Pedagogická fakulta opět připravila prázdninovou soutěžní kampaň

Středa 26. srpen 2020, 12:11 – Text: Ondřej Moučka

Pedagogická fakulta navazuje na tradici z předchozích dvou let a připravila prázdninovou soutěžní kampaň o zajímavé ceny. Stejně jako v uplynulých ročnících je hlavním cílem popularizovat učitelství, udržovat i v letních měsících diskuzi o významu a poslání učitelského povolání a zaplnit sociální sítě pozitivními příklady z praxe. První kampaň z roku 2018 s názvem I Love My Teacher byla určena široké veřejnosti, účastníci sdíleli fotky sebe s nějakou inspirativní a zajímavou pedagogickou osobností, která hrála v jejich životě důležitou roli, na kterou rádi vzpomínají. Loňská kampaň potom byla cílena přímo na učitele a učitelky (ale také například táborové vedoucí, lektory kurzů apod.), kteří zveřejňovali příspěvky na téma I Love Teaching – co mají rádi na svém povolání, proč je baví učit, co jim to přináší. Letošní kampaň je opět určena širší veřejnosti, zapojit se mohou jak učitelé a učitelky, tak studenti, žáci, rodiny, všichni, koho osloví letošní zaměření. Jako téma se vzhledem k prožité mimořádné situaci nabídla výuka v době karantény. Motto letošní kampaně proto zní: Jak jsme zvládli školu během pandemie?

Text výzvy:

Končí další školní rok, školní rok, jehož druhé pololetí bylo skutečně mimořádné – a asi nikdo na něj nebyl připraven. Pandemie téměř ze dne na den změnila zažitý chod věcí, převrátila naruby vše, na co jsme byli zvyklí – včetně školního vyučování. Učitelé a učitelky byli postaveni před nové výzvy v podobě distančního virtuálního vzdělávání. Mnozí začali objevovat pro ně dosud nové technologie a nástroje a odhodlali se vystoupit z komfortní zóny při používání moderních komunikačních aplikací. V učitelských skupinách se to hemžilo originálními nápady a nezištným sdílením zkušeností, mnozí z pedagogů vymysleli opravdu nevšední způsoby, jak pomoci žákům se vzděláváním na dálku. Výzva to ale byla samozřejmě také pro žáky a celé jejich rodiny.

Více než kdy jindy byla zřejmá důležitost a význam učitelského povolání spolu s nároky, které s sebou přináší. Ukázalo se naplno, kdo je dobrý pedagog a co vše musí umět. A není toho málo!

Pro všechny to byla nelehká situace, ale podařilo se ji zvládnout. Pojďme si během prázdnin připomenout jak! Pokud jste učitelé, sdílejte, co se vám během koronavirové výuky povedlo nebo čím vás překvapili vaši žáci. Může jít o zajímavě zpracovaný úkol, printscreen z výuky, vaše příprava, náhled vašich materiálů pro žáky nebo jejich zpětná vazba. Rodiče mohou sdílet, jak se s dětmi učili z domova a jak tuto situaci zvládli. A žáci a studenti se mohou podělit o to, čím je jejich učitelé a učitelky příjemně překvapili. Mnohdy to byly věci, které od nich ještě před půl rokem nečekali. Zaplňme sociální sítě pozitivními příklady toho, jak si české školství poradilo s koronakrizí!

Označte nás @PedagogickafakultaUPOL na Facebooku @pdf_upol na Instagramu a @FakultaV na Twitteru.

Jako vždy odměníme všechny zapojené drobným dárkem a tři nejzajímavější příspěvky hlavní cenou. Letos jsme příznačně vybrali webkameru – pro případ, že by snad byla distanční výuka ještě potřeba (nebo pokud jste jí přišli na chuť).

Soutěžní příspěvky je možné zveřejňovat během prázdnin, ti, kdo nepoužívají sociální sítě, ale rádi by se zapojili, mohou příspěvky zaslat na email: ondrej.moucka@upol.cz

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)