in kindergarten.
2018.
(PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER)
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P., Dostál J., Plevová I.
Online aplikace jako nástroj pedagogické diagnostiky a intervence v práci učitele mateřské školy s akcentem na školní připravenost.
2021.
(SOFTWARE)
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P., Suchomel P., Smékalová L.
Zefektivnění a stabilizace procesů Proof-of-Concept projektů Univerzity Palackého v Olomouci, dílčí projekt EdigUp.
VTP UP v Olomouci.
2022.
(PROJEKT)
ČLÁNEK
Rašková M., Provázková Stolinská D., Bartošová M.
The Didactic Dimension of Self-Efficacy Among Czech and Croatian Teacher Training Students Concerning Education about Puberty.
Magistra Iadertina.
2023.
Provázková Stolinská D.
Vývoj poznatkové báze kognitivně-komunikačního paradigmatu učitele primární školy.
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu.
2023.
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P., Petrová A., Plevová I., Kubrický J.
Online aplikace jako nástroj pedagogické diagnostiky v předškolním vzdělávání.
Journal of Technology and Information Education.
2021.
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P., Petrová A., Plevová I., Kubrický J.
Online aplikace jako nástroj pedagogické diagnostiky v předškolním vzdělávání.
Journal of Technology and Information Education.
2021.
Rašková M., Provázková Stolinská D., Bartošová M.
Puberty and its Significance as Perceived by Prepubescents in Croatia.
Magistra Iadertina.
2020.
Fasnerová M., Provázková Stolinská D.
Impact of teaching assistants on children’s adaptation to the school environment.
Journal of Exceptional People.
2018.
Rašková M., Provázková Stolinská D., Vavrdová A.
Kognitivní a informativní úroveň znalostí o pubertě u žáků primární školy ve Španělsku ve srovnání v České republice a Číně.
Civilia. Special Review for Didactics of Social Sciences.
2018.
Provázková Stolinská D.
Společenství praxe učitelů mateřských škol jako podpora pro zvyšování kvality předškolního vzdělávání.
Paidagogos.
2018.
Provázková Stolinská D.
Strategie malotřídních škol jako inspirace pro školy plnoorganizované.
Prevence.
2018.
Částková P., Provázková Stolinská D.
Analýza strukturování hodnotících činností v technické výchově na primární škole.
Journal of Technology and Information Education (online).
2017.
Rašková M., Provázková Stolinská D., Vavrdová A., Bartošová M.
Společenská významnost období dospívání aneb puberta z pohledu žáků primární školy ve Španělsku.
Civilia. Revue pro oborovou didaktiku společenských věd.
2017.
Provázková Stolinská D., Rašková M., Šmelová E.
Communication Competencies of the Child before Starting Compulsory Education as a Factor Affecting the Readiness for School.
Procedia - Social and Behavioral Sciences.
2016.
Částková P., Provázková Stolinská D.
Hodnocení a sebehodnocení žáků primární školy v technické výchově v genderovém kontextu.
Trendy ve vzdělávání.
2016.
Provázková Stolinská D., Částková P.
Inclusive Approach as a Field for Integrating Foreign Pupil into Education at Primary School.
Turkish Online Journal of Educational Technology.
2015.
Provázková Stolinská D., Janu M.
Klady a zápory strategie partnerství mateřských a základních škol.
Trendy ve vzdělávání.
2015.
Částková P., Provázková Stolinská D.
Mechanisms of Pupil's Self-Assessment Processes at Primary School in the Context of a Polytechnical Education.
Turkish Online Journal of Educational Technology.
2015.
Částková P., Kubrický J., Provázková Stolinská D.
Mobilní dotyková zařízení a jejich implementace do výuky na základní škole.
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu.
2015.
Janu M., Provázková Stolinská D.
Příležitosti k strategickému uplatňování partnerství mezi mateřskými a základními školami.
Trendy ve vzdělávání.
2015.
Provázková Stolinská D.
Žák, který ví a zná, aneb význam podnětné interakce pro efektivní komunikaci v primární škole.
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu.
2015.
Petrová J., Provázková Stolinská D.
Pregraduální příprava učitelů na integrované přírodovědné vzdělávání na primární škole.
