doc. PhDr. Irena PLEVOVÁ, Ph.D.
Adresa:
Žižkovo nám. 5
Místnost:
4.37
Pracovní zařazení:
docent
Odborné aktivity:
Přednášky v oboru obecná psychologie, vývojová psychologie, psychoterapie.
Odborná psychologicko - poradenská a terapeutická činnost v rámci Vysokoškolské psychologické poradny PdF UP.
Funkce a členství v akademických a dalších orgánech UP i mimo ni:
Vědecká rada
- Vědecká rada PdF UP (člen, 2018–)
Oborová rada
- Pedagogická psychologie (člen, 2011–)
PhD. komise
- Ústav pedagogiky a sociálních studií, PdF UP (člen, 2009–)
- Ústav speciálně pedagogických studií PdF UP (člen, 2009–)
Jiné komise a orgány
- Člen odborného týmu Vysokoškolské psychologieké poradny (poradce, 2011–)
- Akademický senát PdF UP Olomouc. (člen, 2017–)
- Závěrečná komise pro studium výchovného poradenství na PdF UP (člen, 2011–)
- Asociace vysokoškolských poradců (člen, 2009–---)
VYBRANÉ PUBLIKACE
Dankulincová Veselská Z., Jirásek I., Veselský P., Jirásková M., Plevová I., Tavel P., Madarasová Gecková A.
Spirituality but not religiosity is associated with better health and higher life satisfaction among adolescents.
International Journal of Environmental Research and Public Health.
2018.
(ČLÁNEK)
Veselský P., Váchová L., Plevová I., Pugnerová M., Liu H.
Length of work experience and educational stage as elevating factors of work-related stress among Czech teachers.
Beyond the limits. Developing Entrepreneurship via Creativity in Schools.
2022.
(PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU)
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P., Prášilová M., Plevová I., Dostál J., Kubrický J., Rašková M.
Online aplikace jako nástroj pedagogické diagnostiky a intervence v práci učitele mateřské školy s akcentem na školní připravenost.
2021.
(KNIHA - CELEK)
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P., Dostál J., Plevová I.
Online aplikace jako nástroj pedagogické diagnostiky a intervence v práci učitele mateřské školy s akcentem na školní připravenost.
2021.
(SOFTWARE)
ČLÁNEK
Dočkalová J., Kvintová J., Plevová I.
Analysis of coping strategies in teaching assistant.
2023.
Liu H., Váchová L., Plevová I.
Effect of mobile phone dependence on various aspects of academic achievement: evidence from Chinese and Czech university students.
Pegem Egitim ve Ogretim Dergisi.
2023.
Hájková R., Dočkalová J., Plevová I., Glaser L.
Pozitivní podpora změny chování v prostředí školy.
e-Pedagogium (online).
2023.
Kvintová J., Váchová L., Cuberek R., Petrová J., Stuchlíková I., Dobešová Cakirpaloglu S., Pugnerová M., Balátová K., Lemrová S., Vítečková M., Plevová I.
Preschoolers’ Attitudes, School Motivation, and Executive functions in the Context of Various Types of Kindergarten.
Frontiers in Psychology.
2022.
Křeménková L., Plevová I., Pugnerová M., Sedláková E.
Information and Communication Technology and Critical Thinking in University Students.
World Journal on Educational Technology: Current Issues.
2021.
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P., Petrová A., Plevová I., Kubrický J.
Online aplikace jako nástroj pedagogické diagnostiky v předškolním vzdělávání.
Journal of Technology and Information Education.
2021.
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P., Petrová A., Plevová I., Kubrický J.
Online aplikace jako nástroj pedagogické diagnostiky v předškolním vzdělávání.
Journal of Technology and Information Education.
2021.
Jirásek I., Plevová I., Jirásková M., Dvořáčková A.
Experiential and outdoor education: the participant experience shared through mind maps.
Studies in Continuing Education.
2016.
Plevová I., Jirásková M., Petr M.
