Aktuální výzvy
V případě zájmu o konkrétní výzvu je potřeba na oddělení vědy a výzkumu dodat vyplněný Projektový záměr.
Tuzemští poskytovatelé
Tuzemské výzvy: informace u Mgr. Terezy Tomančákové
Zahraniční poskytovatelé
Zahraniční výzvy: informace na oddělení vědy a výzkumu
Na platformě Funding & tender opportunities naleznete výzvy a partnery pro poslední tři poskytovatele.
Přehled řešených projektů na PdF UP
Aktuálně řešené projekty
Reg. číslo + název grantu: 22-24782S – Kritická edice korespondence Bohuslava Martinů. Druhá část. Rodině, Franku Rybkovi a Karlu Šebánkovi
Poskytovatel/Program: Grantová agentura ČR
Řešitel: prof. Mgr. MgA. Vít ZOUHAR, Ph.D.
Pracoviště PdF UP: Katedra hudební výchovy
Období řešení: 2022–2024
Reg. číslo + název grantu: 23-05494S – Artikulační poruchy – distorze hlásek u českých dětí: využití akustické, artikulační a percepční analýzy v logopedii
Poskytovatel/Program: Grantová agentura ČR
Spoluřešitelka: prof. Mgr. Kateřina VITÁSKOVÁ, Ph.D.
Pracoviště PdF UP: Ústav speciálněpedagogických studií
Období řešení: 2023–2025
Přehled projektů Studentské grantové soutěže IGA 03/2023–02/2024:
ČÍSLO | ŘEŠITEL | PRACOVIŠTĚ | NÁZEV PROJEKTU |
IGA_PdF_2023_001 | Mgr. Klára Barancová, DiS. | ÚPS | Integrovaná tematická výuka na primární škole |
IGA_PdF_2023_002 | Mgr. et Mgr. Monika Stříteská | ÚPS | Specifika realizace prevence rizikového chování na 2. stupni ZŠ před a po pandemii covid-19 |
IGA_PdF_2023_003 | doc. PhDr. Tomáš Čech, Ph.D. | ÚPS | Analýza potřeb základních škol v kontextu uplatnění sociálních pedagogů ve školním prostředí |
IGA_PdF_2023_004 | Mgr. Michaela Žišková | ÚPS | Analýza motivačních prostředků, metod a forem výuky čtenářské gramotnosti žáků primární školy v Irsku |
IGA_PdF_2023_005 | Mgr. Magdalena Svozilová | ÚSS | Využití umění ve speciálněpedagogickém kontextu |
IGA_PdF_2023_007 | MgA. Simonetta Hladká | KHV | Komparácia percepčných špecifík žiakov stredného staršieho školského veku a edukačných stratégií v oblasti tzv. vážnej hudby a hudby jazzového okruhu vo vzťahu k faktoru typu hudobnosti, veku, rodu a regiónu |
IGA_PdF_2023_009 | Mgr. Denisa Daříčková | KVV | Zpřístupňování kulturního dědictví v prostředí formálního a neformálního vzdělávání |
IGA_PdF_2023_010 | Mgr. Jiří Vaško | KMT | Matematická gramotnost v kontextu digitálních kompetencí |
IGA_PdF_2023_011 | Mgr. Pavel Krákora, Ph.D. | KSV | Proměny koncepce společenskovědního vzdělávání v ČR po roce 1992 (Příspěvek ke 100. výročí zavedení výuky občanské nauky v Československu) |
IGA_PdF_2023_012 | Mgr. Anna Strnadová | ÚSS | Spokojenost rodičů dětí se zdravotním postižením využívajících ranou intervenci |
IGA_PdF_2023_013 | prof. PaedDr. Milan Valenta, Ph.D. | ÚSS | Intervenční aktivity v oblasti expresivních přístupů |
IGA_PdF_2023_014 | Mgr. Mgr. BcA. Marie Bajnarová, Ph.D. | ÚPS | KOMPARACE PŘEDŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V ČESKÉ REPUBLICE A NORSKU: DĚTSKÁ HRA A DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE |
IGA_PdF_2023_015 | Mgr. Monika Šindelková | KČJ | Tzv. netradiční metody ve výuce českého jazyka |
IGA_PdF_2023_016 | doc. PaedDr. Miluše Rašková, Ph.D. | KPP | Osobnostní připravenost budoucího učitele primární školy k edukaci o pubertě v České republice, Chorvatsku a ve Švédsku |
IGA_PdF_2023_017 | Mgr. Adéla Hanáková, Ph.D. | ÚSS | Sebepojetí v kontextu osob s narušenou komunikační schopností a omezením hybnosti |