Magister : refexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu.
2014.
Částková P., Stolinská D.
Sebereflexe žáka v technické výchově na primární škole.
Trendy ve vzdělávání.
2014.
Částková P., Stolinská D.
Reflexe kvality zpracování metodických listů pro technickou výchovu z hlediska edukačních cílů.
Trendy ve vzdělávání.
2013.
NAKLÁDALOVÁ P., STOLINSKÁ D.
ANALYSIS OF TEACHING PROCESS AS A MEANS OF POSSIBILITY TO THE DETECTING INTERCULTURAL COMPETENCE OF PRIMARY SCHOOL TEACHER.
Ad Alta : journal of interdisciplinar research.
2012.
STOLINSKÁ D., Nakládalová P.
Možnosti aplikace techniky analýzy vyučování do výzkumu specifických oblastí vzdělávání na primární škole.
Media4u Magazine.
2012.
FASNEROVÁ M., STOLINSKÁ D.
Inovativní přístupy v pregraduální přípravě učitelů prostředníctvím pedagogických praxí v teorii i ve výzkumu.
Acta Humanica.
2011.
Provázková Stolinská D., Částková P.
Reflection of Self-Assessment in Technical Education at the Czech Primary Schools.
Journal of Technology and Information Education.
2011.
Stolinská D.
Analýza výzkumů v oblasti vztahu učitele a žáka.
Media4u Magazine.
2010.
DISERTAČNÍ PRÁCE
Stolinská D.
Interakce učitel-žák v proměnách primárního vzdělávání.
In Nelešovská A. (Eds.)
2012.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Provázková Stolinská D., Filípková I.
Komunikace učitele primární školy v odraze aktuálních podmínek ve vzdělávání.
Sborník příspěvků z konference ERIS21.
2021.
Rašková M., Provázková Stolinská D., Bartošová M.
Knowledge about the Changes in Puberty among Prepubescent Children in Selected Countries.
ICEEPSY 2020.
2020.
Rašková M., Provázková Stolinská D., Bartošová M.
Puberty from the perspective of absence of knowledge in primary school pupils.
EDULEARN20 Proceedings.
2020.
Provázková Stolinská D.
Trends in practical undergraduate training of future primary school teachers.
ECE2020 Official Conference Proceedings.
2020.
Provázková Stolinská D., Šmelová E.
Teaching Assistant – New Element Supporting the Inclusive Approach in Czech Primary School.
Proceedings of the 2019 3rd International Conference on Education and E-Learning.
2019.
Rašková M., Provázková Stolinská D.
Cognitive and informative level of knowledge about puberty among primary school pupils in the Czech Republic and in China.
The European Conference on Education 2018: Official Conference Proceedings.
2018.
Rašková M., Provázková Stolinská D.
Description of Knowledge about Puberty among Primary School Pupils in Selected Countries.
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
2018.
Provázková Stolinská D., Rašková M., Šmelová E., Vavrdová A.
Internalization in an Inclusive Environment of Czech Kindergartens.
ICERI2018 Proceedings.
2018.
Rašková M., Provázková Stolinská D.
Knowledge about Puberty among Primary School Children in the Czech Republic.
ICERI2018 Proceedings.
2018.
Bartošová M., Provázková Stolinská D.
Výzkumy kumunikace o pubertě u dětí středního školního věku.
8. moravský regionální kongres k sexuální výchově. Sborník referátů.
2018.
Rašková M., Provázková Stolinská D.
Communication about Puberty among Middle-School-Aged Children.
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
2017.
Provázková Stolinská D., Rašková M., Šmelová E.
Friendship in preschool children as a determinant supporting the inclusive approach in kindergarten.
The European Conference on Education 2017. Official Conference Proceedings.
2017.
Provázková Stolinská D.
Conditions for effective interaction between teacher and pupil.
In . (Eds.)
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences.
2016.
Provázková Stolinská D.
Integrated Pupil at Primary School in the Inclusive Environment in the Czech Republic.
INTED 2016 Proceeding.
2016.
Provázková Stolinská D., Rašková M., Šmelová E.
The Inclusive Approach - a Trend in the Transformation of Czech Schools.
