Erasmus KA131
Erasmus
Erasmus+ je vzdělávací program Evropské unie, který podporuje spolupráci a mobility (výukový pobyt/školení) mezi evropskými a mimoevropskými univerzitami na základě bilaterální smlouvy. Na PdF UP smlouvy uzavírají jednotlivé katedry/ústavy, které mají svého Erasmus koordinátora.
Uzavřené smlouvy
Výběrové řízení PdF UP pro mobility následujícího akademického roku vyhlašuje děkan fakulty v lednu/únoru. Zaměstnanci jsou o vyhlášení a podmínkách výběrového řízení informování hromadným emailem.
Pravidla pro výukový pobyt a školení
Délka pobytu
-
Minimální délka pobytu je 2 dny, běžně podporovaná délka pobytu je 5 dní, maximální 2 měsíce.
-
Pobyt se musí uskutečnit během daného akademického roku, tedy vždy v období od 1. 7. do 31. 7. následujícího roku
Rozsah a forma výuky
-
Výuka – v předem dohodnutém oboru, formou přednášek, seminářů, praktické výuky.
-
Minimální rozsah výuky je 8 hodin za týden, tento limit je třeba dodržet i v případě pobytů kratších.
-
Školení – studijní návštěva partnerské instituce, získání nových znalostí a dovedností, navazování nové spolupráce.
Finanční podpora
-
Financovány jsou dny výuky plus maximálně 1 den bezprostředně před a 1 den bezprostředně po (dny cesty).
-
Program Erasmus+ financuje pouze následující cestovní a pobytové náklady:
-
pobytové náklady: stravné, ubytování, MHD v místě pobytu,
-
cestovní náklady: letenka, příp. jízdenka do zahraničí, jízdné v rámci ČR, MHD z letiště v zahraničí.
-
-
Stravné – je hrazeno ve výši dle aktuální vyhlášky o stanovení výše základních sazeb zahraničního stravného pro daný kalendářní rok.
-
Doprava – je třeba volit pokud možno nejlevnější způsob – 2. třídou, leteckou dopravu je možné použít pouze pro místa vzdálená více než 500 km.
-
Auto je možné použít pouze po předchozím schválení oddělením pro mobility UP (kontaktní osoba: Mgr. Yvona Vyhnánková, yvona.vyhnankova@upol.cz), náhrada v ceně jízdenky 2. třídy vlaku na základě prokázání výše ceny jízdného.
-
Ubytování – pokud možno v max. ceně 100 EUR na noc. V případě, že není možné zajistit ubytování v tomto limitu, je třeba si předem vyžádat souhlas zahraničního oddělení PdF s využitím dražšího ubytování;
-
Není možné vycestovat bez podpisu účastnické smlouvy a vyřízeného CP.
Před zahájením Erasmus+ mobility
-
Nechat podepsat Mobility Agreement for Teaching/ Training – dokument popisující pracovní program výuky/školení. Za UP tento dokument podepisuje vedoucí vyjíždějícího zaměstnance a vedoucí přijímajícího pracoviště.
-
Po schválení u paní Mgr. Yvony Vyhnánkové podepsat účastnickou smlouvu, a to minimálně 2 týdny před plánovaným výjezdem. Ve smlouvě jsou stanoveny podmínky mobility, zejména data cesty, rozsah výuky a finanční limity pro cestu.
-
Před každou zahraniční pracovní cestou je nutné vyplnit online cestovní příkaz nákladové středisko 4720/11 a do přílohy vložit naskenovanou kopii účastnické smlouvy. V případě vyšších nákladů, než je povoleno v účastnické smlouvě, je potřeba do CP dopsat, z jakých zdrojů bude mobilita dofinancována a je potřeba předem dojednat ze zahraničním oddělením.
Dofinancování je umožněno:
-
50 % z fakultních prostředků Internacionalizace,
-
50 % z finančních prostředků pracoviště, případně projektů/grantů, které umožňují výjezdy do zahraničí.
Po návratu
-
Confirmation of Erasmus+ Teaching/Training Assignment – po návratu je nutno doložit potvrzení o výuce/školení v originále k rukám Yvony Vyhnánkové (oddělení pro mobility UP) bezprostředně po návratu z mobility.
-
Dále je vyučující povinen vyplnit závěrečnou zprávu formou online dotazníku. Výzvu k vyplnění online dotazníku obdrží po skončení výukového pobytu na e-mail, uvedený ve finanční dohodě.
-
Nejpozději do 10 dní od návratu kompletně zpracovat cestovní příkaz.