Změny v prožívání toho, “co je důležité“, u studentů FTK UP Olomouc zaznamenané prostřednictvím mentálního mapování.
e-Pedagogium (print).
2016.
Homolková V., Plevová I.
Jak na vzdělávání nadaných dětí v předmětu matematika.
Klinická psychologie a osobnost.
2013.
ŠMELOVÁ E., PETROVÁ A., PLEVOVÁ I.
Use of pedagogical-psychological diagnosis before the child's school admission - pedagogical and psychological aspects of children's maturity for school as bases of a research plan.
Buletin Stiintific.
2010.
PLEVOVÁ I., PUGNEROVÁ M.
Dělba práce v české rodině.
e-Pedagogium (print).
2009.
PLEVOVÁ I.
Subjektivní důležitost životních událostí a atribuční styl u vysokoškolských studentů.
Československá psychologie.
2009.
PLEVOVÁ I., KUSÁK P.
Etika vo vzťahu učiteľa k žiakovi: teória a skutočnosť.
Naša škola.
2008.
Plevová I., Kusák P.
Etika ve vztahu učitele k žákovi: teorie a skutečnost.
e-Pedagogium (print).
2006.
Kusák P., Plevová I.
Etika ve vztahu učitele k žákovi: teorie a skutečnost.
e-Pedagogium (print).
2006.
PŘÍSPĚVEK VE SBORNÍKU
Kvintová J., Váchová L., Bucharová M., Pugnerová M., Plevová I., Novotný JS., Cuberek R.
Preschoolers' home learning activities in relation to different types of kindergartens.
EDULEARN23 Proceedings.
2023.
Plevová I., Váchová L., Pugnerová M., Kavková V., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J., Kvapilová B.
Burnout Syndrome and Stress Management of Teachers.
ICERI2022 Proceedings.
2022.
Dobešová Cakirpaloglu S., Kvapilová B., Pugnerová M., Plevová I., Váchová L., Vévodová Š.
Personality Traits of Workplace Bullying Victims.
EDULEARN22 Proceedings.
2022.
Pugnerová M., Plevová I., Váchová L., Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J., Dočkalová J.
The Experience of Mobbing and the Negative Impact on the Perceived Personal Discomfort in Primary School Teachers.
ICERI2022 Proceedings.
2022.
Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J., Balátová K., Plevová I., Dočkalová J.
The Prevalence of Internet Addiction in Pre-Service Teachers.
EDULEARN21 Proceedings.
2021.
Dočkalová J., Kvintová J., Plevová I., Dobešová Cakirpaloglu S.
The Relationship between Problematic Internet Use and Life Satisfaction in University Students: a Systematic Review.
ICERI2021 Proceedings.
2021.
Dobešová Cakirpaloglu S., Kvintová J., Plevová I., Sedláková E.
The Relationship Between Internet Addiction, Personality, and Depression in Pre-service Teachers of Generation Y and Z.
In Titrek O., SEZEN-GULTEKIN G. (Eds.)
ICLEL 20 Conference Book.
2020.
Lemrová S., Kvintová J., Plevová I.
Attitudes towards Money, Financial Literacy and Economic Socialization.
ICERI2019 Proceedings.
2019.
Plevová I.
Possibilities of Assessing Cognitive Abilities of Primary-Aged Children in Pedagogical Practice.
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences EpSBS.
2019.
Plevová I.
The Importance of Motor Skills for the Development of Cognitive Abilities in Younger School Children.
Abstracts & Proceedings (SOCIOINT 2019).
2019.
Pugnerová M., Křeménková L., Plevová I.
Academic Achievement among University Students in the Context of Organizational and Social Aspects of Study.
In Titrek O. (Eds.)
ICLEL 18 Conference Proceeding Book.
2018.
Plevová I., Křeménková L., Pugnerová M.
Social Competences of University Students in Relation to Personality Characteristics and Forms of Study.
In Chova LG. (Eds.)
ICERI2018 Proceedings.
2018.