EDULEARN16 Proceedings.
2016.
Rašková M., Provázková Stolinská D.
Cognitive and informative level of knowledge about puberty of Czech elementary school students.
SGEM2015 Conference Proceedings.
2015.
Provázková Stolinská D.
Changes in the Czech School Environment.
Proceedings of IAC-TLEl 2015 in Vinna International Academic Conference on Teaching.
2015.
Rašková M., Provázková Stolinská D., Vavrdová A.
Premise of education about puberty at primary school.
ICLEL 15 Conference Prooceeding Book.
2015.
Rašková M., Provázková Stolinská D.
Puberty as the concept of pedagogical theory and practice.
Proceedings of IAC-TLEl 2015 in Vienna.
2015.
Provázková Stolinská D., Rašková M.
Reflection of paradigmas of relationships between family and school in the Czech Republic.
In . (Eds.)
SGEM2015 Conference Proceedings.
2015.
Provázková Stolinská D., Částková P.
Řízená sebereflexe žáka jako součást interakce mezi učitelem a žákem.
In Poláchová Vašťatková J., Kaněčková E. (Eds.)
Pedagogický výzkum : Spojnice mezi teorií a praxí. Sborník z XXII. ročníku konfrence České asiciace pedagogického výzkumu.
2014.
Částková P., Stolinská D.
Možnosti začleňování žáků-cizinců do vzdělávání na primární škole.
In Círus L. (Eds.)
Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti.
2013.
Stolinská D.
Národní dějiny - studijní disciplína v procesu inovace.
In Macko J. (Eds.)
Biológia v škole dnes a zajtra.
2013.
Berčíková A., Stolinská D.
The Participation Possibilities of Parties Involved in the Child´s Preparation to Enter Compulsory School Attendance Viewed by Kindergarten Teachers.
Procceding in Virtual Multidisciolinary Congerence.
2013.
Berčíková A., Stolinská D.
Význam předškolního pedagoga při řešení odkladů povinné školní docházky.
Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti.
2013.
Nakládalová P., Stolinská D.
Educational strategy of multicultural education at primary school and the possibilities of their monitoring.
Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů Quaere 2012.
2012.
Stolinská D.
Evaluation of changes in teacher-pupil interaction at primary school by the typological interaction research technique.
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2012. Vzdělávání a dnešní společnost.
2012.
Nakládalová P., Stolinská D.
Intercultural Education - Todays Question.
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky Evropské pedagogické fórum 2012, Pedagogicko-psychologické aspekty výuky.
2012.
Stolinská D., Nakládalová P.
Interculturally-pedagogical interactions - a tool for acquiring intercultural competence.
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky.
2012.
NAKLÁDALOVÁ P., STOLINSKÁ D.
ANALYSIS OF TEACHING PROCESS AS A MEANS OF POSSIBILITY TO THE DETECTING.
Sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogikcé fórum 2011: Současná společnost a profese učitele.
2011.
STOLINSKÁ D.
Kvalitativní interpretace kvantitativního výzkumu interakce učitel-žák na primární škole.
In Šucha M., CHARVÁT M., ŘEHAN V. (Eds.)
Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku.
2011.
STOLINSKÁ D., NAKLÁDALOVÁ P.
Monitoring specifics of teacher-pupil interaction in multicultural education at primary school.
In . (Eds.)
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference : Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky.
2011.
STOLINSKÁ D.
The teacher - an active agent in the process of interation between the teacher and student - reformed ideas vs. the actual state of affairs in Czech schools.
In Králík J. (Eds.)
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2011 : Evropské a české vzdělávání.
2011.
STOLINSKÁ D.
TIVT - stále živá technika měření efektivity interakce učitel-žák na primární škole.
In POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ J., BAČÍKOVÁ A. (Eds.)
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů VIII.
2011.
Stolinská D.
Interakce učitel-žák v proměnách primárního vzdělávání.
In Sikorová Z., Malčík M., Pavlica K. (Eds.)
XII. ročník celostátní konference ČAPV: Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu.
2010.
Stolinská D.
Kompetence učitele v procesu interakce mezi ním a žákem na primární škole.
In Perný J. (Eds.)
