Videa "Příklady praxe 1"
Níže uvedená sada motivačních videí příkladů praxe vznikla za přispění projektu „Zvyšování kompetencí v rámci přípravy pedagogických pracovníků na UP“.
Pedagogická fakulta
- Výuka čtení genetickou metodou
- Neolitická revoluce - zážitková hodina dějepisu
- Komunikační kompetence žáků
- Interaktivní tabule ve výuce
- Mateřská škola - práce v centrech aktivit
- Mediální výchova
- Učitel Technické a informační výchovy I
- Učitel Technické a informační výchovy II
- Podpůrná opatření pro žáka se zrakovým postižením
- Posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb u žáka s tělesným postižením
Přírodovědecká fakulta
- Čmelda Pepík, matematicko-logická soutěž pro předškoláky
- Dětská vědecká konference
- Práce s talenty
- Správa školy
- Mimoškolní činnost
Fakulta tělesné kultury
Cyrilometodějská teologická fakulta
- Rozvoj komunikačních kompetencí u dětí s postižením
- Gramatika českého jazyka a znakového jazyka
- Katecheze Dobrého pastýře I
- Katecheze Dobrého pastýře II
Videa "Příklady praxe 2"
Níže uvedená sada motivačních videí příkladů praxe vznikla za přispění projektu „Propojení teoretické a praktické přípravy budoucích pedagogických pracovníků na UP“.
- Tradiční zápis do 1. třídy ZŠ
- Loutka jako projev dětské kreativity
- Loutka jako projev dětské kreativity II
- Využití tabletů ve výuce českého jazyka na ZŠ
- Alternativní výukové postupy v hodině dějepisu
- Hraní rolí - ve výuce dětí na I.stupni ZŠ
- Individuální plánování
- Emoce a pedagogický pracovník
- Katecheze dítěte s postižením
- Mikroskopování rostlinných trichomů
- Komunikace s cizinci - V kavárně I
- Komunikace s cizinci - V kavárně II
- Komunikace s cizinci - Krátké setkání
- Komunikace s cizinci - Na cizinecké policii
- Komunikace s cizinci - Seznámení
- Komunikace s cizinci - U zubaře
- Komunikace s cizinci - V kanceláři
- Průběh hospitace
- Debrujáři
- Expediční projekt Norsko bez bariér
- Expediční projekt PřesBar(iéry)
- Postavení přírodních věd v systému středoškolského vzdělávání
- Připravenost "běžných" učitelů na inkluzivní vzdělávání
Videa "Příklady praxe 3"
Níže uvedená sada motivačních videí příkladů praxe vznikla za přispění projektu „Efektivní adaptace začínajících učitelů na požadavky školské praxe“.
- Letní škola výchovy k občanství, demokracii a evropanství
- Hejného metoda ve výuce matematiky
- Problematika závislostí dětí a mladistvých jako celospolečenský problém
- Etika a morálka a jejich místo v edukačním procesu ve 21. století
- Aplikace metod kritického myšlení pomocí modelu E-U-R
- Absolvent před tabulí
- Prevence rizikového chování v prostředí internetu (2. stupeň ZŠ)
- Rizikové chování dětí 1. stupně v prostředí sociálních sítí
- Virtuální realita ve vzdělávání
- Dobrá praxe uvádějícího učitele a spolupráce s přírodovědeckou fakultou Univerzity Palackého v Olomouci
- Začínající učitel - Alternativní střední škola Lyceum Jevíčko
- Protidrogová výchova a její realizace v podmínkách primárního stupně základních škol
- Multikultura ve vzdělávání – možnost aplikace ve vzdělávacím procesu
- Multikulturalita, bilingvismus a multilingvismus ve školním prostředí
- Jazykové vzdělávání cizinců - Job interview
- Jazykové vzdělávání cizinců - Pracovní pohovor
- Metoda práce v hliněném poli
- Praxe studentů oboru sociální pedagogika
- Problematika a možnosti řešení záškoláctví na 2. stupni ZŠ
- Formy psychického násilí ve školním prostředí
- Hraní rolí
- Mobbing jako negativní fenomén v prostředí základních škol
- Dopady rizikového chování ve škole i mimo ni
- Právní úprava negativních jevů ve školství II.
- Šikana (komunikace s rodičem)
- Vazebné vztahy v rodině jako příčina sociálně patologických jevů
- Projekt Help P3
- CAVALLETTI - Dobrý pastýř
- CAVALLETTI - Oltář
- CAVALLETTI - Zvěstování
- Historie TV na UP
- Kurz nouzového přežití
- Kurz vodní záchrany
- Letní integrovaný kurz
Videa "Příklady praxe 4"
Níže uvedená sada motivačních videí příkladů praxe vznikla za přispění projektu „Podpůrné aktivity směřující ke zkvalitnění pregraduální přípravy učitelů na Univerzitě Palackého v Olomouci“.