Plevová I., Pugnerová M., Kvintová J.
A Qualitative Analysis of the Attitudes of University Students to University Teachers.
In . (Eds.)
ICERI2017 Proceedings.
2017.
Zouharová M., Plevová I., Chrásková M.
Coping Strategies and Meaning of Life among Czech Adolescent Students.
The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences.
2017.
Pugnerová M., Plevová I., Petrová A.
Genderové role a dělba práce v české rodině.
In Mareš J. (Eds.)
24. celostátní konference Sekce Psychologie zdraví ČMPS s mezinárodní účastí.
2017.
Zouharová M., Plevová I., Chrásková M.
Vnímání zátěže adolescenty.
Evropské pedagogické fórum 2017: Koncepce vzdělávání a psychologie.
2017.
Šmelová E., Petrová A., Plevová I., Ludíková L., Souralová E.
Inclusive education in the conditions of Czech schools.
SGEM2015 Conference Proceedings.
2015.
Šmelová E., Petrová A., Ludíková L., Plevová I., Souralová E.
Specifics of Education of pupils with special educational needs in the mainstream of Education in the Czech Republic.
Proceedings of IAC-TLEl 2015 in Vinna.
2015.
Homolková V., Plevová I.
Edukace nadaných žáků.
In . (Eds.)
Mezinárodní vědecká konference: sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství IX.
2014.
Petrová A., Plevová I., Dařílek P.
Rizika užívání sociálních sítí u dětí na základní škole.
Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství IX.
2014.
Homolková V., Plevová I.
Pedagogicko-psychologické aspekty nadaných dětí.
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborých asistentů QUAERE 2013.
2013.
Urbanovská E., Plevová I.
Vybrané aspekty psychické zátěže v pomáhajících profesích.
In Kopecký M. (Eds.)
Antropologicko-psychologicko-sociální aspekty podpory zdraví a výchovy ke zdraví.
2013.
ŠMELOVÁ E., PETROVÁ A., PLEVOVÁ I.
Pedagogical- psychological aspects of school readiness un the Czech Republic''s conditions.
In . (Eds.)
School, education and learning for the future.
2011.
Šmelová E., Plevová I., Petrová A.
SCHOOL READINESS IN THE CONTEXT OF THE PRESCHOOL.
Sapere Aude 2011- evropské a české vzdělávání.
2011.
PETROVÁ A., PLEVOVÁ I., ŠMELOVÁ E.
Pedagogicko psychologické aspekty připravenosti dětí pro vstup do školy.
Kam směřuje současný pedagogický výzkum.
2010.
Šmelová E., Petrová A., Plevová I.
Pedagogicko-psychologické aspekty připravenosti dětí pro vstup do školy.
Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník příspěvků XVIII. celostátní konference ČAPV.
2010.
PLEVOVÁ I., PUGNEROVÁ M.
Psychogenní patogenie ve škole aneb jak lze poškodit žáka.
Etika ve vědách o výchově.
2010.
Plevová I.
Faktor "subjektivní důležitosti" v kauzálních atribucích u vysokoškolských studentů.
Aktuálne otázky pedagogiky a psychológie III.
2008.
Plevová I., Pugnerová M.
Mužská a ženská role v české rodině.
Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství IV.
2008.
Plevová I., Pugnerová M., Křivánková J.
Vysokoškolský učitel očima studentů.
Aktuální otázky pedagogiky a psychologie III.
2008.
Plevová I.
Faktor "subjektivní důležitosti" v kauzálních atribucích u vysokoškolských studentů.
Aktuální otázky pedagogiky a psychologie III.
2007.
Plevová I.
Vliv některých osobnostních charakteristik na vysuzování příčin prožívání a chování.
Člověk, výchova,školství, společnost, vzdělání.
2007.
Plevová I.
Výkonová motivace a sebevědomí u vysokoškolských studentů.
Současné integrující přístupy k pojetí člověka.
2007.
Plevová I., Urbanovská E.
