Jak média ovlivňují náš pohled na svět? Na Pedagogické fakultě UP vystoupí youtuber Patrik Kořenář

Foto: https://brainee.cz/lektor/patrik-korenar
Čtvrtek 6. březen 2025, 11:00 – Text: Oddělení pro vnější vztahy a inovace PdF UP

Žijeme v době, kdy se na nás valí informace ze všech stran – zpravodajské weby, sociální sítě, televizní vysílání. Jak ale rozeznat pravdivé informace od zavádějících? Jak nepodlehnout dezinformacím a manipulaci?

Odpovědi na tyto otázky nabídne přednáška „Člověk vs. média“, kterou povede známý publicista a popularizátor kritického myšlení Patrik Kořenář. Tato přednáška proběhne 22. dubna 2025 od 16 hodin, a to ve velké aule PdF UP.

Patrik Kořenář, který se vědecké popularizaci a mediální gramotnosti věnuje od roku 2017, vám představí klíčové principy ověřování informací. Zaměří se na problematiku dezinformací a hoaxů, vysvětlí, jak fungují mediální algoritmy a jak náš vlastní mozek často nahrává manipulaci. Ukáže také konkrétní příklady, na kterých si budete moci otestovat své schopnosti rozpoznat důvěryhodné zdroje.

Patrik Kořenář je známý youtuber a publicista, který se proslavil pořady jako Fakta vítězí nebo Dost hoaxů, ve kterých analyzuje konspirační teorie a vyvrací falešné zprávy. Spolupracoval na projektu Zvědátoři, byl součástí pořadu České televize Kritika budoucnosti a na svém novém kanále Spiknutí se věnuje dalšímu šíření kritického myšlení.

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)