Mateřská škola
Mateřská škola - hodina
Základní škola - 1. stupeň
ZŠ Ruda nad Moravou, inkluze v praxi - matematika
Úseky vyučovací hodiny ve videonahrávce
- 1. část: Úvod hodiny
- 2. část: Procvičování (násobky čísel 2 a 7)
- 3. část: Procvičování (čtyřciferná čísla - řády)
- 4. část: Procvičování (čtyřciferná čísla - samostatná práce s učebnicí)
- 5. část: Procvičování (čtyřciferná čísla - práce s číselnou osou)
- 6. část: Procvičování (čtyřciferná čísla - samostatná práce s pracovním sešitem)
- 7. část: Závěr hodiny se sebehodnocením žáků
- Rozhovor s třídní učitelkou
ZŠ Prostějov, matematika - 2. třída
Úseky vyučovací hodiny ve videonahrávce
ZŠ Kožušany - výuka v malotřídní škole
Úseky vyučovací hodiny ve videonahrávce
- 1. část: Motivace - stanovení vzdělávacího cíle
- 2. část: Hlavní část hodiny - dělení na skupiny
- 3. část: Spolupráce obou ročníků
- 4. část: Stanovení psychomotorického cíle
- 5. část: Individuální přístup učitele
- 6. část: Práce s interaktivní tabulí
- 7. část: Závěr hodiny, hodnocení, sebehodnocení
- Rozhovor s paní ředitelkou
- Rozhovor s třídní učitelkou
Waldorfská škola v Olomouci - 3. třída
Úseky vyučovací hodiny ve videonahrávce
ZŠ Hálkova, Olomouc, hodina hudební výchovy - 1. třída
ZŠ a MŠ Tatenice, Hejného metoda v praxi - 1. třída
Zájmové vzdělávání ve školní družině
Základní škola - 2. stupeň
ZŠ a MŠ Tatenice, praktické vyučování - 6. třída
Zájmová činnost ZŠ Slatinice- LEGO roboti
Zájmové vzdělávání v domě dětí a mládeže
Úseky vyučovací hodiny ve videonahrávce
Střední škola
Střední škola Kostka s. r. o. - Dějepis
Střední zdravotnická škola v Olomouci
Úseky vyučovací hodiny ve videonahrávce
- Přivítání se ze žáky...
- Zapsání učitelky do třídní knihy,...
- Motivace žáka k učení v úvodu vyučovací jednotky.
- Reflexe samostatné individuální práce žáků...
- Slovní monologický výklad učitelky, výklad na téma: Povolání zdravotní sestry.
- Samostatná indiciální práce žáků a následná diskuse mezi žáky a učitelkou...
- Dialog mezi učitelkou a žáky, žáci spolu s učitelkou reflektují své výsledky zadané úlohy...
- Výklad učitelky, osobnost sestry.
- Zadání samostatné práce žákům do dvojic,...
- Žáci pracují samostatně ve dvojicích a plní zadaní dle pracovního listu...
- Reflexe učitelky prvního bodu úlohy v pracovním listě. Učitelka vysvětluje.
- Vyvolání žáka a dotazování se učitelky...
- Učitelka čte nahlas a poté vyvolá žákyni...
- Učitelka čte nahlas a poté vyvolá žákyni...
- Učitelka se ptá žáků na další bod v pracovním listu...
- Učitelka se dotazuje všech žáků, potom vyvolá žákyni...
- Učitelka se dotazuje všech žáků...
- Učitelka čte nahlas. Poté vyvolá žákyni...
- Učitelka čte nahlas. Vyvolá dvojici žákyň...
- Učitelka čte nahlas. Ptá se všech žáků...
- Učitelka zadává žákům úlohu z pracovního listu.
- Učitelka klade dotaz všem žákům.
- Výklad a vysvětlování.
- Zadání úlohy: Uveďte zásady na úpravu sestry.
- Žáci samostatně zpracovávají zadání do svých pracovních listů.
- Reflexe samostatné práce žáků...
- Slovní monologický výklad učitelky, téma: Role sestry.
- Skupinová práce žáků...
- Reflexe skupinové práce...
- Slovní závěrečné shrnutí učiva.
- Zadání domácí úlohy. Rozloučení učitelky se žáky.
Činnost organizace Letní dům
Komunikace s jedinci s postižením
Videa "Příklady praxe 5"
Níže uvedená sada motivačních videí příkladů praxe vznikla za přispění projektu „Moderní trendy ve vzdělávání v pregraduální přípravě budoucích pedagogických pracovníků na Univerzitě Palackého v Olomouci“.
Videa "Příklady praxe 6"
Níže uvedená sada motivačních videí příkladů praxe vznikla za přispění projektu „Podpora moderních trendů ve vzdělávání v pregraduální přípravě budoucích pedagogických pracovníků na Univerzitě Palackého v Olomouci“.
- Využití Minecraft EDU ve vzdělávání
- Výuka nadaných žáků: Geometrie 3. ročník ZŠ
- Výuka Montessori na 1. stupni ZŠ
- Šikana jinak
- Kooperativní struktury
- Aktivizační metody zaměřené na kompetence komunikační a na kompetence k řešení problemů
- Efektivní výukové nástroje pro učitele II
- K možnostem zařazení témat online bezpečnosti do výuky na základní škole
- Kyberšikana – úvod do problematiky
- Vyučovací hodina českého jazyka na 1. stupni ZŠ – algoritmus vyvozování vzorů rodu mužského
- Svět médií v 21. století | Daniel Stach
- Svět médií v 21. století | Jiří Kubík
- Svět médií v 21. století | Václav Moravec
- Svět médií v 21. století | Vít Klusák
- Svět médií v 21. století | Marek Wollner