Aktuální výzvy
V případě zájmu o konkrétní výzvu je potřeba na oddělení vědy a výzkumu dodat vyplněný Projektový záměr.
Tuzemští poskytovatelé
Tuzemské výzvy: informace u Mgr. Terezy Tomančákové
Zahraniční poskytovatelé
Zahraniční výzvy: informace na oddělení vědy a výzkumu
Na platformě Funding & tender opportunities naleznete výzvy a partnery pro poslední tři poskytovatele.
Přehled řešených projektů na PdF UP
Aktuálně řešené projekty
Reg. číslo + název grantu: 23-05494S – Artikulační poruchy – distorze hlásek u českých dětí: využití akustické, artikulační a percepční analýzy v logopedii
Poskytovatel/Program: Grantová agentura ČR
Spoluřešitelka: prof. Mgr. Kateřina VITÁSKOVÁ, Ph.D.
Pracoviště PdF UP: Ústav speciálněpedagogických studií
Období řešení: 2023–2025
Přehled projektů Studentské grantové soutěže IGA 03/2024–02/2025:
ČÍSLO | ŘEŠITEL | PRACOVIŠTĚ | NÁZEV PROJEKTU |
IGA_PdF_2024_001 | prof. PaedDr. Milan Valenta, Ph.D. | Ústav speciálněpedagogických studií | Paradivadelní systémy ve speciální pedagogice – intervence |
IGA_PdF_2024_002 | Mgr. Monika Šindelková | Katedra českého jazyka a literatury | Tzv. netradiční metody ve výuce českého jazyka |
IGA_PdF_2024_004 | doc. RNDr. Tomáš Zdráhal, CSc. | Katedra matematiky | Matematická gramotnost v kontextu technology-based learning |
IGA_PdF_2024_005 | Mgr. Jan Šmída | Ústav pedagogiky a sociálních studií | Profesní připravenost studentů vysokoškolského studijního programu Sociální pedagogika se zaměřením na pozici sociálního pedagoga ve školním prostředí |
IGA_PdF_2024_006 | Mgr. Lucie Bihellerová | Katedra českého jazyka a literatury | Učitelé a mediální vzdělávání; Česko v globálním srovnání zemí EU |
IGA_PdF_2024_007 | Doc. Mgr. Jiří Kantor, Ph.D. | Ústav speciálněpedagogických studií | Syntéza důkazů ve vzdělávání a muzikoterapii |
IGA_PdF_2024_008 | MGA. Pařízková Tereza | Katedra českého jazyka a literatury | Zpátky ke psaní: reflexe vlastní literární tvorby studentek a studentů pedagogických fakult jako nástroj pro podporu jejich budoucí učitelské praxe |
IGA_PdF_2024_009 | Mgr. et Mgr. Kristýna Ševčíková | Katedra výtvarné výchovy | Současné trendy ve výtvarné výchově v prostředí formálního a neformálního vzdělávání: nová média a participativní přístupy |
IGA_PdF_2024_010 | Mgr. Zuzana Cieslarová | Katedra společenských věd | Kritická místa ve výuce výchovy k občanství na 2. stupni základních škol v České republice |
IGA_PdF_2024_011 | PhDr. Jana Kvintová, Ph.D. | Katedra psychologie a patopsychologie | Vybraná témata psychologického výzkumu z oblasti pedagogické psychologie |
IGA_PdF_2024_012 | Doc. Mgr. Petra Šobáňová, Ph.D. | Katedra výtvarné výchovy | Současná grafika v kontextu umění a výtvarné edukace |
IGA_PdF_2024_013 | Mgr. Mgr. BcA. Marie Bajnarová, Ph.D. | Ústav pedagogiky a sociálních studií | Tech-Edu v České republice a v Norsku: technologická integrace, vzdělávací politika a digitální vzdělávání v mateřských školách |
IGA_PdF_2024_014 | Mgr. Nella Hrdá | Ústav speciálněpedagogických studií | Tvorba doporučených postupů pro podporu dětí ve specifických podmínkách – zdravotní postižení, pěstounská péče |
IGA_PdF_2024_015 | Mgr. Martin Dominik Polínek, Ph.D. | Ústav speciálněpedagogických studií | Význam vybraných specifických intervencí u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami a problémovým chováním v posilování inkluze |
IGA_PdF_2024_016 | JUDr. Mgr. Helena Mičková | Ústav pedagogiky a sociálních studií | Názory žáků 2. stupně základní školy na sdílení soukromí a osobních údajů na internetu, sociálních sítích a dalších on-line službách |