Klíčové kompetence a jejich reflexe v přípravě učitelů primárního vzdělávání.
2010.
Stolinská D.
Proměna interakce učitel-žák na primárním stupni ZŠ - myšlenka nebo skutečnost?
In Nelešovská A. (Eds.)
Sborník z vědecké konference s mezinárodní účastí: Primární a preprimární pedagogika v teorii, praxi a výzkumu.
2010.
Stolinská D.
Učitel - aktivní činitel v procesu interakce mezi učitelem a žákem - reformní představa vs. reálný stav v české škole.
In Orosová R. (Eds.)
Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie.
2010.
Stolinská D.
Vliv vyučovacího stylu učitele na interakci učitel-žák v prostředí české školy.
In Burkovičová R. (Eds.)
Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání.
2010.
Stolinská D.
Vyučovací styl učitele jako determinanta ovlivňující interakci učitel-žák v edukačním procesu.
In Kaněčková E., . (Eds.)
Sborník příspěvků ze VII. ročníku konference.
2010.
Stolinská D.
Kvalitní vzdělání-Kvalitní učitel-Kvalitní vzdělávání.
Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky.
2009.
Stolinská D.
Efektivita interakce učitel-žák na dnešních školách.
VI. ročník studentské vědecké konference Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů.
2008.
Stolinská D.
Jak může působit vyučovací styl učitele na žákův zájem o učební činnosti?
Současnost a budoucnost učitelského povolání.
2008.
KNIHA - CELEK
Rašková M., Provázková Stolinská D., Bartošová M., Vavrdová A., Smutná K., Jedynaková K., Windsorová D., Doskočilová B., Putnová B.
Personal Readiness of Future Primary School Teachers for the Education About Puberty in the Czech Republic and Croatia.
In Vacek T., Bacalja R., Hřivnová M., Podroužek L. (Eds.)
2023.
Šmelová E., Souralová E., Petrová A., Ludíková L., Plevová I., Pastieriková L., Regec V., Vavrdová A., Langer J., Provázková Stolinská D., Kozáková Z., Rašková M., Miklánková L., Fasnerová M., Petrová J.
Social aspects of elementary school inclusion in the context of international research.
2017.
Šmelová E., Souralová E., Petrová A., Ludíková L., Plevová I., Pastieriková L., Regec V., Vavrdová A., Langer J., Petrová J., Provázková Stolinská D., Suchánková E., Hrbáčková K., Kozáková Z., Miklánková L., Fasnerová M.
Společenské aspekty inkluze.
2017.
Provázková Stolinská D., Janu M.
Využitelnost specifických materiálně didaktických prostředků ve výchovně vzdělávacím procesu : Metodická doporučení pro učitele mateřských a 1. stupeň základních škol.
2015.
Berčíková A., Šmelová E., Stolinská D., Petrová A., Divilová S.
Učitel – aktér edukačního procesu předškolního vzdělávání.
2014.
Stolinská D.
Teoretický exkurz do obecné pedagogiky.
2013.
Šmelová E., Fasnerová M., Petrová J., Rašková M., Vavrdová A., Stolinská D., Mlčáková R.
Univerzitní mateřská škola a její specifika v oblasti předškolního vzdělávání.
2013.
Šmelová E., Fasnerová M., Petrová J., Rašková M., Vavrdová A., Stolinská D., Mlčáková R.
Univerzitní mateřská škola a její specifika v oblasti předškolního vzdělávání.
2013.
Stolinská D.
Kompetence žáků a učitelů.
2012.
Fasnerová M., Stolinská D.
Pedagogická praxe pro studenty oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ.
2012.
KAPITOLA V KNIZE
Hanáková A.
Alternativní a augmentativní komunikace s použitím technických pomůcek aneb Jak komunikovat jinak než řečí?
In Provázková Stolinská D. (Eds.)
Polytechnické vzdělávání v prostředí mateřské školy.
2015.
Provázková Stolinská D., Berčíková A., Rašková M.
An account of the changing conceptions of childhood and the role of the educational system in child development against the backdrop of changes in czech society.
Early Childhood Education : International Research Report.
2015.
Havelka M., Částková P.