BIP – Blended Intensive Programme
Blended Intensive programme (BIP) v rámci projektu Erasmus+ je krátkodobý intenzivní program využívající kombinace krátkodobé a virtuální části mobilit.
- Partnery jsou minimálně 3 vysokoškolské instituce (držitelé ECHE) z minimálně 3 různých programových zemí.
- Minimální počet účastníků je 10, maximální počet financovaných účastníků je 20.
- Mezi tyto účastníky nespadají pedagogičtí a školící pracovníci podílející se na realizaci programu, ani domácí účastníci.
- Fyzická část trvá minimálně 5 dní a maximálně 30 dní.
- Virtuální část – délka není specifikována, účastníci se setkávají online, může proběhnout před, během, nebo po fyzické části. Virtuální aktivita by měla proběhnout ve stejném semestru jako fyzická aktivita a v co nejkratší časové vzdálenosti od aktivity fyzické.
- Všichni musejí přijet na účastnickou smlouvu Erasmus+.
- Studenti musejí mít před zahájením BIPu schválenou studijní smlouvu (tzv. Learning Agreement) online přes platformu EWP v IS STAG.
- Akademičtí a administrativní zaměstnanci musejí mít schválenou Mobility Agreement for Training.
PdF UP se může zapojit buď v roli koordinátora, nebo v roli participanta.
PdF v roli koordinátora BIP
Katedra/fakulta vytváří a koordinuje program, přijímá účastníky z participujících institucí
Na základě schváleného projektu jsou katedře/fakultě přiděleny E+ finanční prostředky na realizaci programu.
Termíny podání žádosti o BIP
V měsíci lednu (deadline je každoročně upřesněn). Poté je nutné realizovat v následujícím akademickém roce (výjimečně ve dvou letech).
Financování BIP
Řešiteli vybraného projektu BIP jsou přiděleny OM/OS prostředky ve výši 6 000 až 8 000 EUR dle počtu povinných účastníků programu (10–20 účastníků).
Finanční prostředky jsou určeny na přípravu, návrh, vývoj, koordinaci, realizaci a follow-up BIP, a to zejména na:
- přípravu výukových materiálů,
- pronájem prostor a zařízení,
- komunikační aktivity, překlady a tlumočení,
- přípravné návštěvy a administrativní úkony,
- občerstvení (coffee-breaks) během programu (kromě alkoholu),
- výlety a exkurze, které jsou součástí programu,
- odměny vyučujícím, školitelům příp. administrativním pracovníkům.
PdF v roli participanta BIP
Zahraniční instituce pošle PdF UP nabídku účastnit se jejich BIPu. Studenti/zaměstnanci PdF UP se mohou zapojit v roli účastníků.
Podmínky:
- Účastníky mohou být studenti nebo zaměstnanci PdF UP, kteří se přihlásí do výběrového řízení.
- Program se skládá z fyzické mobility v trvání 5–30 dní a virtuální mobility, kde délka není dána. Podmínky BIPu zasílá zahraniční škola.
- Za účast v BIP získá student min. 3 ECTS, které jsou mu na základě schválené studijní smlouvy započítány a uznány v rámci jeho studia.
Financování
UP poskytne vybraným účastníkům BIP ze svého E+ rozpočtu stipendium na pobytové náklady na přijímající (koordinující) instituci ve výši:
- 1.–14. den: 70 EUR/den
- 15.–30. den: 50 EUR/den
Aurora
Instituce v alianci Aurora patří mezi strategické partnery UP a spolupráci s nimi je třeba neustále prohlubovat. Mobility jsou jistě k tomuto účelu vhodným nástrojem. Dobrým důvodem, proč zrealizovat takovou mobilitu, je např. příprava projektu Pedagogických akademií, případně dalších společných aktivit a projektů. Administrace cesty je podobná jako u Erasmus mobility KA 131.
Seznam institucí zapojených do Aurora konsorcia.
Stručný administrativní postup výjezdu v rámci Aliance Aurora:
- Vyplnění přihlášky: Aurora mobility application.
- Zajištění potvrzení přijímající zahraniční instituce na Aurora mobility application a schválení mobility vedoucím katedry/ústavu. Kompletně vyplněnou přihlášku elektronicky zaslat koordinátorce Aurora mobilit paní Mgr. Tereze Lyčkové, Ph.D., z Aurora Central Office a v kopii paní Marcele Weiglhoferové na zahraniční oddělení PdF UP.
- Mobilita je posuzována hodnoticí komisí Aurora a účastník je e-mailem informován o výsledku a dalším postupu.