IGA_PdF_2024_017 | prof. Mgr. Kateřina Vitásková, Ph.D. | Ústav speciálněpedagogických studií | Zkoumání multidemenzionálních determinantů fatických, fonačních a artikulačních funkcí ve vazbě na vybrané poruchy komunikace z pohledu logopeda |
IGA_PdF_2024_018 | Mgr. et Mgr. Jan Chrastina, LL.M. | Ústav speciálněpedagogických studií | Psychosociální a speciální vzdělávací potřeby dětí a dospělých s neurodegenerativními život limitujícími onemocněními a jejich rodin |
IGA_PdF_2024_019 | Mgr. Veronika Růžičková, Ph.D. | Ústav speciálněpedagogických studií | Fenomén specifických poruch učení u žáků se zrakovým postižením |
IGA_PdF_2024_021 | doc. PhDr. Dominika Provázková Stolinská, Ph.D., MBA | Katedra primární pedagogiky | Život dětí a spolupráce učitelů a rodičů |
IGA_PdF_2024_023 | Mgr. et Mgr. Anna Boček Ronovská, Ph.D. | Katedra výtvarné výchovy | Performativní aspekty současného vizuálního umění a jejich potenciál pro výtvarnou edukaci |
IGA_PdF_2024_024 | doc. Mgr. Michal Růžička. Ph.D. | Ústav speciálněpedagogických studií | Terapie divočinou – tvorba systematického review efektivity |
Přehled aktuálně řešených projektů Grantového fondu děkana a Interního grantu děkana:
ČÍSLO | NÁZEV PROJEKTU | ŘEŠITEL | PRACOVIŠTĚ | OD | DO |
GFD_PdF_2023_02 | Žité zkušenosti se vzděláváním z pohledu studentů Univerzity Palackého v Olomouci, kteří mají speciální vzdělávací potřeby – kvalitativní studie na základě van Manenovy metodiky | Mgr. Bc. Ivana Grohmann, DiS., Ph.D. | ÚSS | 03/2023 | 12/2025 |
GFD_PdF_2023_04 | Komparace učitelů a žáků se zdravotním postižením v běžném a speciálním vzdělávání | Mgr. Petra Kurková, Ph.D. | KAZ | 03/2023 | 12/2024 |
GFD_PdF_2024_01 | Subjektivní teorie technické tvořivosti učitelů primární školy | PhDr. Pavlína Částková, Ph.D. | KTIV | 01/2024 | 12/2025 |
GFD_PdF_2024_02 | Sestavení a verifikace monotematického souboru textů s tematikou šoa | Mgr. Milan Mašát, Ph.D., MBA | KČJL | 01/2024 | 12/2025
|
GFD_Pdf_ 2025_01 | On-line aplikace a možnosti jejich využití v kontextu rozvoje informatického myšlení žáků a studentů v experimentálním prostředí | Mgr. Tomáš Dragon, Ph.D. | KTE | 1/2025- | 12/2027 |
GFD_Pdf_ 2025_02 | Vybrané psychologické charakteristiky českých a čínských vysokoškolských studentů v kontextu aktivního a pasivního používání sociálních sítí | PhDr. Jana Kvintová, Ph.D. | KPS | 1/2025- | 12/2027 |
GFD_Pdf_ 2025_03 | Kompetence učitele 1. stupně základní školy v kontextu kurikulárního konstruktu primárního vzdělávání | doc. PhDr. Dominika Provázková Stolinská, Ph.D., MBA | KPV | 1/2025- | 12/2027 |
GFD_Pdf_ 2025_04 | Transformace pedagogického dědictví Marie Montessori v kontextu současných výzev předškolního vzdělávání: Teoretické a praktické implikace pro 21. století | Mgr. et Mgr. Kateřina Valchářová, Ph.D. | ÚPSS | 1/2025- | 12/2027 |
GFD_Pdf_ 2025_05 | Využití simulací pro zlepšení porozumění pravděpodobnostním úlohám a stochastické povaze pravděpodobnosti | doc. RNDr. Tomáš Zdráhal, CSc. | KAM | 1/2025- | 12/2027 |
VaV_PdF_2022_04
| Strukturní, morfologické a tlakové změny na chodidle v kontextu posturální stability u studentů se zrakovým a sluchovým postižením | RNDr. Kristína Tománková, Ph.D. | KAZ | 10/2022 | 09/2025 |
Přehled řešených projektů 2021–2023
ZAHRANIČNÍ POSKYTOVATELÉ
Aktuálně řešené projekty
Visegrad
dr. Babická – Resilience approach in cross-cultural training of future teachers in Ukraine and V4 countries – The National University of Ostroh Academy – Ukrajina – 01/10/2022 – 31/03/2024