Možnosti aplikace stavebnic Lego pro rozvoj dítěte v předškolním věku.
In Provázková Stolinská D. (Eds.)
Polytechnické vzdělávání v prostředí mateřské školy.
2015.
Provázková Stolinská D., Částková P.
Možnosti sebehodnocení dítěte předškolního věku v technické výchově.
In Provázková Stolinská D. (Eds.)
Polytechnické vzdělávání v prostředí mateřské školy.
2015.
Berčíková A.
Podpora rozvoje elementárních polytechnických dovedností předškolních dětí.
In Provázková Stolinská D. (Eds.)
Polytechnické vzdělávání v prostředí mateřské školy.
2015.
Kozáková Z.
Polytechnické vzdělávání v kontextu rozvoje dítěte s mentálním postižením v období předškolního věku.
In Provázková Stolinská D. (Eds.)
Polytechnické vzdělávání v prostředí mateřské školy.
2015.
STOLINSKÁ D., NAKLÁDALOVÁ P.
Aktualizace náplně studia oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy v oblasti komunikativní kompetencí studentů v kontextu současných trendů vzdělávací politiky.
Oborová prostupnost a modularizace studijních programů ve vzdělávání učitelů.
2011.
Stolinská D.
Výzkum proměny interakce učitel-žák na primární škole.
Pregraduální přírpava učitelů primární školy v kontextu kurikulární reformy.
2011.
POLOPROVOZ, TECHNOLOGIE
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P.
Online aplikace jako nástroj pedagogické diagnostiky a intervence v práci učitele mateřské školy s akcentem na školní připravenost.
2023.
ABSTRAKT
Provázková Stolinská D.
Child's communicative competence prior to compulsory education as a factor affecting school readiness.
Early Childhood Care and Education.
2016.
Stolinská D., Částková P.
Řízená sebereflexe žáka jako součást interakce mezi učitelem a žákem.
Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí.
2014.
Stolinská D.
Interakce učitel-žák v proměnách primárního vzdělávání.
PhD existence: česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech, Bulletin abstraktů.
2011.
Stolinská D.
Kvalitativní interpretace kvantitativního výzkumu interakce učitel-žák na ZŠ.
Kvalitativní výzkum a vzdělávání.
2011.
Stolinská D.
Interkace učitel-žák v proměnách primárního vzdělávání.
XII. ročník celostátní konference ČAPV : Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu.
2010.
Stolinská D.
Vliv vyučovacího stylu učitele na interakci učitel-žák v prostředí české školy.
Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání.
2010.
Stolinská D.
Jak může působit vyučovací styl učitele na žákův zájem o učební činnosti?
Současnost a budoucnost učitelského povolání.
2008.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Provázková Stolinská D., Rašková M., Bartošová M.
Family and friends in the concept of preschool children.
2023.
Provázková Stolinská D., Rašková M., Bartošová M.
Child and Puberty.
2023.
Rašková M., Provázková Stolinská D., Bartošová M.
Reflexe vybraných témat k edukaci o pubertě z pohledu budoucích učitelů 1. stupně ZŠ.
2023.
Rašková M., Provázková Stolinská D., Bartošová M.
Puberty and its Importance in the Concept of Pre-Pubescent People in Selected Countries.
2021.
Provázková Stolinská D.
Aktuální problémy didaktiky primárního vzdělávání.
2015.
Berčíková A., Stolinská D.
Možnosti spolupráce rodiny a mateřské školy jako prevence odkladů povinné školní docházky.
2013.
STOLINSKÁ D.
Interakce učitel-žák v proměnách primárního vzdělávání.
2011.
Stolinská D.
Interakce učitel-žák v proměnách primárního vzdělávání.
2011.
Stolinská D.
Projekt dizertační práce.
Metodologický seminář prof. Gerlindy Šmausové.
2010.
Stolinská D.
Interakce učitel - žák v proměnách primárního vzdělávání.
Metodologický seminář pro studenty doktorských studijních programů.
2008.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Provázková Stolinská D., Šmelová E.
Aktuální otázky pedagogické diagnostiky v předškolním vzdělávání.
2021.
Fasnerová M., ŠMELOVÁ E., STOLINSKÁ D.