Je škola pro děti zátěží?
Psychológia v škole.
2005.
Plevová I., Urbanovská E.
Vliv některých osobnostních proměnných na prožívání psychické zátěže ve školním prostředí.
Antropologicko-psychologická charakteristika populace v moravském regionu.
2004.
Plevová I.
Výuka psychoterapie na pedagogické fakultě.
Evalvácia v edukačnom procese vysokých škol a problémy výučby pedagogicko-psychologických disciplín v edukácii budúcich učitělov. Sborník příspěvků.
2004.
Plevová I., Urbanovská E.
Zátěžové situace a škola.
Aktuální otázky psychologie učitele.
2004.
Plevová I., Urbanovská E.
Psychická zátěž u dětí a mládeže ve školním prostředí I.
Sborník referátů z antropologické konference "Vědy o člověku na prahu 3. tisíciletí".
2002.
KNIHA - CELEK
Plevová I., Pugnerová M.
Dětský výtvarný projev. V pedagogické praxi.
2022.
Jochmannová L., Kimplová T., Palová K., Pešoutová M., Šucha M., Plevová I., Bártek M., Kvardová M., Krasniqi E., Cakirpaloglu P., Tomášková R., Pipová H., Aigelová E., Suchá J., Sluková PZ., Procházka R., Svoboda J., Puc J., Stanke L., Štýbnar M., Hlavinka A., Gütter Z., Pechová O., Rumlerová T., Kupka M., Verný I.
Psychologie zdraví. Biologické, psychosociální, digitální a spirituální aspekty.
In Jochmannová L., Kimplová T., Elavsky S., Raszka M., Růžička M. (Eds.)
2021.
Pugnerová M., Plevová I., Kvintová J., Křeménková L., Lemrová S., Dobešová Cakirpaloglu S.
Psychologie pro studenty pedagogických oborů.
2019.
Plevová I.
Psychologické metody pro výchovné poradce.
2017.
Šmelová E., Souralová E., Petrová A., Ludíková L., Plevová I., Pastieriková L., Regec V., Vavrdová A., Langer J., Provázková Stolinská D., Kozáková Z., Rašková M., Miklánková L., Fasnerová M., Petrová J.
Social aspects of elementary school inclusion in the context of international research.
2017.
Šmelová E., Souralová E., Petrová A., Ludíková L., Plevová I., Pastieriková L., Regec V., Vavrdová A., Langer J., Petrová J., Provázková Stolinská D., Suchánková E., Hrbáčková K., Kozáková Z., Miklánková L., Fasnerová M.
Společenské aspekty inkluze.
2017.
Plevová I.
Základy psychoterapie.
2013.
Plevová I., Petrová A.
Obecná psychologie.
2012.
PLEVOVÁ I.
Kauzální atribuce aneb jak pátráme po příčinách životních událostí.
Kauzální atribuce aneb jak pátráme po příčinách životních událostí.
2007.
Petrová A., Plevová I.
Kapitoly z obecné psychologie I.
Kapitoly z obecné psychologie I.
2004.
KAPITOLA V KNIZE
PETROVÁ A., PLEVOVÁ I., ŠMELOVÁ E.
Využítí pedagogicko-psychologické diagnostiky před vstupem dítěte do školy.
Pregraduální příprava učitelů primární školy v kontextu kurikulární reformy.
2011.
PLEVOVÁ I.
Nezaměstnanost.
Človek v spoločnosti.
2008.
ABSTRAKT
Dočkalová J., Hájková R., Plevová I., Kvintová J.
Analýza praktické připravenosti asistenta pedagoga v kontextu behaviorální analýzy.
DOKOPY 2022, Zborník rozšířených abstraktov.
2022.
PŘEDNÁŠKA NEBO POSTER
Dočkalová J., Hájková R., Plevová I., Kvintová J.
ANALÝZA PRAKTICKÉ PŘIPRAVENOSTI ASISTENTA PEDAGOGA V KONTEXTU BEHAVIORÁLNÍ ANALÝZY.