IGA_PdF_2023_019 | prof. Mgr. Kateřina Vitásková, Ph.D. | ÚSS | Výzkum fatických, artikulačních, fonačních, pragmaticko-jazykových a kognitivně-jazykových aspektů komunikačních poruch v logopedickém náhledu |
IGA_PdF_2023_020 | Mgr. Jitka Králová | KVV | Alternativní vystavování uměleckých děl ve veřejném prostoru v procesu výtvarného vzdělávání |
IGA_PdF_2023_021 | Mgr. Martin Dominik Polínek, Ph.D. | ÚSS | Výzkum inkluze u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami a problémovým chováním s ohledem na specifické intervence |
IGA_PdF_2023_022 | JUDr. Mgr. Helena Mičková | ÚPS | Vybraná rizika sociálních sítí v kontextu ohrožení soukromí žáků sdílením |
IGA_PdF_2023_023 | doc. Mgr. Jiří Kantor, Ph.D. | ÚSS | Efektivita nízkofrekvenčního zvuku a hudby na stres, fyziologické a hlasové funkce u běžné populace |
IGA_PdF_2023_024 | Mgr. Veronika Růžičková, Ph.D. | ÚSS | Psychoterapie a umělecké terapie – syntéza vědeckých důkazů z kvantitativních i kvalitativních studií |
IGA_PdF_2023_025 | Mgr. et Mgr. Anna Boček Ronovská, Ph.D. | KVV | Integrace současných trendů vizuálního umění do umělecké edukace |
IGA_PdF_2023_026 | Mgr. et Mgr. Kateřina Mesdag | KVV | Výtvarná výchova a výzvy mezipředmětové integrace v kontextu proměn základního vzdělávání |
IGA_PdF_2023_027 | Mgr. Martina Tumová | ÚSS | Lexikálně-sémantická organizace v českém znakovém jazyce a v českém jazyce |
IGA_PdF_2023_028 | doc. PhDr. Irena Plevová, Ph.D. | KPS | Vybraná témata psychologického výzkumu z oblasti pedagogické psychologie |
Přehled aktuálně řešených projektů Grantového fondu děkana a Interního grantu děkana:
ČÍSLO | NÁZEV PROJEKTU | ŘEŠITEL | PRACOVIŠTĚ | OD | DO |
GFD_PdF_2023_01 | Výzkum vlivu alternativních metod výuky matematiky na rozvoj úrovně informatického myšlení a příbuzných výpočetních konceptů u žáků základních škol | Mgr. Lucie Bryndová | KTIV | 03/2023 | 12/2024 |
GFD_PdF_2023_02 | Žité zkušenosti se vzděláváním z pohledu studentů Univerzity Palackého v Olomouci, kteří mají speciální vzdělávací potřeby – kvalitativní studie na základě van Manenovy metodiky | Mgr. Bc. Ivana Grohmann, DiS., Ph.D. | ÚSS | 03/2023 | 12/2024 |
GFD_PdF_2023_03 | Rozvoj klíčových kompetencí prostřednictvím využívání didaktických prostředků učitele technické výchovy – učitel 21 | PaedDr. Ing. Daniel Kučerka, Ph.D., ING-PAED IGIP, EUR ING | KTIV | 03/2023 | 12/2024 |
GFD_PdF_2023_04 | Komparace učitelů a žáků se zdravotním postižením v běžném a speciálním vzdělávání | Mgr. Petra Kurková, Ph.D. | KAZ | 03/2023 | 12/2024 |
GFD_PdF_2023_05 | Engramy při osvojování formulaického jazyka | Dr hab. Konrad Szcześniak | ÚCJ | 03/2023 | 12/2024 |
GFD_PdF_2023_06 | Studium biodiverzity přírodnin na různých úrovních (populační genetika, biosystematika fauny a flóry, rozmanitost fosilní fauny) a využití ve výuce přírodopisu | doc. RNDr. Radim Jan Vašut, Ph.D. / Mgr. Jitka Kopecká, Ph.D. | KPŘ | 03/2023 | 12/2024 |
GFD_PdF_2024_01 | Subjektivní teorie technické tvořivosti učitelů primární školy | PhDr. Pavlína Částková, Ph.D. | KTIV | 01/2024 | 12/2025 |
GFD_PdF_2024_02 | Sestavení a verifikace monotematického souboru textů s tematikou šoa | Mgr. Milan Mašát, Ph.D., MBA | KČJL | 01/2024 | 12/2025
|
VaV_PdF_2022_04
| Strukturní, morfologické a tlakové změny na chodidle v kontextu posturální stability u studentů se zrakovým a sluchovým postižením | RNDr. Kristína Tománková, Ph.D. | KAZ | 10/2022 | 09/2025 |
Přehled řešených projektů 2021–2023
ZAHRANIČNÍ POSKYTOVATELÉ
Aktuálně řešené projekty
Visegrad
dr. Babická – Resilience approach in cross-cultural training of future teachers in Ukraine and V4 countries – The National University of Ostroh Academy – Ukrajina – 01/10/2022 – 31/03/2024