Pregraduální příprava učitelů v kontextu kurikulární reformy.
2011.
ELEKTRONICKÁ PREZENTACE
Stolinská D.
Reflexe proměny interakce učitel-žák na primární škole.
Československá fyziologie.
2010.
RECENZE
Stolinská D.
Pre-school education in the context of curriculum: Children´s readiness for compulsory school attendance in the context of selected EU countries - Czech Republic, Slovakia, Slovenia, Poland.
Pedagogická orientace.
2014.
Stolinská D.
Pregraduální příprava učitelů primární a preprimární školy v kontextu kurikulární reformy.
Quo vadis vysokoškolská pedagogika [elektronický zdroj] : minulosť, súčasnosť a budúcnosť vysokoškolskej pedagogiky : zborník z medzinárodnej vedeckej elektronickej konferencie.
2011.
Stolinská D.
České škoství v mezinárodním srování: Vybrané ukazatele publikace OECD Education at a Glance 2008.
Československá fyziologie.
2009.
Stolinská D.
Kompetence ve vzdělávání.
Media4u Magazine.
2009.
Stolinská D.
Modularizace a její aplikace v bakalářském studijním oboru Učitelství pro MŠ.
Československá fyziologie.
2009.
KONFERENCE, WORKSHOP - PASIVNÍ ÚČAST
Provázková Stolinská D.
Oborové didaktiky: inventura po velké přestávce.
2022.
Provázková Stolinská D.
Podpora pregraduálního vzdělávání na PedF UK.
2020.
Provázková Stolinská D.
Rozvoj společenství praxe.
2020.
Provázková Stolinská D.
Globální granty Olomouckého kraje v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
2015.
Stolinská D.
Horizont 2020 - Genderová rovnost ve výzkumu a inovacích.
2014.
Provázková Stolinská D.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání, programovací období 2014-2020.
2014.
Stolinská D.
Řízení mezinárodních výzkumných projektů.
2014.
Stolinská D.
Výzkum, vývoj a inovace - mezinárodní spolupráce (Horizont 2020, COSME).
2014.
Stolinská D.
Koncepce vzdělávání v současné kurikulární diskusi.
2013.
Stolinská D.
Kvalita nebo kvantita?
2013.
Stolinská D.
Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství VIII.
2012.
Stolinská D.
Jak se domluvit se svým učitelem a svým rodičem.
2012.
Stolinská D.
Mezinárodní mobilita a spolupráce na VŠ.
2012.
Stolinská D.
SMART Klub aneb setkání uživatel interaktivních tabulí.
2012.
Stolinská D.
Vánoce a zdraví.
2012.
STOLINSKÁ D.
Global Curriculum.
2011.
Stolinská D.
Inovace ve výuce na ZŠ.
2011.
Stolinská D.
Interakce učitel-žák v proměnách primárního vzdělávání.
2011.
Stolinská D.
Kvalitativní přístup k interpretaci dat získaných prostřednictvím kvantitativního výzkumu v oblasti interakce učitel-žák na primární škole.
2011.
Stolinská D.
Kvalitativní přístup k interpretaci dat získaných prostřednictvím kvantitativního výzkumu v oblasti interakce učitel-žák na primární škole.
2011.
Stolinská D.
Kvalitativní výzkum a vzdělávání.
In . (Eds.)
2011.
Stolinská D.
Mezikulturní dialog: Role médií v integraci cizinců a Romů.
2011.
Stolinská D.
Státní politika a integrace migrantů do společnosti.
2011.
Stolinská D.
The teacher - an active agent in the process of interaction between the teacher and the student – reformed ideas vs. the actual state of affairs in Czech schools.
2011.
Stolinská D.
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů.
Konference vědeckých prací studentů DSP.
2010.
Stolinská D.
Klíčové kompetence a jejich reflexe v přípravě učitelů primárního vzdělávání.
In Perný J. (Eds.)
2010.
Stolinská D.
Kompetence učitele v procesu interakce mezi ním a žákem na primární škole.
Konference se koná v rámci oslav 20. výročí založení FP TU v Liberci.
2010.
Stolinská D.