- V případě kladného výsledku následuje podepsání Aurora UP Grant Agreement u odpovědného pracovníka Aurora projektu na RUP (dr. Selma Porobić).
- Vyplnění elektronického cestovního příkazu před odjezdem na Portále UP.
Mobilita se musí vztahovat k alespoň jednomu z pilířů Aurory:
- Udržitelnost a Klimatické změny
- Digitální společnost a globální občanská společnost
- Zdraví a udržitelná životní úroveň
- Kultura: Rozmanitost a identita
Anotace těchto oblastí zde.
Podmínky čerpání:
- Typ training/teaching (u teaching musí být výuková část v rozsahu 5–8 hodin). Délka mobility je maximálně 14 dní + 2 dny cesta.
- Finanční limit na jednu mobilitu je vypočítán na základě země, kde bude mobilita probíhat. ( bude doplněno, momentálně se čeká na schválení projektu )
- Náklady budou hrazeny z katedry/ústavu a následně budou po cestě refundovány. Refundaci zajištuje paní Marcela Weiglhoferová ze zahraničního oddělení PdF UP.
- Stravné ve výši dle aktuální vyhlášky o stanovení výše základních sazeb zahraničního stravného pro daný kalendářní rok naleznete na webu Ministerstva financí ČR.
- Doprava – je třeba volit pokud možno nejlevnější způsob – 2. třídou, leteckou dopravu je možné použít pouze pro místa vzdálená více než 500 km. Auto je možné použít pouze po předchozím schválení koordinátorem mobilit Aurora dr. Lyčkovou za náhradu v ceně jízdenky 2. třídy vlaku na základě potvrzení ČD.
- Ubytování ve 3* hotelu, max. cena 120 EUR na noc.
- Během mobility je nutné získat podepsaný Confirmation of Mobility a po návratu jej odevzdat v originále koordinátorce mobilit Aurora dr. Tereze Lyčkové a v kopii předat na zahraniční oddělení PdF UP.
- Po návratu je účastník povinen sepsat závěrečnou zprávu a odevzdat ji jak dr. Lyčkové a paní Weiglhoferové.
Více informací na stránkách Aurora Aliance
CEEPUS
CEEPUS (Central European Exchange Programme for University Studies) je multilaterální mezinárodní program podporující spolupráci vysokých škol v oblasti vzdělávání ve střední Evropě.
Síť CEEPUS se skládá z minimálně tří univerzit z různých partnerských zemí CEEPUS. Každý akademický rok probíhá výzva k předkládání síťových aplikací. Sítě CEEPUS jsou vybírány po intenzivním procesu hodnocení.
Státy, které jsou zapojeny do sítě CEEPUS:
Albánie, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Černá Hora, Česká republika, Chorvatsko, Maďarsko, Makedonie, Moldavsko, Polsko, Rakousko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Srbsko, Kosovo
Akademický pracovník
-
Délka min. 5 dní a max. 1 měsíc.
-
Pobytové náklady jsou hrazeny grantem. Výše příspěvku je dána dle rozpočtu jednotlivých zemí.
-
Cestovní náklady jsou hrazeny z prostředku jednotlivých fakult.
-
Přihláška elektronicky přes webové stránky Ceepus.
Sítě CEEPUS na PdF
Číslo smlouvy | Název sítě | Koordinátor sítě CEEPUS | |
CZ-1503-04-2324 | Development of Computational Thinking | Katedra technické a informační výchovy | Mgr. Tomáš Dragon |
G-1103-08-2324 | Modelling, Simulation and Computer-aided Design in Engineering and Management | Katedra technické a informační výchovy | Mgr. Tomáš Dragon |
HU-0019-19-2324 | International Cooperation in Computer Science | Katedra technické a informační výchovy | Mgr. Tomáš Dragon |
RO-0013-19-2324 | Teaching and Research of Environment-oriented Technologies in Manufacturing | Katedra technické a informační výchovy | Mgr. Tomáš Dragon |
HU-0028-17-2324 | Active Methods in Teaching and Learning Mathematics, Informatics and their Applications | Katedra technické a informační výchovy | Mgr. Tomáš Dragon |
HU-0028-17-2324 | Active Methods in Teaching and Learning Mathematics, Informatics and their Applications | Katedra matematiky | doc. RNDr. Jitka Laitochová, CSc. |
HR-1005-09-2324 | Educational Systems in Central Europe | Katedra primární pedagogiky | Mgr. Alena Vavrdová, Ph.D. |
Více informací najdete na stránkách CEEPUS.
Kontaktní osobou za PdF UP je Mgr. Dagmar Zdráhalová.