Erasmus+ KA220-SCH – Cooperation partnerships in school
dr. Jůvová – Active Citizen Compass – Piter Jelles lmpulse and the Netherlands National Agency Erasmus+ Education & Truining (Stichting Nuffic) – Nizozemí – 1. 9. 2023 – 31. 8. 2026 (36 měsíců)
Erasmus+ KA220-HED – Cooperation partnerships in higher education
dr. Jůvová – Environmental and outdoor education working methods (ECOSTYLE) – AKADEMIA BIALSKA NAUK STOSOWANYCH IM. JANA PAWŁA II – Polsko – 1. 11. 2023 – 31. 10.2024 (12 měsíců)
Erasmus+ PI-ALL-INNO – Partnerships for Innovation – Alliances
dr. Jůvová – Pedagogical Alliance for XR Technologies in (Teacher) Education (PAX) – UNIVERSITAET MUENSTER – Německo – 1. 4. 2024 – 31. 3. 2027 (36 měsíců)
Erasmus+ Partnership for Excellence – Teacher Academies
dr. Jeřábková – Meta-Scientific Literacies in the (Mis-)Information Age (SciLMi) – UNIVERSITAET INNSBRUCK – Rakousko – 1. 6. 2023 – 31. 5. 2026 (36 měsíců)
dr. Koribská – Digital Academy in Teaching Practice for a Seamless Transition from pre-Service to in-Service (DigitalTA) – Fundación Universidad Europea del Atlántico – Španělsko – 1. 6. 2022 – 31. 5. 2025
Přehled řešených projektů 2021–2023
Normy a formuláře
Projektový záměr
Postup podání Projektového záměru na PdF UP:
- Vyplněný a podepsaný formulář Projektového záměru je potřeba odevzdat před sepsáním projektové žádosti na oddělení vědy a výzkumu, kancelář 4.18, nebo zaslat scan na e-mail: tereza.tomancakova@upol.cz.
Po schválení bude předáno příslušné referentce VaV:- tuzemští poskytovatelé, projekty smluvního výzkumu:
Mgr. Tereza Tomančáková (tereza.tomancakova@upol.cz) - zahraniční poskytovatelé: informace na oddělení vědy a výzkumu
- tuzemští poskytovatelé, projekty smluvního výzkumu:
- Po schválení návrhu je nutná konzultace na personálním oddělení s Mgr. Kateřinou Lindnerovou. Nastavený finanční rámec osobních nákladů bude závazný.
- Před finalizací je nutno projekt předložit včetně finančního plánu na oddělení VaV příslušné referentce.
- Navrhovatelé projektu jsou povinni dodržovat stanovené termíny (fakultní i univerzitní) pro předkládání projektových záměrů, předkládání projektů k odsouhlasení a k podpisu.
- Pokud je třeba stanovisko Etické komise PdF, prosím obraťte se na tajemnici komise Mgr. Renátu Chalupovou.
Studentská soutěž IGA
- Aktuální informace a formuláře naleznete na stránkách Projektového servisu UP zde.
- Směrnice rektora B3-13/7-SR-ÚZ06: Zásady studentské grantové soutěže na Univerzitě Palackého v Olomouci (6. úplné znění)
- Výzva: 15. ročník studentské grantové soutěže na UP – harmonogram a podmínky ZDE
- Pro podání žádosti o změny v projektu prosím využijte tento formulář.
- Referentka soutěže: Mgr. Tereza Tomančáková, tereza.tomancakova@upol.cz, +420 585 635 357
Grantový fond děkana
- Vnitřní norma PdF-B-23/08-ÚZ01: Pravidla Grantového fondu děkana Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
- Aktuální výzva
- Žádost o projekt
- Průběžná/závěrečná zpráva
- Žádost o navedení prostředků na SPP
- Žádost o změnu v projektu
Juniorské granty UP
Aktuální informace a formuláře naleznete na stránkách Projektového servisu UP zde.
- Směrnice rektora R-B-22-10-ÚZ02: Zásady soutěže o udělení Juniorského grantu Univerzity Palackého v Olomouci (2. úplné znění)
- Výzva: 4. ročník soutěže o udělení Juniorského grantu UP v Olomouci – harmonogram a podmínky ZDE
Referentka soutěže: Mgr. Tereza Tomančáková, tereza.tomancakova@upol.cz, +420 585 635 357