2022.
Dočkalová J., Kvintová J., Plevová I., Dobešová Cakirpaloglu S.
The Relationship between Problematic Internet Use and Life Satisfaction in University Students: a Systematic Review.
2021.
Pugnerová M., Plevová I.
Problematika školní zralosti ve světle multikulturní školy.
2018.
Zouharová M., Plevová I.
Využívání pozitivních copingových strategií mezi vysokoškolskými studenty PdF UPOL.
2018.
Zouharová M., Plevová I.
Míra existenciálního naplnění u českých adolescentů ve vztahu k pohlaví.
2017.
Zouharová M., Plevová I.
Rozdíly ve využívání copingových strategií mezi chlapci a děvčaty středních škol Olomouckého kraje.
2017.
Zouharová M., Plevová I.
Vliv využívání digitálních technologií na kvalitu spánku českých vysokoškoláků.
2017.
Zouharová M., Plevová I.
Zvládání školní zátěže u žáků v pedagogickém procesu s přihlédnutím k inkluzivnímu vzdělávání.
2017.
Jirásková M., Plevová I.
Zkoumání prožitkové spirituality u dětí ve věku 11 až 15 let.
2015.
Plevová I.
Antistresový trénink.
2014.
Pugnerová M., Plevová I., Petrová A.
Problematika školní zralosti pro rodiče dětí Fakultní mateřské školy při PdF UP Olomouc.
2014.
Plevová I., Jirásková M.
Změny v prožívání toho “co je důležité“ u studentů FTK UP Olomouc zaznamenané prostřednictvím mentálního mapování.
2014.
Homolková V., Plevová I.
Jak vzdělávat nadané děti v předmětu Matematika.
2013.
Plevová I., Petrová A.
Pozitivní a negativní emoce v rodině očima dětí.
2013.
Homolková V., Plevová I.
Pozitivní přístup k nadaným žákům v praxi.
2013.
Urbanovská E., Plevová I.
Riziko syndromu vyhoření u pracovníků pomáhajících profesí.
2013.
PLEVOVÁ I.
Reflexe vybraných poznatků z výzkumu úrovně připravenosti českých dětí na vstup do základní školy.
2011.
Plevová I.
Nezaměstnanost jako psychologický problém.
Habilitační řízení.
2009.
Plevová I.
Uneployment - actual problems.
Přednáška pro studenty z Valdosta State University.
2009.
Plevová I.
Nezaměstnanost.
Výuka amerických studentů na PdF UP.
2008.
KONFERENCE, WORKSHOP - USPOŘÁDÁNÍ
Hřivnová M., Rašková M., Opletalová A., Plevová I., Slaná Reissmannová J., Nejedlá M.
Den zdraví na Pedagogické fakultě.
2018.
Hřivnová M., Rašková M., Plevová I., Opletalová A., Růžička M., Slaná Reissmannová J., Nejedlá M.
Vánoce a zdraví 2018.
2018.
Hřivnová M., Rašková M., Hrubá K., Chrásková M., Nejedlá M., Plevová I., Reissmannová J., Procházková L.
Den zdraví na Pedagogické fakultě.
2016.
Hřivnová M., Chrásková M., Machowská V., Rašková M., Plevová I., Reissmannová J.
Den zdraví na Pedagogické fakultě.
2015.
Hřivnová M., Majerová J., Tomanová J., Chrásková M., Machowská V., Rašková M., Plevová I., Nejedlá M., Reissmannová J., Procházková L.
Vánoce a zdraví 2014.
2014.
Hřivnová M., Machowská V., Rašková M., Kopecký K., Plevová I., Pugnerová M., Reissmannová J., Nejedlá M., Majerová J., Chrásková M., Tomanová J.
Vánoce a zdraví 2013.
2013.
Plevová I., Fasnerová M.
Muzikoterapie pro předškoláky.
2012.
Plevová I., Fasnerová M.
Pohybová a taneční terapie pro předškoláky.