Erasmus+ KA220-SCH – Cooperation partnerships in school
dr. Jůvová – Active Citizen Compass – Piter Jelles lmpulse and the Netherlands National Agency Erasmus+ Education & Truining (Stichting Nuffic) – Nizozemí – 1. 9. 2023 – 31. 8. 2026 (36 měsíců)
Erasmus+ KA220-HED – Cooperation partnerships in higher education
dr. Jůvová – Environmental and outdoor education working methods (ECOSTYLE) – AKADEMIA BIALSKA NAUK STOSOWANYCH IM. JANA PAWŁA II – Polsko – 1. 11. 2023 – 31. 10.2024 (12 měsíců)
Erasmus+ PI-ALL-INNO – Partnerships for Innovation – Alliances
dr. Jůvová – Pedagogical Alliance for XR Technologies in (Teacher) Education (PAX) – UNIVERSITAET MUENSTER – Německo – 1. 4. 2024 – 31. 3. 2027 (36 měsíců)
Erasmus+ Partnership for Excellence – Teacher Academies
dr. Jeřábková – Meta-Scientific Literacies in the (Mis-)Information Age (SciLMi) – UNIVERSITAET INNSBRUCK – Rakousko – 1. 6. 2023 – 31. 5. 2026 (36 měsíců)
dr. Koribská – Digital Academy in Teaching Practice for a Seamless Transition from pre-Service to in-Service (DigitalTA) – Fundación Universidad Europea del Atlántico – Španělsko – 1. 6. 2022 – 31. 5. 2025
Přehled řešených projektů 2021–2023
Normy a formuláře
Projektový záměr
Postup podání Projektového záměru na PdF UP:
- Vyplněný a podepsaný formulář Projektového záměru je potřeba odevzdat před sepsáním projektové žádosti na oddělení vědy a výzkumu, kancelář 4.18, nebo zaslat scan na e-mail: tereza.tomancakova@upol.cz.
Po schválení bude předáno příslušné referentce VaV:- tuzemští poskytovatelé, projekty smluvního výzkumu:
Mgr. Tereza Tomančáková (tereza.tomancakova@upol.cz) - zahraniční poskytovatelé: informace na oddělení vědy a výzkumu
- tuzemští poskytovatelé, projekty smluvního výzkumu:
- Po schválení návrhu je nutná konzultace na personálním oddělení s Mgr. Kateřinou Lindnerovou. Nastavený finanční rámec osobních nákladů bude závazný.
- Před finalizací je nutno projekt předložit včetně finančního plánu na oddělení VaV příslušné referentce.
- Navrhovatelé projektu jsou povinni dodržovat stanovené termíny (fakultní i univerzitní) pro předkládání projektových záměrů, předkládání projektů k odsouhlasení a k podpisu.
- Pokud je třeba stanovisko Etické komise PdF, prosím obraťte se na tajemnici komise Mgr. Renátu Chalupovou.
Studentská soutěž IGA
- Aktuální informace a formuláře naleznete na stránkách Projektového servisu UP zde.
- Směrnice rektora B3-13/7-SR-ÚZ06: Zásady studentské grantové soutěže na Univerzitě Palackého v Olomouci (7. úplné znění)
- Výzva: 16. ročník studentské grantové soutěže na UP – harmonogram a podmínky zde.
- Pro podání žádosti o změny v projektu prosím využijte tento formulář.
- Referentka soutěže: Mgr. Tereza Tomančáková, tereza.tomancakova@upol.cz, +420 585 635 357
Grantový fond děkana
- Vnitřní norma PdF-B-23/08-ÚZ01: Pravidla Grantového fondu děkana Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
- Aktuální výzva
- Žádost o projekt
- Průběžná/závěrečná zpráva
- Žádost o navedení prostředků na SPP
- Žádost o změnu v projektu
Juniorské granty UP
Aktuální informace a formuláře naleznete na stránkách Projektového servisu UP zde.
- Směrnice rektora R-B-22-10-ÚZ02: Zásady soutěže o udělení Juniorského grantu Univerzity Palackého v Olomouci (2. úplné znění)
- Výzva: 4. ročník soutěže o udělení Juniorského grantu UP v Olomouci – harmonogram a podmínky ZDE
Referentka soutěže: Mgr. Tereza Tomančáková, tereza.tomancakova@upol.cz, +420 585 635 357