Učitel - aktivní činitel v procesu interakce mezi učitelem a žákem - reformní představa vs. reálný stav v české škole.
Medzinárodná vedecká konferencia Integrácia teórie a praxe didaktiky ako determinant kvality modernej školy.
2010.
Stolinská D.
Interakce učitel-žák v proměnách primárního vzdělávání.
2009.
Stolinská D.
Kvalitní vzdělání - kvalitní učitel - kvalitní vzdělávání.
2009.
Stolinská D.
Tvorba profesního standardu kvality učitele.
2009.
Stolinská D.
Vyučovací styl učitele jako determinanta ovlivňující interakci učitel-žák v edukačním procesu.
VII. ročník mezinárodní studentské vědecké konference : Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů VII.
2009.
Stolinská D.
Efektivita a interakce učitel-žák na dnešnich školách.
2008.
Stolinská D.
1. mezinárodní konference : Multikultura a menšiny v evropském kontextu.
2008.
Ostatní odborná publikace (RIV)
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P., Dostál J., Plevová I.
Online aplikace jako nástroj pedagogické diagnostiky a intervence v práci učitele mateřské školy s akcentem na školní připravenost.
2021.
HABILITAČNÍ PRÁCE
Provázková Stolinská D.
Kognitivně-komunikační paradigma v pregraduální přípravě budoucích učitelů 1. stupně základní školy.
2023.
OPONENTSKÝ POSUDEK
STOLINSKÁ D.
Efektivita výuky anglického jazyka na 1. stupni ZŠ v závislosti na věku dítěte ve Zlínském kraji.
Oponentský posudek diplomové práce.
2011.
STOLINSKÁ D.
Evaluace aktivizačních metod v kontextu kurikulární reformy.
Oponentský posudek diplomové práce.
2011.
STOLINSKÁ D.
Integrace estetické výchovy do prvopočátečního psaní.
Oponentský posudek diplomové práce.
2011.
STOLINSKÁ D.
Integrace estetické výchovy do prvopočátečního psaní.
Oponentský posudek diplomové práce.
2011.
STOLINSKÁ D.
Multikulturní výchova a její využití na 1. stupni základní školy.
Oponentský posudek diplomové práce.
2011.
STOLINSKÁ D.
Multikulturní výchova na primární škole se zaměřením na romské etnikum.
Oponentský posudek diplomové práce.
2011.
STOLINSKÁ D.
Nadané děti v primární škole v kontextu současné školské reformy.
Oponentský osudek diplomové práce.
2011.
STOLINSKÁ D.
Téma regionu ve výuce na 1. stupni ZŠ - Hodonínsko.
Oponentský posudek diplomové práce.
2011.
STOLINSKÁ D.
Téma regionu ve vyučování na 1. stupni ZŠ (Prostějov).
Oponentský posudek diplomové práce.
2011.
STOLINSKÁ D.
Vliv dramatické výchovy na rozvoj osobnosti žáka mladšího školního věku.
Oponentský posudek diplomové práce.
2011.
STOLINSKÁ D.
Využití didaktické hry v hodinách čtení a psaní v návaznosti na Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.
Oponentský posudek diplomová práce.
2011.
STOLINSKÁ D.
Zjišťování školní zralosti u zápisu do základní školy.
Oponentský posudek diplomové práce.
2011.
PROJEKT
Petrová J., Stolinská D., Vavrdová A., Rašková M., Berčíková A.
Modernizace a podpora interaktivity výuky integrovaného přírodovědného a společenskovědního základu.
Univerzita Palackého v Olomouci.
2013.
ZOWADOVÁ I., ŠMELOVÁ E., STOLINSKÁ D., NAKLÁDALOVÁ P., ÚTLÁ L.
Tvorba a ověření nástrojů pro zjišťování úrovně vybraných sociálních dovedností u dětí předškolního věku.
Studentská grantová soutěž Univerzity Palackého v Olomouci.
2011.
VEDENÍ PRÁCE
STOLINSKÁ D.
Úloha komunikace v kontextu vzdělání a výchovy žáků na 1. stupni ZŠ.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
STOLINSKÁ D.
Výuka anglického jazyka v primární škole.
Bakalářská diplomová práce.
2011.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.