2012.
Kvintová J., Pugnerová M., Plevová I.
Psychological disorders from the perspective of the ICD-10 and DSM-4. Comparison, differences and similarities.
2012.
Hřivnová M., Machowská V., Rašková M., Pugnerová M., Plevová I., Reissmannová J.
Vánoce a zdraví 2012.
2012.
Plevová I., Pugnerová M., Petrová A., Urbanovská E., Škobrtal P.
Aktuální otázky otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství V.
2009.
SBORNÍK - CELEK
Dočkalová J., Hájková R., Plevová I., Kvintová J.
Analýza praktické připravenosti asistenta pedagoga v kontextu behaviorální analýzy.
2022.
RECENZE
Plevová I.
Aspekty čtenářství žáků elementárního ročníku základní školy.
Aspekty čtenářství žáků elementárního ročníku zákjladní školy.
2017.
Plevová I.
Psychológia osobnosti pre učiteľov.
Psychológia osobnosti pre učiteľov.
2013.
PLEVOVÁ I.
Životná zmysluplnosť ako prediktor subjektívnej pohody adolescentov - Lucia Pašková.
Životná zmysluplnosť ako prediktor subjektívnej pohody adolescentov.
2011.
Plevová I.
Determinanty rozvoja osobnosti človeka, 2. časť - Škola ako faktor rozvoja osobnosti dieťaťa.
Monografie.
2010.
Plevová I.
Projekt close-to.
e-Pedagogium (online).
2010.
Plevová I.
Puberta, sebehodnocení a fyzické já.
Empirie 1/2010.
2010.
Plevová I.
Výkonová motivácia v tradičnej a alternativnej škole.
PaedDr. Lucia Pašková, PhD. - vědecká monografie.
2010.
Plevová I.
Vývinová psychológia.
Vývinová psychológia - vysokoškolská učebnice.
2010.
Plevová I.
Vývinová psychológia.
doc.PhDr. Jitka Oravcová, PhD. - vysokoškolská učebnice.
2010.
Plevová I.
Psychologické aspekty reality show.
Psychologické aspekty reality show.
2009.
Plevová I.
Profesionální orientace.
Profesionální orientace.
2006.
KONFERENCE, WORKSHOP - PASIVNÍ ÚČAST
Plevová I.
Mužská a ženská role v české rodině.
2008.
Plevová I., Urbanovská E.
Subjektivní důležitost jako faktor ovlivňující intenzitu stresu.
2007.
Urbanovská E., Plevová I.
SUBJEKTIVNÍ DŮLEŽITOST JAKO FAKTOR OVLIVŇUJÍCÍ INTENZITU STRESU.
2007.
Plevová I.
Vliv některých osobnostních charakteristik na vysuzování příčin prožívání a chování.
2007.
Plevová I.
Výkonová motivace a sebevědomí u vysokoškolských studentů.
2007.
Plevová I., Pugnerová M., Křivánková J.
Vysokoškolský učitel očima studentů.
2007.
Ostatní odborná publikace (RIV)
Šmelová E., Provázková Stolinská D., Částková P., Dostál J., Plevová I.
Online aplikace jako nástroj pedagogické diagnostiky a intervence v práci učitele mateřské školy s akcentem na školní připravenost.
2021.
OPONENTSKÝ POSUDEK
Plevová I.
Sociální síť Facebook v životě dětí na prvním stupni základních škol.
Oponentský posudek.
2015.
Plevová I.
Jak žít s těžkým zrakovým postižením. Kimplová Tereza, Kolaříková Marta.
Oponentský posudek.
2014.
Plevová I.
Vzdělávání mimořádně nadaných žáků.
Oponentský posudek disertační práce.
2013.
PLEVOVÁ I.
Anxieta a tvorivosť učiteľov.
e-Pedagogium (print).
2011.
Plevová I.
Janečková Klára: Motivace k umělecké tvorbě.
Oponentský posudek rigorózní práce.
2009.
Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.